مشاركت 3500 نفر در آزمون كتبی سطح 3 و 4 حوزه‌های علمیه خواهران در كشور/ اجرا در 10 استان
کد خبر: 3711373
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳
وحید خبر داد:

مشاركت 3500 نفر در آزمون كتبی سطح 3 و 4 حوزه‌های علمیه خواهران در كشور/ اجرا در 10 استان

گروه معارف ـ نماینده مركز مدیریت حوزه‌های علمیه قم از مشاركت بیش از 3 هزار و 500 در آزمون كتبی سطح 3 و 4 این مراكز در سراسر كشور خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی وحید، نماینده مركز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران قم در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با بیان اینكه آزمون كتبی سطح 3 و 4 حوزه‌های علمیه خواهران به‌صورت همزمان كشوری در روز جمعه، 14 اردیبهشت‌ماه برگزار شد، گفت: سطح 3 در مراكز حوزوی معادل كارشناسی ارشد و سطح 4 معادل دكتراست.
وی با بیان اینكه در سطح 3 بیش از 3 هزار نفر در 11 رشته در سراسر كشور در این آزمون شركت كردند، افزود: این رشته‌ها شامل تفسیر علوم قرآن، فقه و اصول، اخلاق و تربیت اسلامی، تاریخ اسلام، فلفسفه اسلامی، مدرسی و ادبیات عربی، مطالعات اسلامی زنان، رشته كلام چهار بخش كلام اسلامی، كلام با گرایش مهدویت، گرایش با امامت و گرایش با مذاهب اسلامی در مقطع كارشناسی ارشد هستند.
وحید با تصریح اینكه سطح 4 فعلاً در 4 رشته تفسیر علوم قرآن گرایش تفسیر تطبیقی، رشته فقه اصول با گرایش فقه خانواده و رشته حكمت متعالیه و رشته كلام اسلامی كه امسال اضافه شده است برگزار شده است، گفت: در این سطح حدود بیش از 500 نفر در كل كشور ثبت نام كردند.
وی از اجرای این آزمون در 10 استان كشور خبر داد و گفت: آزمون سطح 4 در استان‌های قم، تهران،‌ اصفهان، یزد، مركزی، فارس، كرمان، سمنان، گلستان و مازندران برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha