توجه به مبانی تربیت اعتقادی در صحیفه سجادیه، هدایتگر جامعه اسلامی است
کد خبر: 3711436
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸

توجه به مبانی تربیت اعتقادی در صحیفه سجادیه، هدایتگر جامعه اسلامی است

گروه فرهنگی ــ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی خراسان‌شمالی گفت: توجه به مبانی تربیت اعتقادی در صحیفۀ سجادیه، هدایتگر جامعه اسلامی است.

به گزارش ایکنا ازخراسان‌ شمالی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، حجت الاسلام حجت سالاری مکی با اشاره به برپایی همایش ملی اقتصاد مقاومتی و مقام سازی فرهنگیان اظهارکرد: امروز روز اوج عزت شیعه بوده و نظام ما یک نظام شیعی مقتدر است که در معادلات بین المللی حرف اول را می زند.

وی با اشاره به اینکه روزی آمریکایی ها در ایران حق توحش می گرفتند، بیان کرد: امروز عزت ما به جایی رسیده که در آب های خلیج فارس سربازان آمریکایی با ذلت و خواری اسیر می شوند به زانو می افتند.

حجت الاسلام سالاری مکی با اشاره به اینکه ما در بحث سوریه حرف اول را می زنیم، اظهارداشت: به برکت خون شهدای مدافع حرم امروز شیعه عزلت نشین کشورهایی همچون یمن و لبنان در اوج اقتدار قرار گرفته است.

وی به دوران خفقان عصر امام سجاد علیه السلام و حکمرانی حَجّاج بن یوسف ثقفی اشاره کرد که مورخان شمار کسانی را که به ‌دست حجاج به قتل رسیده‌اند را ١٢٠ هزار نفر تخمین زده‌اند و افزود: امام سجاد علیه السلام در آن اوضاع نابسامان با تربیت اعتقادی مردم با دعا، معارف صحیفه سجادیه و اخلاق، جامعه را به سوی نور و رحمت هدایت کرد.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار کرد: امام سجاد(ع) هزار برده را آزاد کرد و احکام و معارف دین را به آنان آموخت.

حجت الاسلام سالاری مکی، با بیان اینکه امام صادق(ع) و امام باقر(ع) بیش از چهارهزار شاگرد تربیت کردند، در این حوزه تربیت اعتقادی و اخلاقی امام سجاد علیه اسلام را کار مبنایی ذکر کرد و گفت: ما برای الگو گرفتن از سیره این امام همام اول باید خودمان، خودساخته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه امروز هم می شود سبک زندگی ائمه اطهار(ع) را دز زندگی مردم و جامعه پیاده کرد، افزود: نباید مدام تکرار کنیم دوره و زمانه تغییر کرده چراکه از داخل همین مردم شهید حججی هایی بروز و ظهور کردند که امروز الگوی همه ملت های آزادیخواه شده اند.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی در ادامه اخلاق را ظرف دین دانست و با بیان اینکه معارف دین در صورت رعایت اخلاق درست و اصولی تبیین می شود، یادآور شد: دین همچون عسل است که اگر در ظرفی کثیف به مردم ارائه شود، کسی آن را نمی پذیرد.

انتهای پیام

captcha