اولین موقوفه قرآنی زنجان به بهره‌برداری می‌رسد
کد خبر: 3711863
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷
با حضور مدیر موسسه جامعة‌القرآن؛

اولین موقوفه قرآنی زنجان به بهره‌برداری می‌رسد

گروه فعالیت‌های قرآنی- نماینده حقوقی جامعة‌القرآن استان زنجان از افتتاح ساختمان مرکزی جامعة‌القرآن الکریم و اهل البیت (ع) زنجان که اولین موقوفه قرآنی استان است با حضور مدیر موسسه جامعة‌القرآن خبر داد.

مهری خدیری، نماینده حقوقی جامعة‌القرآن استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان اظهار کرد: همزمان با بیستم اردیبهشت‌ماه سالجاری ساختمان مرکزی جامعة‌القرآن الکریم و اهل البیت (ع) زنجان افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.
وی با اشاره به اینکه این ساختمان اولین موقوفه قرآنی استان زنجان است که با حضور خیّرین قرآنی عملیات احداث آن انجام شده است، افزود: این ساختمان ساعت 10 صبح روز 5شنبه با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان آیت‌الله خاتمی، مرجع عالیقدر شیعه آیت‌الله حسینی زنجانی، مدیر موسسه جامعة‌القرآن الکریم حجت‌الاسلام سید محمدمهدی طباطبایی، نابغه جهان اسلام دکتر سید محمدحسین طباطبایی، چهره بین‌المللی قرآن حاج عباس سلیمی همچنین با حضور مردم قرآنی و مسئولان استانی زنجان برگزار خواهد شد.
نماینده حقوقی جامعة‌القرآن استان زنجان با بیان اینکه ساختمان مرکزی جامعة‌القرآن استان در خیابان خواجه نصیرالدین طوسی، پایین‌تر از تقاطع زینبیه شرقی احداث شده است، تاکید کرد: حضور خیّرین قرآنی برای تجهیز و پرداخت بخشی از بدهی عملیات احداث اولین موقوفه قرآنی استان زنجان راهگشا خواهد بود.
خدیری با تاکید بر اینکه با بهره‌برداری از ساختمان مرکزی جامعة‌القرآن زنجان به ظرفیت قرآنی استان افزوده می‌شود، گفت: سه واحد مرکزی خردسالان، خواهران و برادران جامعة‌القرآن در این ساختمان مستقر خواهند شد.
نماینده حقوقی جامعة‌القرآن استان زنجان با اشاره به اینکه اولین موقوفه قرآنی استان زنجان در 2400 متر زیربنا و در 5 طبقه احداث شده است، افزود: زمین این موقوفه در سال 1390 از سوی یک زوج خیّر قرآنی به متراژ 540 وقف و کلنگ‌زنی شد.
وی تصریح کرد: در سالهای ابتدایی واگذاری زمین به دلیل کمبود منابع مالی این پروژه تقریبا متوقف شده بود که طی دو سال اخیر و با همت خیّرین قرآنی سرعت بیشتری به خود گرفت.
نماینده حقوقی جامعة‌القرآن استان زنجان با اشاره به اینکه احداث ساختمان مرکزی جامعة‌القرآن تا کنون بیش از یک و نیم میلیارد تومان هزینه داشته است، تاکید کرد: علاوه بر حضور خیّرین قرآنی و خانواده‌های قرآن‌یاور و قرآن‌آموزان این موسسه که به صورت کمک‌های مردمی بلاعوض و یا قرض‌الحسنه انجام شد، اخذ پروانه این بنا با همکاری شهرداری زنجان به صورت رایگان انجام گرفت.
وی افزود: در سال 90 و از سوی استاندار وقت 100 میلیون تومان، از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 34 میلیون تومان و 10 میلیون تومان نیز از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه برای احداث این بنا مساعدت شد.
خدیری با تاکید بر اینکه ادامه حضور خیّرین راهگشای فعالیت این موسسه برای تجهیز بنا و پرداخت بدهی عملیات عمرانی خواهد بود، گفت: شماره حساب 0110809130007 بنام جامعة‌القرآن زنجان نزد بانک ملی برای مشارکت خیّرین قرآنی در نظر گرفته است.
نماینده حقوقی جامعة‌القرآن استان زنجان تصریح کرد: جامعة‌القرآن زنجان در دوازدهمین سال فعالیت خود در سطح استان زنجان 46 شعبه فعال داشته و به عنوان بزرگترین مجموعه قرآنی برای تمامی گروه‌های سنی از 4 تا 70 سال دوره‌های آموزشی در رشته‌های مختلف علوم قرآنی برگزار می‌کند.
انتهای پیام
captcha