برگزاری سیزدهمین شب شعر فیض حضور در مشهد
کد خبر: 3711799
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷

برگزاری سیزدهمین شب شعر فیض حضور در مشهد

گروه فرهنگی - سیزدهمین شب شعر فیض حضور روز دوشنبه هفدهم اردیبهشت‌ماه از ساعت ۲۰ تا ۲۲ در تالار شهر مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، علی عدالتی مجد، دبیر انجمن ادبی فردوسی، گفت: به مناسبت ایام نیمه شعبان و میلاد حضرت ولی عصر(عج) و دهه مهدویت، سیزدهمین شب شعر با شعار «انتظار؛ امید، زندگی» روز دوشنبه هفدهم اردیبهشت‌ماه در تالار شهر مشهد برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه این همایش بزرگ ادبی به همت انجمن ادبی فردوسی برگزار می‌شود، افزود: این انجمن به نمایندگی از چند انجمن ادبی، هیئات مذهبی با همراهی فرهنگسرای انتظار شهرداری مشهد، روزنامه شهرآرا و شورای اجتماعی محلات مشهد اجرایی می‌شود.
دبیر انجمن ادبی فردوسی ادامه داد: این شب شعر با شعرخوانی شاعران معروف ایران و استان از جمله اساتید دکتر سیدعلی موسوی گرمارودی، دکتر افشین علاء و ناصر فیض برگزار می‌شود.
عدالتی در خصوص موضوعات محوری این کنگره، گفت: انتظار و آینده جهان و بشریت، وظایف منتظران و عدالت خواهان جهان، انتظار و مدیریت مصلحانه جهانی، جایگاه دعا و مقاومت در تفکر مهدویت، زندگی امید و بشارت در حاکمیت عدل مهدوی و نقش هدایت شهدا، امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری در عصر غیبت از جمله موضوعات محوری این کنگره است.
وی با اشاره به برپایی شب شعرهای متعدد از سال ۸۴ تا کنون، عنوان کرد: بیش از ۳۰ شب شعر آیینی حماسی و انقلابی با عنوان های فیض حضور، سپندوار، شب شاعران، مادرانه کوثر، حنجره های جاری، هنر آسمانی، از قبیله سلمان و بزم شعر فردوسی در مشهد برپا شده است.
دبیر انجمن ادبی فردوسی با اشاره به مشارکت ۷۰۰ شاعر جوان و پیشکسوت از سراسر کشور در این شب شعرها، اظهار کرد: توانسته‌ایم با ادب دوستان ارتباط ادبی برقرار کنیم و مقدمات بانک اطلاعات شاعران آیینی را با مشخصات ۶۵۶ شاعر در فرهنگسرای انتظار فراهم آوریم.
عدالتی در ادامه گفت: ۵۰ نفر از شاعران برجسته کشور آثار خود را از استان‌های مختلف کشور و سایر کشورهای فارسی زبان در این همایش‌های ادبی عرضه کردند.
وی با بیان اینکه در شب شعر سیزدهم «فیض حضور» بیش از ۲۰ شاعر آثار خود را ارائه می‌کنند، گفت: از شعرای سراسر کشور دعوت می‌شود آثار خود را به فرهنگسرای انتظار، روزنامه شهرآرا و یا از طریق پیامک و پیام رسان به شماره همراه دبیرخانه 09151022309 ارسال نمایند.
گفتنی است؛ سیزدهمین شب شعر فیض حضور روز دوشنبه هفدهم اردیبهشت ماه از ساعت ۲۰ تا ۲۲ در تالار شهر برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha