مدل جشنواره‌ای در حوزه قرآن کم داریم
کد خبر: 3712671
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۸
قره شیخلو:

مدل جشنواره‌ای در حوزه قرآن کم داریم

گروه فعالیت‌های قرآنی- رئیس سازمان دارالقرآن کشور گفت: برنامه‌های قرآنی باید جذابیت و نشاط داشته باشند و جنس برنامه‌های جشنواره‌ای می‌تواند این هدف را محقق کند، جشنواره گل‌های محمدی(ص) نیز هم مسیر تخصصی خود را دارد و هم رویکرد جذب خانواده‌ها؛ لذا مدل جشنواره‌ای باید در بخش‌های دیگر قرآنی توسعه یابد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، مهدی قره شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن کشور، امروز، 18 اردیبهشت‌ماه در جلسه آغاز به کار رسمی پنجمین جشنواره قرآنی گل‌های محمدی(ص) که در استانداری برگزار شد گفت: مشارکت خوبی در این جشنواره اعم از دولتی، مردمی و خیرین به وجود آمده است که می‌تواند الگویی باشد برای دیگر برنامه‌های قرآنی کشور.
وی ادامه داد: وفاق خوبی بین مسئولان استان مرکزی در حوزه قرآن ایجاد شده و انتظار ما از مشارکت قرآنی که فراتر از دستگاه‌های فرهنگی در استان مرکزی در حال تحقق است که می‌تواند الگوی کشور باشد.
قره شیخلو افزود: برنامه‌های قرآنی باید جذابیت و نشاط داشته باشند و جنس برنامه‌های جشنواره‌ای می‌تواند این هدف را محقق کند، جشنواره گل‌های محمدی(ص) نیز هم مسیر تخصصی خود را دارد و هم رویکرد جذب خانواده‌ها؛ لذا مدل جشنواره‌ای باید در بخش‌های دیگر قرآنی توسعه یابد.
رئیس سازمان دارالقرآن کشور گفت: این جشنواره پیشرفت خوبی در 5 دوره داشته و باید به لحاظ کمی با حفظ کیفیت توسعه یابد و با توجه به بلوغی که رسیده انتظار می‌رود سال آینده بخش جوان نیز به دو بخش کودک و نوجوان اضافه شود.
وی ادامه داد: رشته‌های فعلی جشنواره انفرادی است که انتظار داریم رشته‌های جمعی مانند همخوانی و سرود نیز که باعث ارتقای کیفی می‌شود به جشنواره اضافه شود با توجه به موفقیت‌هایی که این جشنواره به دست آورده امیداریم با کمک استانداری جشنواره گل‌های محمدی(ص) ملی شود.

captcha