آغاز مرحله شهرستانی مسابقات سراسری قرآن/ ثبت نام 70 هزار نفر/ جزئیاتی از بخش معارفی
کد خبر: 3712127
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳
حجت‌الاسلام حسینی بیان کرد:

آغاز مرحله شهرستانی مسابقات سراسری قرآن/ ثبت نام 70 هزار نفر/ جزئیاتی از بخش معارفی

گروه مسابقات ــ رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف با بیان اینکه ثبت نام در بخش معارفی چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن تا پایان اردیبهشت‌ماه ادامه دارد، اظهار کرد: تاکنون نزدیک به 70 هزار نفر در چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم در سطح کشور ثبت نام کرده‌اند.

آغاز مرحله شهرستانی  مسابقات سراسری  قرآن / ثبت نام 70 هزار نفر / جزئیاتی از بخش معارفی /

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه؛ حجت الاسلام والمسلمین سید مصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، بیان کرد: در طول سال مسابقات قرآنی متعددی توسط نهاد‌های مختلف در کشور برگزار می‌شود، اما مسابقات قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه همه اقشار و بخش‌های مختلف جامعه را در بر می‌گیرد.
حسینی در خصوص این دوره از مسابقات عنوان کرد: چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن در ۱۵ رشته و در قالب سه بخش آوایی انفرادی، معارفی، آوا‌ها و نغمات دینی برگزار خواهد شد.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف با بیان اینکه بخش آوایی انفرادی شامل قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم است، افزود: بخش معارفی نیز تفسیر قرآن کریم، حفظ و معارف احادیث و حفظ موضوعی قرآن را شامل می‌شود.
وی دعاخوانی، اذان، هم خوانی قرآن، انشاد انفرادی، همسرایی دو یا چند زبانه و مقطع‌خوانی گروهی قرآن کریم را جزء بخش آوا‌ها و نغمات دینی عنوان کرد و گفت: ثبت نام این دوره از مسابقات از بهمن ماه سال ۹۶ آغاز و تا پایان اسفند ماه سال جاری ادامه داشت.
حسینی افزود: مرحله استانی چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از اول تیرماه تا ششم مرداد و مرحله کشوری نیز از ۱۰ تا ۲۵ مهر ماه در اراک برگزار خواهد شد.
وی در خصوص برگزاری مسابقات در بخش معارفی نیز گفت: مرحله شهرستانی مسابقات در بخش معارفی از ساعت 13 تا 20، دهم خردادماه به صورت الکترونیکی بدون محدودیت مکان و زمان برگزار و مرحله استانی بخش معارفی نیز ۲۱ تیرماه به صورت کتبی برگزار خواهد شد.
وی در مورد منابع و محتوای آزمون رشته‌های معارفی بیان کرد: در رشته تفسیر قرآن کریم تفسیر سوره حجر براساس تفسیر نمونه در حفظ و معارف موضوعی قرآن کریم حفظ و معارف ۴۰ موضوع اول براساس کتاب «با قرآن خوشبخت شوید» و در حفظ و معارف احادیث، حفظ و معارف ۴۰ حکمت اول به جز حکمت ۳۰ براساس کتاب «زمزم حکمت» ترجمه و شرح ۱۱۰ حکمت نهج البلاغه در نظر گرفته شده است.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: در این دوره از مسابقات برای آقایان و بانوان اهل سنت نیز منبع خاص آزمون در رشته تفسیر بر اساس کتاب تفسیر «صفوة التفاسیر» در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

captcha