فیلم‌های دینی در سینمای ایران، قربانی گیشه شده‌اند
کد خبر: 3711199
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹
مهرداد فرید:

فیلم‌های دینی در سینمای ایران، قربانی گیشه شده‌اند

گروه هنر ــ یک کارگردان سینما و تلویزیون گفت: وضعیتی که بر سینمای ایران حاکم است باعث شده سینمای دینی ما قربانی گیشه شود.

جمعه///////فیلم‌های دینی در سینمای ایران، قربانی گیشه شده‌اند
 
مهرداد فرید کارگردان سینما و تلویزیون در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا درباره وضعیت اکران در سینمای ایران اظهار کرد: بدترین زمانی که برای اکران در سینمای ایران می‌توان در نظر گرفت، اکران بعد از جشنواره فیلم فجر است که در حقیقت از آن می‌توان به عنوان فرصت‌سوزی آشکار در سینما نام برد. فیلم «دعوتنامه» در این زمان روی پرده رفت و به‌تبع آن دیده نشد. این شکل برخورد با فیلم‌هایی که سعی دارند، پیامی دینی را به بیننده منتقل کنند به گونه‌ای آزار دهنده است که باعث می‌شود در دراز مدت فیلم‌هایی انیچنینی دیگر در سینمای ایران تولید نشوند.

وی افزود: این اتفاق تنها منوط به فیلم‌های دینی نیست بلکه فیلم‌های اجتماعی که در آن‌ به نوعی موضوعات دینی توجه می‌شود نیز دستخوش چنین آسیب‌هایی می‌شوند، به‌نحوی‌که فیلم‌های مربوطه در گذر زمان جای خود را به فیلم‌هایی می‌دهند که تنها برای رضایت گیشه تولید می‌شوند.

این فیلمساز در پاسخ به این سوال که عدم استقبال از کار‌های دینی آیا به سلیقه تماشاگران مربوط است یا این‌که سینماداران در به وجود آمدن چنین وضعیتی نقش دارند؟ گفت: این‌که بگویم فیلم‌های دینی به دلیل عدم استقبال تماشاگران در اکران جایی ندارند بی‌انصافی است، چون همه می‌دانیم چنین امری واقعیت ندارد، بلکه شرایط است که چنین اتفاقاتی را در سینمای ایران رقم می‌زند.

فرید ادامه داد: در زمان حال این سینماداران هستند که حرف اول را در سینما می‌زنند برای همین فیلم‌هایی روی پرده می‌رود که تنها در آن‌ها رضایت گیشه مد نظر است، البته چنین فیلم‌هایی مطمئنا نیاز اقتصاد سینمای هر کشوری است، اما در شرایطی که همه فیلم‌ها از امکانی برابر در گیشه سود برده باشند.

این فیلمساز تاکید کرد: این نکته را باید مد نظر داشت که سینمادار‌ان طبیعتاً باید به فکر مسائل مالی باشد، چون می‌خواهند چراغ سینمایشان را روشن نگاه دارند، اما مطمئن هستم اگر فیلم‌های دینی به شکل خوبی روانه اکران شود این دست آثار نیز در گیشه با استقبال خوب مخاطبان مواجه خواهند شد. این نکته را ما بار‌ها در سینما شاهد بوده‌ایم، اما نمی‌دانم مسئولان چرا چندان به آن توجهی نمی‌کنند. با چنین رویکردی باید بگویم که فیلم‌های دینی در سینمای ایران قربانی گیشه هستند.

فرید در واکنش به اینکه عده‌ای معتقدند سینمای دینی در ایران مخاطب ندارد تاکید کرد: مگر می‌شود، جامعه‌ای که گرایشات دینی آن تا به این اندازه عیان است به فیلم‌های ارزشی توجهی نداشته باشد؟ البته قبول دارم ساخت فیلم‌های بی‌کیفیت در این زمینه سبب بی‌علاقگی مخاطبان شده‌ است، اما بسیاری از فیلم‌های دینی از فیلم‌های گیشه با کیفیت‌تر هستند.

انتهای پیام
captcha