فراگیری و آموزش روش صحیح امربه‌معروف و نهی از منکر یک الزام است
کد خبر: 3712466
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹

فراگیری و آموزش روش صحیح امربه‌معروف و نهی از منکر یک الزام است

گروه اجتماعی- استاندار سمنان با تاکید بر اینکه فراگیری و آموزش روش صحیح امربه‌معروف و نهی از منکر یک الزام است، گفت: باید در راستای ترویج این فریضه گام‌های عملی برداشته شود.

به گزارش ایکنا از سمنان، سید شهاب‌الدین چاووشی، استاندار سمنان شب گذشته 17 اردیبهشت در نشست ستاد امربه‌معروف استان سمنان به میزبانی دفتر امام‌جمعه سمنان، با تأکید بر ضرورت فراگیری و آموزش روش صحیح امربه‌معروف و نهی از منکر به‌مثابه یک الزام واقعی در جامعه و به‌خصوص استان سمنان، گفت: وقتی ما سخن از گام‌های عملی برای اجرا و احیای فریضه امربه‌معروف به میان می‌آوریم ترویج و آموزش نحوه صحیح اجرای این فریضه را نیز باید مدنظر قرار دهیم.

وی با تأکید بر ضرورت آموزش روش‌های درست در اجرای فریضه امربه‌معروف در سراسر استان سمنان با همراهی دستگاه‌های ذی‌صلاح و فرهنگی، افزود: برای افزایش تأثیرگذاری این فریضه مقدس می‌بایست نحوه ادای کلام در راستای اجرای این فریضه اصلاح شود و این امر نیازمند آموزش است.

استاندار سمنان با تأکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت جوانان در استان برای احیای امربه‌معروف، اذعان کرد: تبلیغ این فریضه دینی بین جوانان و نوجوانان می‌تواند اثربخش باشد اما باید توجه داشت که سامان‌دهی آمران به معروف به‌خصوص در بین قشر جوان نیز ضرورت مهمی محسوب می‌شود.

چاووشی با بیان اینکه یکی دیگر از تأکیدات ما علاوه بر ساماندهی آمران به معروف، ضرورت ترویج، آموزش و تبیین قوانین مربوط به امربه‌معروف و نهی از منکر است که این نکته نیز باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد یاداور شد:  ترویج سبک زندگی اسلامی سومین توصیه ما به مسئولان استان سمنان است که به‌وسیله آن می‌توان بخش عمده‌ای از معضلات اجتماعی را کاهش داد. انتهای پیام

خبرگزاری مهر

captcha