شهید مطهری، الگوی برتر متولیان امور دینی است/ لزوم داشتن احساس مسئولیت در این عرصه
کد خبر: 3712087
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷

شهید مطهری، الگوی برتر متولیان امور دینی است/ لزوم داشتن احساس مسئولیت در این عرصه

گروه اجتماعی ـ مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر فارس، شهید آیت‌الله مطهری را الگوی برتر برای متولیان امور دینی دانست كه احساس مسئولیت در عرصه تفكر دینی از ویژگی‌های این شهید بزرگوار بوده است.

به گزارش ایكنا از فارس، آئین گرامیداشت هفته عقیدتی - سیاسی و فرارسیدن سالروز شهادت علامه مرتضی مطهری امروز، 17 اردیبهشت‌ماه با حضور مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه و سردار ابوالفضل گزنی جانشین فرماندهی سپاه فجر در سالن همایش امام علی (ع) سپاه فجر برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاجی‌زاده، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر، وظیفه مهم متولیان امور دینی در جامعه را سوق دادن اذهان و دل‌های پاک به سوی معارف ناب اسلام دانست و افزود: یکی از الگوهای برتر برای متولیان امور دینی شهید علامه مطهری است و احساس مسئولیت در عرصه تفکر دینی ویژگی مهم این شهید بزرگوار بوده است.
وی با بیان اینکه هفته عقیدتی - سیاسی، هفتۀ احیا و گسترش تفکر دینی، انقلابی، اعتقادی و فرهنگ اسلامی در جامعه است، گفت: رسالت مهمی در راستای تعلیم و تربیت که همان رسالت انبیا و اولیا الهی است بر دوش کارکنان عقیدتی - سیاسی سپاه قرار دارد.
این مقام مسئول افزود: موفقیت در انجام برنامه‌های عقیدتی- سیاسی و تقویت آموزه‌های دینی در گرو تقویت معنویت، ارتباط با خدا و اخلاص در انجام امورات است که یکی از رمزهای موفقیت شهید علامه مطهری هم همین ارتباط الهی بوده است.
حاجی‌زاده ضمن گرامیداشت مقام معلم و فرارسیدن سالروز شهادت علامه مرتضی مطهری با بیان اینکه اندیشه‌های شهید علامه مطهری مختص به یک زمان یا دوره تاریخی خاص نیست، گفت: یکی از ویژگی‌های بارز شهید علامه مطهری این است که اندیشه‌های این شهید بزرگوار هم برای عصری که زندگی می‌كرد و هم برای آیندگان قابل فهم، استفاده و راهگشاست.
وی با تأكید بر اینكه شهید مطهری فردی اندیشه‌ساز بود که همواره جلوتر از زمان خویش حرکت می‌كرد، گفت: معرفی و مطالعه آثار این شهید بزرگوار تاثیرات بسیار خوبی در تحکیم آموزه‌های اعتقادی جامعه خواهد داشت.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر فارس با اشاره به هجوم فرهنگی دشمنان انقلاب اسلامی برای ضربه زدن به اصول و ارزش‌های اسلامی، بیان کرد: نفوذی که دشمن دنبال می‌کند در حقیقت همان تأثیرگذاری بر افکار و عقاید جامعه به‌خصوص نوجوانان و جوانان است و یکی از وظایف اصلی مجموعه عقیدتی - سیاسی سپاه است مقابله با هجمه فرهنگی و شبهه‌افکنی دشمنان انقلاب اسلامی است .
وی ادامه داد: مجموعه عقیدتی - سیاسی سپاه با برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی متنوع همواره باعث حفظ و تقویت نشاط معنوی در پاسداران و خانواده‌های آنان، ترویج مبانی سَبکِ زندگی اسلامی در جامعه عظیم بسیجیان و تحکیم ساختار سازمانی و سلامت معنوی سپاه و بسیج شده است.
یادآور می‌شود، در پایان این مراسم از خانواده شهید محمد رضا عقیقی و مدیران، کارکنان، و اساتید برتر عقیدتی - سیاسی سپاه فجر فارس تقدیر به‌عمل آمد.
انتهای پیام

captcha