برقراری روح معنوی در جامعه در پیشگیری از جرائم نقش بسزایی دارد
کد خبر: 3712229
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴
رئیس کل دادگستری گیلان:

برقراری روح معنوی در جامعه در پیشگیری از جرائم نقش بسزایی دارد

گروه اجتماعی- سیاوش پور، با بیان اینکه هر ساله در ماه های محرم و صفر و ماه مبارک رمضان شاهد کاهش آمار جرائم در جامعه هستیم، افزود: برقراری روح معنوی در جامعه در پیشگیری از جرائم نقش بسزایی دارد.

به گزارش ایکنا از گیلان، احمد سیاوش پور، رئیس کل دادگستری استان گیلان امروز، 17 اردیبهشت در نشست شورای مدیریت پیشگیری از وقوع جرم استان که در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان برگزار شد، با اشاره به گسترده شدن سفره پر نعمت الهی، ایجاد فضای بخشش و مهربانی و انتشار معنویت را از مواهب این ماه پر برکت عنوان کرد.

وی ثمره حضور مردم در فعالیت های اجتماعی را چشمگیر و اثرگذار دانست و اظهار کرد: در مناسبات مذهبی و دینی علی رغم حضور نهادهای متولی، مشارکت مردمی نشانگر انعکاس روحیه همدلی و همکاری در جامعه خواهد بود.

برقراری روح معنوی در جامعه در پیشگیری از جرائم نقش بسزایی دارد

رئیس شورای قضایی گیلان، با بیان اینکه هر ساله در ماه های محرم و صفر و ماه مبارک رمضان شاهد کاهش آمار جرائم در جامعه هستیم، افزود: برقراری روح معنوی در جامعه در پیشگیری از جرائم نقش بسزایی دارد.

سیاوش پور خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی همچون سال های گذشته با هنجارشکنان و کسانی که حرمت روزه داری در ماه مبارک رمضان را رعایت نکنند، در چارچوب قانون برخورد می نماید.

وی به افزایش 8 درصدی تعداد پرونده های قضایی در سال 96 نسبت به سال 95 اشاره کرد و گفت: تفحص و بررسی در این زمینه نشان می دهد که خشونت های اجتماعی ناشی از پایین بودن آستانه تحمل مردم می باشد و می طلبد تا مسئولان راهکارهای منسجم و هماهنگی در رفع این معضل اجتماعی بیاندیشند.

رئیس کل دادگستری گیلان، با بیان اینکه مدارا با مردم از بزرگترین عبادت هاست، عنوان کرد: با حلول ماه رحمت الهی مدیران و کارکنان کلیه دستگاه ها بیش از پیش مهربانی و مدارا با مردم را در دستور کار خود قرار داده و با روی گشاده در طلب برکات و فیوضات این ماه گام بردارند.

این مقام ارشد قضایی، یکی از راهکارهای پیشگیری از جرم را انجام وظایف به موقع دستگاه ها ذکر کرد و متذکر شد: به طور مثال اگر در دستگاه قضایی مدت زمان بررسی پرونده کاهش یابد اجرای مجازات، آثار ترتیبی و تاثیرگذاری مضاعفی در جامعه خواهد داشت.

سیاوش پور، با اشاره به اینکه جامعه امروز ما متعلق به نسل های آینده است، یادآور شد: باید تمام تلاش خود را در جهت ایجاد آرامش و آسایش و امنیت فرزندانمان و نسل های آینده به کار ببندیم.

انتهای پیام

captcha