مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ آغاز واگذاری غرفه‌های نمایشگاه قرآن
کد خبر: 3712608
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۲

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ آغاز واگذاری غرفه‌های نمایشگاه قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ «آغاز فرآیند واگذاری غرفه‌های بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن»، «آغاز نام‌نویسی مرحله سوم مدرسه تلفنی حفظ قرآن کریم در کشور» و «مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن کریم در ۱۵ رشته برگزار می‌شود»، از جمله مهم‎ترین اخبار صفحات معارفی رسانه‌ها در روز جاری هستند.

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ آغاز واگذاری غرفه‌های بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن

به گزارش خبرنگار ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز سه‌شنبه 18 اردیبهشت‌ماه، اخبار متعددی را منتشر کرده‌اند که در ادامه مورد بررسی قرار می‌دهیم.
فارس
صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، امروز در خبری با عنوان «آغاز فرآیند واگذاری غرفه‌های بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم» آورده است: فرآیند ثبت‌نام از متقاضیان دریافت غرفه در بخش ناشران کتاب و عرضه‌کنندگان محصولات فرهنگی و هنری آغاز شد.
بر اساس این گزارش، متقاضیان تا ٢٣ اردیبهشت‌ماه فرصت دارند با مراجعه به پایگاه اینترنتی نمایشگاه قرآن به نشانی iqfa.ir نسبت به نام‌نویسی اقدام کنند.
این صفحه همچنین در خبری با عنوان «رونمایی از دو اپلیکیشن ویژه آسیب‌های اجتماعی در نمایشگاه قرآن» آورده است: محمدمهدی عزیززاده، مدیر بخش رسانه و فضای مجازی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با بیان اینکه برای نخستین‌بار این بخش در بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تشکیل شده است، گفت: هدف از تشکیل این بخش وجود فعالیت‌های متفرقه و غیر منسجمی بود که در سال‌های گذشته به عنوان یکی از آسیب‌های نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم مطرح بوده است.
مدیر بخش رسانه و فضای مجازی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم گفت: کارهای محتوایی و مفهومی در حوزه آسیب‌ها، تهدید‌ها و فرصت‌ها در فضای مجازی در این بخش طراحی شده و ٢ اپلیکیشن در نمایشگاه امسال رونمایی و به مردم سرویس خواهند داد.عزیززاده بر لزوم بهره‌گیری از طرح‌های نو تأکید کرد و گفت: نمایشگاه قرآن کریم باید از طرح‌ها و ایده‌های نوین حمایت و از تکراری شدن آن پرهیز کند.
وی گفت: در این بخش فعالیت‌های مربوط به این حوزه یکپارچه و متمرکز شده و در قالب سه کمیته رسانه، فضای مجازی و فروش محصولات و آثار دیجیتال فعالیت می‌کند.
دیگر اخبار این صفحه در روز جاری شامل «۳۱۳ برگزیده طرح هزاران ختم صلوات جهت سلامتی امام زمان(عج) معرفی شدند»، «مسجدی که اولین مرکز شبانه‌روزی حفظ قرآن تهران آنجا راه‌اندازی شد»، «بازسازی دعاهای ماه مبارک رمضان توسط مداحان اهل بیت(ع)/ تأکید بر ایجاد نشاط و امید در جامعه»، «اطاعت ازخدا با دشمن‌شناسی کامل می‌شود/چرا منافقان بدتر از کفارند؟»، «قدیمی‌ترین مسابقات بین‌المللی قرآن جهان ۶۰ ساله شد/ ایران درپی دوازدهمین عنوان نخست این رقابت‌ها» و «ترتیل صفحه ۳۷۳ قرآن باصدای استاد پرهیزکار+صوت و متن آیات» است.
ایبنا
صفحه دین خبرگزاری کتاب ایران، امروز تا ساعت 14 به روز نشده و آخرین خبر این صفحه مربوط به روز گذشته است.
مهر
صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر، امروز در خبری با عنوان «آغاز نام‌نویسی مرحله سوم مدرسه تلفنی حفظ قرآن کریم در کشور» آورده است: محمد صادق محسنی کبیر مدیر روابط عمومی سازمان دارالقرآن خانه کارگر گفت: پیرو مصوبه مرکز آموزش‌های غیرحضوری قرآن‌کریم، ثبت‌نام مرحله سوم مدرسه تلفنی حفظ قرآن‌کریم آغاز شد. فعالیت این مدرسه به گونه‌ای طراحی شده که تمامی سنین می‌توانند به صورت کاملا غیرحضوری و تلفنی، طی ده ماه و سه هفته حافظ کل قرآن‌کریم شوند.
وی افزود: شکل اجرای این طرح به این حالت هست که ابتدا یک آزمون تعیین سطح و چند تست روانشناسی از افراد گرفته می‌شود. بعد مطابق با نتیجه آزمون‌ها و تست‌ها یک جلسه مشاوره تحصیلی و یک جلسه مشاوره روانشناسی برگزار می‌شود، البته در طول یک سال تحصیلی به صورت منظم تحت نظر کلینیک روانشناسی چکاب می‌شوند.
محسنی کبیر گفت: برای هر فرد یک استاد پشتیبان در نظر گرفته می‌شود که در طول سال تحصیلی شبیه یک معلم خصوصی و به صورت منظم هفتگی یعنی هفته ای دو مرتبه از طریق تماس تلفنی به این افراد آموزش می‌دهند و طبق برنامه جامعی که در نظر گرفته شده با این افراد کار می‌کنند و نقاط ضعف و قوت این افراد را جویا می‌شوند و کمک می‌کنند که راحتتر قرآن را حفظ کنند.
دو خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «افزودن بخش بانوان به مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان» و «اجلاسیه کرسی تخصصی «موضوع شناسی دانشی نو و مبانی آن» برگزار شد» است.
ایسنا
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، امروز دو خبر با عنوان «روایتی از اخلاق مداری شیخ غلامرضا یزدی» و «پیکر آیت‌الله ایمانی چهارشنبه در شیراز تشییع می‌شود» منتشر کرده است.
ایرنا
صفحه معارف خبرگزاری ایرنا نیز امروز تا ساعت 14 به روز نشده است و آخرین خبر این صفحه مربوط به روز گذشته است.
تسنیم
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم، برخلاف روزهای گذشته، بسیار کم‌کار بوده و صرفا دو خبر منتشر کرده است.
این صفحه در خبری با عنوان «آئین اختتامیه پنجمین جشنواره بین‌المللی غدیر برگزار می‌شود» آورده است: دانشگاه علامه طباطبایی (ره)، میزبان برگزاری آئین اختتامیه پنجمین جشنواره بین‌المللی غدیر است. آئین اختتامیه پنجمین جشنواره بین‌المللی غدیر با محوریت بنیاد بین‌المللی غدیر و با مشارکت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه علامه طباطبایی (ره)، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور و جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود.
این برنامه چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه از ساعت 9 صبح الی 12 در دانشکدۀ الهیات دانشگاه علامه طباطبایی واقع در سعادت آباد، پل مدیریت، خیابان علامه جنوبی برگزار می‌شود.
در این برنامه حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر و امام جمعۀ موقت تهران، غلامرضا غفاری معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم و حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی (ره) سخنرانی خواهند کرد.
تجلیل از آثار برتر علمی داخلی و خارجی کشور یکی از برنامه‌های آئین اختتامیه این جشنواره محسوب می‌شود.«ولایت و امامت، امام علی (ع)، غدیر و حکومت اسلامی، نهج‌البلاغه، ولایت و سعادت بشری» از جمله موضوعات پنجمین جشنوارۀ بین‌المللی غدیر به شمار می‌رود.
این صفحه همچنین در خبری دیگر با عنوان «مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن کریم در ۱۵ رشته برگزار می‌شود» آورده است: رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه از برگزاری مرحله استانی چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم خبر داد و گفت: این دوره مسابقات قرآن در ۱۵ رشته و در قالب سه بخش آوایی انفرادی، معارفی، آوا‌ها و نغمات دینی برگزار خواهد شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید مصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه از برگزاری مرحله استانی چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم خبر داد و گفت: در طول سال مسابقات قرآنی متعددی توسط نهاد‌های مختلف در کشور برگزار می‌شود، امّا مسابقات قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه همه اقشار و بخش‌های مختلف جامعه را در بر می‌گیرد.
حسینی با اشاره عناوین رشته‌ای در این دوره از مسابقات افزود: چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن در 15 رشته و در قالب سه بخش آوایی انفرادی، معارفی، آوا‌ها و نغمات دینی برگزار خواهد شد که بخش آوایی انفرادی شامل قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، حفظ 5 جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء و حفظ کل قرآن کریم است و بخش معارفی نیز تفسیر قرآن کریم، حفظ و معارف احادیث و حفظ موضوعی قرآن را شامل می‌شود.
وی دعاخوانی، اذان، هم‌خوانی قرآن، انشاد انفرادی، همسرایی دو یا چند زبانه و مقطع‌خوانی گروهی قرآن کریم را جزء بخش آوا‌ها و نغمات دینی برشمرد و گفت: ثبت‌نام این دوره از مسابقات از بهمن ماه سال 96 آغاز و تا پایان اسفند‌ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.مرحله استانی نیز از اول تیرماه تا ششم مرداد و مرحله کشوری نیز از 10 تا 25 مهر ماه در اراک برگزار خواهد شد.
میزان
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان نیز در روز جاری تا ساعت 14 هیچ خبری منتشر نکرده است.
باشگاه خبرنگاران جوان
صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان، امروز یکی از روزهای پرکار خود را پشت سر گذاشته و تعداد هشت خبر منتشر کرده است.
این صفحه در خبری با عنوان «تشریح برنامه های شبکه‌های سیما در ماه مبارک رمضان » آورده است: نشست خبری مدیر شبکه قرآن و معارف و دبیر شورای معارف سیما پیرامون برنامه‌های ماه مبارک رمضان با حضور محمد حسین محمد زاده مدیر شبکه قرآن برگزار شد. محمد‌زاده تصریح کرد: ده روز اول ماه مبارک رمضان قرآن و انسان، ده روز دوم قرآن و عترت و ده روز سوم ماه مبارک رمضان قرآن و رحمت نامگذاری شده است.همچنین قرار است آیه‌های مرتبط به این نام‌ها از جز سی‌ام قرآن کریم در قاب تلویزیون پخش شود .
مدیر شبکه قرآن بیان کرد: شبکه‌های سیما اقدام به پخش سریال مناسبتی با موضوع محوری براساس آیات قرآن کریم انتخاب شده است. در ماه مبارک رمضان در ساعات مختلف شبانه ترتیل خوانی قرآن کریم را خواهیم داشت.در ضمن در اولین روز ماه مبارک رمضان مراسم دیدار رهبر انقلاب با جامعه قرآنی را پخش خواهیم کرد.
محمد‌زاده در خصوص تعداد برنامه‌های شبکه‌های مختلف عنوان کرد: شبکه یک ۱۰ برنامه، شبکه دو ۱۸ برنامه، شبکه سه ۲۶ برنامه، شبکه چهار ۱۲ برنامه، شبکه پنج ۸ برنامه، شبکه آموزش ۲۶ برنامه، شبکه جام جم ۶ برنامه، شبکه امید ۱۱ برنامه، شبکه افق ۹ برنامه و شبکه قرآن و معارف ۲۲ عنوان برنامه برای ماه مبارک رمضان تدارک دیده‎ایم.
دیگر اخبار این صفحه در روز جاری شامل «برنامه های آستان حرم عبدالعظیم حسنی(ع) در ماه مبارک رمضان»، «حکم شراب خواری / چرا شراب خوار نماز نخواند ؟»، «آثار درمانی و فواید حجامت از نگاه اسلام»، « اشعار ویژه ولادت حضرت رقیه (س)»، «فاصله بسیاری تا پذیرش نقش مسجد در زندگی داریم/ انقلاب ما از مساجد پاگرفته است»، «زندگی نامه شهید ارشد پور ایرانی» و «سرزنش کردن در کلام حضرت علی(ع)» است.
کیهان
مهم‌ترین عناوین صفحه معارف روزنامه کیهان، در روز جاری شامل «اِتراف؛ رفاه‌گرایی ‌اشرافی»، «نزدیک‌ترین و دورترین مردم به خدا(حکایت خوبان)»، «بدترین آفت عقل(چراغ راه)»، «غروب عشق و قحطی عاطفه در غرب»، «تکبر، آثار و راهکارهای مقابله» «انسان؛ هیزم جهنم»، «شناسایی متکبر از نحوه نشستن(سلوک عارفانه)»، «استفتاء از رهبر معظم انقلاب اسلامی» و «افتادن تدریجی در دام شیطان» است.

انتهای پیام

captcha