ضرورت توجه به دانش‌آموزان استثنایی
کد خبر: 3711715
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲
خادمی تاکیدکرد:

ضرورت توجه به دانش‌آموزان استثنایی

گروه اجتماعی- استاندار لرستان با بیان این‌که وظیفه ما در قبال دانش‌آموزان استثنایی سنگین‌تر است، بر لزوم توجه به آموزش و پرورش جوانان تاکید کرد.

به گزارش ایکنا از لرستان، سیدموسی خادمی، استاندار لرستان شنبه، پانزدهم اردیبهشت در بازدید از مدرسه کودکان استثنایی تربیت خرم‌آباد ضمن گرامی‌داشت هفته معلم، اظهار کرد: این ایام زمانی برای تقدیر از کسانی است که سرمایه‌های آینده کشور را در اختیار دارند و با جان‌فشانی و ایثارگری، این سرمایه‌ها را می‌سازند و برای آینده کشور تقویت می‌کنند.
وی افزود: در ایام شهادت آیت‌الله مطهری لازم است از این استاد گران‌قدر یادی کنیم؛ معلمی که به تمام معنا استاد بودند و به‌لحاظ موضوعی و نظری در تمام حوزه‌های تعلیم و تربیت فعالیت داشته و عالی‌ترین موضوعات فلسفوی، علمی و فقهی را بیان کرده است.
خادمی ادامه داد: شهید مطهری برای کودک و نوجوانان نیز کار کرده و داستان راستان او نقش بسزایی در تعلیم و تربیت نسل جوانان در آن روزها داشته است.
استاندار لرستان با بیان این‌که بحث آموزش و پرورش و توجه به جوانان لازم و ضروری است، اضافه کرد: این‌که توجه به آموزش و پرورش چه تاثیری بر توسعه کشورها دارد نیازمند توضیح زیادی نیست چراکه هیچ کشوری بدون توجه به آموزش و پرورش و داشتن نهادی قوی، مقتدر، منظم و سامان یافته به پیشرفت و توسعه نخواهد رسید.
وی ادامه داد: این نهاد می‌بایست نهادی خوب باشد و تنها صورت آن مهم نیست بلکه معنا، سیرت و محتوا از اهمیت بیشتری برخوردار است و به نظر می‌رسد در کشور باید روی آن بیشتر کار ‌کنیم تا به هدف اصلی خود در این حوزه برسیم.

کیفیت‌سازی فعالیت‌های مدارس

خادمی با بیان این‌که در نقاط با کمترین میزان جمعیت نیز مدرسه برده شده و حداقل‌ها را فراهم کرده‌ایم، اظهارکرد: قاعدتاً باید روی نظام‌سازی و کیفیت‌سازی در مدارس کار بیشتری انجام دهیم.
استاندار لرستان خاطرنشان کرد: در بین دانش‌آموزان افرادی هستند که تحت عنوان استثنایی از آنان یاد می‌شود و از بقیه مهم‌تر هستند.
وی بیان کرد: وظیفه دولت‌ها به ویژه دول اسلامی در قبال آنان سنگین‌تر است چراکه انسان‌هایی هستند که بدون اراده و دخالت خود تقدیر بر این بوده که نقصی به لحاظ جسمی پیدا کنند برای همین وظیفه جامعه در مقابلشان سنگین‌تر است.
خادمی گفت: لطف کامل خداوند متعال ایجاب می‌کند که اگر جایی کمی قرار داد در جایی دیگر آن را جبران و در عنصر و عمق دیگری تقویت کرده است.
استاندار لرستان با بیان این‌که یکی‌از کارهای ما در این مدارس این است که بررسی کنیم کدام عنصر و بخش از بدن آمده و جایگزین قسمت ضعیف و نقص‌دار شده است، افزود: اگر این بخش تقویت و روی آن کار شود هیچ نقطه ضعفی در وجود فرد باقی نخواهد ماند.
وی تصریح کرد: دانشمندان بزرگی وجود داشته‌اند که علی‌رغم محدودیت‌ها و معلولیت‌های جسمی خیلی زیاد نقش مؤثری در توسعه جامعه داشته‌اند چراکه بعد برجسته و مورد عنایت را خوب تشخیص داده و روی آن کار کرده‌اند.

تاکید بر ضرورت توجه به دانش‌آموزان استثنایی

تاکید بر ضرورت توجه به دانش‌آموزان استثنایی

تاکید بر ضرورت توجه به دانش‌آموزان استثنایی

تاکید بر ضرورت توجه به دانش‌آموزان استثنایی

تاکید بر ضرورت توجه به دانش‌آموزان استثنایی

captcha