«اربعین مرثیه» به نمایشگاه کتاب رسید
کد خبر: 3712858
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷

«اربعین مرثیه» به نمایشگاه کتاب رسید

گروه ادب ــ کتاب «اربعین مرثیه» برترین اشعار عاشورایی از سوی بنیاد دعبل در نمایشگاه کتاب تهران ارائه شد.

به گزارش ایکنا، کتاب «اربعین مرثیه» برترین اشعار عاشورایی فارسی به داوری کارشناسان منتشر شد. این کتاب، محصول نهایی پژوهشی است که در سال‌های 1394 و 1395 در بنیاد دعبل خزاعی انجام شده است.
در این طرح، با رأی و نظر 40 نفر از کارشناسان و صاحبنظران شعر مذهبی، سروده‌های شاخص هزارسال شعر عاشورایی فارسی در دو مقطع (یکی از قرن چهارم هجری تا انقلاب اسلامی و دوم دوره‌ی پس از انقلاب اسلامی) بررسی شده و برترین آن‌ها براساس معدل امتیازات داوران انتخاب شده‌اند.
اشعار برگزیده 40 قطعه‌اند که 28 قطعه به مقطع نخست و 12 قطعه به مقطع دوم تعلق دارند. فهرست داوران مشارکت‌کننده در این طرح، ‌طیف متنوعی از نام‌ها را شامل می‌شود؛ از چهره‌های دانشگاهی مانند محمدرضا سنگری، غلامرضا کافی و اسماعیل امینی تا چهره‌های حوزوی مانند حجت‌الاسلام سیدابوالقاسم حسینی (ژرفا) و حجت‌الاسلام محمد صحتی سردرودی؛ از چهره‌های پیشکسوت مانند مهدی آصفی و محمدعلی مجاهدی و مرحوم غلامرضا شکوهی تا چهره‌های جوان مانند محمود حبیبی کسبی و محمدسعید میرزایی و جواد هاشمی؛ از شاعرانی چون علی‌رضا قزوه، عبدالجبار کاکایی، محمدکاظم کاظمی، سعید بیابانکی، رضا اسماعیلی و مرتضی امیری اسفندقه تا پژوهشگرانی چون دکتر رضا بیات، دکتر مرضیه محمدزاده، مهدی امین‌فروغی و سیدمهدی حسینی.
در کتاب «اربعین مرثیه»، متن کامل اشعار گزیده، همراه با معرفی و مشخصات فنی آن‌ها و نیز امتیازات داوران آمده است. این کتاب توسط انتشارات سپیده‌باوران در 448 صفحه قطع وزیری و در شمایلی نفیس و فاخر به بازار عرضه می‌شود.
انتهای پیام

captcha