آشنایی با مسائل فنی آیین‌نامه مسابقات قرآن دارم / مدیون دعای مردم هستم
کد خبر: 3712734
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۱
نماینده ایران در مسابقات مالزی در گفت‌وگو با ایکنا:

آشنایی با مسائل فنی آیین‌نامه مسابقات قرآن دارم / مدیون دعای مردم هستم

گروه بین‌الملل ـ مختار دهقان، نماینده ایران در شصتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی گفت: خوشبختانه با مسائل فنی و تخصصی این رقابت‌ها از جمله اجرای کامل چهارم مقام و مدیریت زمان اجرای تلاوت دارم.

آشنایی کاملی با مسائل فنی آیین‌نامه مسابقات دارم / مدیون دعای مردم هستم
مختار دهقان، نماینده ایران در رشته تلاوت شصتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی ایکنا به مالزی با بیان این مطلب گفت: مسابقات مالزی آیین‌نامه خاصی دارد و خوشبختانه من آشنایی کاملی با مسائل فنی و تخصصی این آیین‌نامه دارم.

وی افزود: از جمله مسائل تخصصی در این آیین‌نامه، کیفیت تلاوت است، به طوری که هر قاری حتما باید 4 مقام(نغمه) اجرا کند و ما شاهد بودیم که تمامی قراء شب دوم مسابقات این موضوع را رعایت و چهار مقام را کامل تحویل دادند به خصوص نمایندگان کشورهای کامبوج، برونئی و سنگاپور که این مسئله را با دقت خاصی اجرا کردند.

مختار دهقان گفت: یکی دیگر از مسائل فنی مسابقات مالزی، چراغی به سه رنگ سبز، زرد و قرمز است که در کنار سکوی قراء قرار دارد و مدت زمان تلاوت باید طوری مدیریت شود که در زمانی که چراغ قرمز می‌شود، تلاوت به پایان رسیده باشد و من با توجه به تمریناتی که داشته‌ام سعی می‌کنم این موضوع را رعایت کنم.

نماینده کشورمان در مسابقات قرآن مالزی درباره جو فضای حاکم بر سالن مسابقات گفت: خوشبختانه آرامش روحی و روانی خوبی دارم و هیچ استرسی در این زمینه ندارم، اگرچه طبیعی است که در شب اجرا و هنگام تلاوت قاری کمی دچار استرس می شود، اما در حدی نیست که بتواند قرائتم را تحت تأثیر قرار دهد و من این آرامش نسبی را مدیون دعای مردم و خصوصا مادرم هستم.

وی درباره برنامه‌ریزی تا زمان اجرا که شامگاه پنجشنبه است، گفت: من سعی می‌کنم که استراحت کاملی داشته باشم و از هرگونه رفت و آمد و فعالیت‌های غیرضروی پرهیز کنم تا با آمادگی کامل تلاوت خود را اجرا کنم.

دهقان با اشاره به شرایط آب و هوایی کوالالامپور گفت: با توجه هوای شرجی و مرطوب این شهر باید سعی کنم خیلی رفت آمدهای خارج از هتل انجام ندهم، چرا که هوای کوالالامپور بسیار شرجی و مرطوب است و تعریق بدن زیاد است.
آشنایی کاملی با مسائل فنی آیین‌نامه مسابقات دارم / مدیون دعای مردم هستم

نماینده کشورمان در مسابقات مالزی گفت: تنها مسئله‌ای که برای من دغدغه و البته جای نگرانی نیست، این که فاصله هتل محل اقامت تا سالن مسابقات که باعث تعریق بدن می‌شود و هنگامی وارد سالن می شویم هوا سرد است و این اختلاف دما خیلی می‌تواند روی صوت تأثیر بگذارد.

دهقان درباره ارزیابی خود از شب دوم مسابقات در بخش قرائت گفت: تلاوت‌ها نسبت به شب اول بهتر بود، چرا که در شب نخست رقابت‌ها، تقریبا تلاوت‌های ضعیفی را شاهد بودیم که طبیعی بود، چون تحت تأثیر مراسم افتتاحیه قرار گرفته بودند.

وی اضافه کرد: قاریان کشورهای کامبوج، سنگاپور و برونئی در شب دوم تلاوت خوبی را داشتند و کاملا مطابق با آیین‌نامه مسابقات مالزی اجرا کردند و این کشورها معمولا در سال‌های گذشته جزو نفرات برتر مسابقات بوده‌اند.

یادآوری می‌شود، شصتمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ و تلاوت قرآن مالزی از شامگاه دوشنبه، 17 اردیبهشت‌ماه در سالن «استقلال» مرکز تجارت جهانی «پوترا» در کوالالامپور آغاز شد و تا روز شنبه 22 اردیبهشت ادامه دارد. مختار دهقان، نماینده کشورمان در رشته تلاوت این مسابقات است که قرار است شامگاه پنجشنبه 20 اردیبهشت به اجرای تلاوت خود بپردازد.
آشنایی کاملی با مسائل فنی آیین‌نامه مسابقات دارم / مدیون دعای مردم هستم

انتهای پیام
 
 
مطالب مرتبط
captcha