ورود عموم به «پارک قرآن» دبی رایگان شد
کد خبر: 3712585
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲

ورود عموم به «پارک قرآن» دبی رایگان شد

گروه بین‌الملل - داوود عبدالرحمن الحجیری، مدیرکل شهرداری دبی، روز دوشنبه اعلام کرد ورود به پارک قرآن دبی که به زودی افتتاح خواهد شد، برای عموم رایگان است.

پارک قرآن دبی با ورودی رایگان/ ادیت شده

به گزارش ایکنا به نقل از جی.نیوز؛ وی در گفتگو با رسانه‌ها اعلام کرد که فقط برای بازدید از دو بخش ویژه در پارک باید ورودی پرداخت شود و بازدید از سایر بخش‌های پارک رایگان است. بازدید از مناظر زیبای این پارک منحصر به فرد که قرار است در منطقه الخوانیج افتتاح شود، برای همه رایگان است.

الحجیری گفت: این پارک دیوار و نرده نخواهد داشت و همه می‌توانند از امکانات متنوع آن بهره ببرند، اما برای بازدید از غار معجزات و خانه شیشه‌ای در این پارک باید 10 درهم پرداخت کنند.

وی ساخت پارک قرآن را دستاوردی بزرگ برای شهر دبی دانست و گفت: این پارک یکی از جذابیت‌های متمایز امارت دبی خواهد شد.

در این پارک فرصت خوبی برای توضیح بسیاری از معجزاتی که در قرآن از یاد شده، فراهم آمده است. همچنین خواص گیاهان و میوه‌هایی که در قرآن از آنها اسم برده شده و در طب مدرن از آن برای درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده می‌شود و خواص آنها برای محیط زیست در این پارک توضیح داده خواهد شد.

یکی از مهم ترین ویژگی‌های این پروژه ساخت خانه شیشه‌ای است که در آن گیاهانی که در قرآن و حدیث از آنها نام برده شده و در دما و شرایط خاصی رشد می‌کنند، به نمایش در خواهد آمد. در این پارک غرفه‌هایی نیز برای فروش این گیاهان وجود خواهد داشت.

در غار معجزات، به کمک آخرین و جدیدترین فن‌آوری‌های تعاملی، هفت معجزه ذکر شده در قرآن نمایش داده خواهد شد.

در این پارک 12 باغچه وجود دارد که در آنها گیاهان و میوه‌هایی مانند موز، انار، زیتون، انگور، انجیر، سیر، پیاز، ذرت، عدس، گندم، زنجبیل، تمرهندی، ریحان، کدو تنبل و خیار در آنها کاشته شده است و خواص علمی و دارویی و روش استفاده از هر یک از آنها نیز توضیح داده می‌شود.

این پارک مجهز به پانل خورشیدی، وای فای، محل شارژ کردن گوشی‌های موبایل و نیمکت‌هایی دارای سایه بان برای بازدید کنندگان است.

در هر یک از باغچه‌ها کیوسک‌هایی تعبیه شده است تا اطلاعاتی را در خصوص انواع درخت‌ها و گیاهان و خواص غذایی و دارویی آنها و آیاتی که هر یک در آنها نام برده شده اند، توضیحاتی ارائه شود.

الحجیری تأکید کرد که هدف اصلی این پروژه، ایجاد یک پارک قرآنی در دل یک شهر مدرن براساس دیدگاه اسلام و ارزش‌های فرهنگی آن است.

وی افزود: زمین این پارک 60 هکتار مساحت دارد و مکانی برای معرفی ارزش‌های اسلام است که دین صبر، عشق و آرامش است.

شهرداری دبی تاریخ دقیق افتتاح این پارک را اعلام نکرده است.

انتهای پیام

 

 

captcha