گشایش درهای مساجد کنیا به روی غیر مسلمانان
کد خبر: 3711798
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰
امام جمعه نایروبی خواستار شد؛

گشایش درهای مساجد کنیا به روی غیر مسلمانان

گروه بین‌الملل – شیخ «محمد صوالیحو»، امام جمعه نایروبی گشایش درهای مساجد کنیا به روی غیرمسلمانان به منظور آشنایی آنان با حقیقت اسلام را خواستار شد.

گشایش درهای مساجد کنیا به روی غیر مسلمانانبه گزارش ایکنا به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در کنیا؛ شیخ محمد صوالیحو(صالح) امام جمعه نایروبی هنگام افتتاح مسجد احمد ناصر در منطقه «اتووالا»ی نایروبی در سخنرانی خود اظهار کرد: باید درب مساجد به روی غیر مسلمانان و پیروان سایر ادیان گشوده شود تا بیایند و با حقیقت دین اسلام از نزدیک آشنا شوند.

وی افزود: حقیقت ایمان و فهم درست از اعتقاد به اسلام از درون مسجد آغاز می‌شود و درک نادرست و برداشت غلط از دین نیز از همین دوری نشأت می‌گیرد. پس باید اجازه داد تا دیگران به مسجد بیایند و از نزدیک با اسلام واقعی آشنا شوند.

کنفرانس اسلام‌هراسی در نایروبی

رایزنی فرهنگی ایران در کنیا همچنین اعلام کرد: کنفرانس مسجد جامع نایروبی که به همت امام جمعه مسجد جامع نایروبی و با حضور شخصیت‌هایی از اساتید دانشگاهی و آقای «روکی»( Rouky)، عضو شورای عالی علوم آکادمیک محمد ششم از کشور مغرب(مراکش) به عنوان مهمان ویژه این کنفرانس برگزار شده بود، با موضوع اسلام‌هراسی ودرک ناقص و شناخت نادرست از اسلام کار خود را ادامه داد.

عضو شورای عالی علوم آکادمیک محمد ششم طی سخنانی در این کنفرانس گفت: ما نیازمند آن هستیم که تصویری شفاف از چهره اسلام واقعی را به جهان معرفی کنیم.

وی افزود: اسلام مذهبی است که از ظرفیت و قدرت تحمل بالایی برخوردار است، تلاش‌هایی جدی باید انجام گیرد تا رأفت، مهربانی و مدیریت اسلامی در یک جامعه امن و صلح‌دوست که همزیستی مسالمت‌آمیز را ترویج می‌کند به سایر جوامع معرفی شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha