فیلم‌های ایرانی سیما در پایان هفته
کد خبر: 3712923
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴

فیلم‌های ایرانی سیما در پایان هفته

گروه هنر ــ در پایان هفته جاری، شبکه‌های سیما با پخش فیلم‌های ایرانی، اوقات فراغت مردم را پر می‌کنند.

فیلم‌های ایرانی سیما در پایان هفته

به گزارش ایکنا، در پایان هفته جاری شبکه‌های سیما با پخش فیلم‌های مختلف، اوقات فراغت مردم را پُر می‌کنند. در ادامه این گزارش فیلم‌های ایرانی که پنجشنبه و جمعه روی آنتن خواهد رفت، معرفی می‌شود.

شبکه دو

فیلم تلویزیونی «یک روز ابری بدون باران» به کارگردانی مسعود کرامتی، پنجشنبه 20 اردیبهشت‌ماه ساعت ‌‌8 صبح از شبکه دو سیما پخش می‌شود. در خلاصه داستان این فیلم آمده: پسربچه‌ای به‌نام جاوید که در خانواده‌ای تنگدست زندگی می‌کند، روزها به کار فروش آدامس و چسب در خیابان‌ها می‌پردازد. او طی اتفاقی با موجودی فضایی با نام راما آشنا می‌شود! راما در این سفر، با زمین، آدم‌ها و اخلاق خوب و بد آنها آشنا می‌شود. دوستی عمیق بین راما و جاوید برقرار می‌شود تا این که راما او را ترک می‌کند. محمدمهدی احدی، آریا خسروی و حنانه احدی بازیگران این فیلم هستند.

فیلم تلویزیونی «خسته نباشید» به کارگردانی افشین هاشمی و محسن قرایی، پنجشنبه 20 اردیبهشت‌ماه ساعت 23:30 از شبکه دو سیما پخش می‌شود. در خلاصه داستان فیلم آمده است: ماریا و رومن، زن و شوهر توریستی هستند که برای اقامتی کوتاه‌مدت در کرمان ساکن می‌شوند. ماریا از پنج سالگی از ایران خارج شده و حالا بعد از گذشت سال‌های بسیار، خاطرات کم‌رنگی از سرزمین مادری‌اش دارد. او که فرزندش مُرده و در این قضیه رومن را مقصر می‌داند، هدف از این مسافرت که به اصرار رومن صورت گرفته را فراموش کردنِ مرگِ فرزند قلمداد می‌کند، اما بعداً متوجه می‌شود اصرار رومن برای مسافرت به ایران، دیدار از منطقه‌ کویری کلوت کرمان است. به‌رغم مخالفت اولیه، ماریا حاضر به مسافرت می‌شود. در این فیلم غوغا بیات، جلال فاطمی و حسام محمودی نقش‌آفرینی کرده‌اند.

فیلم تلویزیونی «چشمه گنجشک» به کارگردانی پناه‌برخدا رضايي، جمعه  21 اردیبهشت‌ماه ساعت 8 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. فیلم با بازی محمد عمرانی و مهسا مهجور؛ تلاش کودکی را به تصویر می‌کشد که در تکاپوی رسیدن به جایگاه دوست مستعد و توانمند خود و کسب مهارت است.

شبکه سه سیما

فیلم تلویزیونی «آرش و پدرزن» به کارگردانی حسین بابائیان، پنجشنبه 20 اردیبهشت‌ماه ساعت 10 از شبکه سه سیما پخش می‌شود. در این فیلم با نقش‌آفرینی امیر محمدوند و پرستو صالحی خواهید دید: آرش جواني دانشجو است که به همکلاسي خود (هما) علاقه‌مند شده  و قصد خواستگاري از او را دارد. هما به آرش مي‌گويد که پدر او بسيار سخت‌گير و علاقه‌مند به شعر و ادبيات است. آرش چند روز قبل از خواستگاري با پدر زن خود، جلوي در وقتي داشته با هما پشت آيفون صحبت مي‌کرده، روبرو مي‌شود و به دروغ مي‌گويد که از شرکت گاز آمده است و مي‌رود.

شبکه پنج سیما

فیلم سینمایی «متولد 65» به کارگردانی محمدمهدی عسگرپور، جمعه 21 اردیبهشت‌ماه ساعت 13:30 از شبکه پنج پخش می‌شود. در خلاصه داستان فیلم آمده است: خاطره و امیر نامزد هستند. آنها از قشر متوسط جامعه بوده و برای گذراندن روزشان دست به کارهایی می‌زنند که معمولاً پولدارها انجام می‌دهند! مثلا از فروشگاه لوازم زیادی می‌خرند و موقع حساب کردن از فروشگاه به بهانه‌ای بیرون می‌روند و یا به بهانه خرید ماشین گران‌قیمت سوار ماشین‌های مدل بالا می‌شوند. آنها می‌خواهند چند ساعت را با هم در یک خانه گران‌قیمت بگذرانند و به بهانه اجاره خانه به یک برج می‌روند و از دوستانشان می‌خواهند که به آنها زنگ بزنند تا بتوانند بهانه‌ای برای چند ساعت بیشتر ماندن را در آن خانه بیابند! صاحب‌خانه بهرامی از امیر سوالاتی می‌پرسد و او به دروغ جواب‌هایی را می‌دهد که بهرامی فکر می‌کند که او پسر محسن؛ کسی است که سال‌ها قبل سر آنها را در یک پروژه بزرگ ساختمانی کلاه گذاشته است. پدرام شریفی، هنگامه حمیدزاده، احسان امانی و مریم سعادت در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.

شبکه امید

فیلم سینمایی «پرنده‌ی کوچک خوشبختی» به کارگردانی پوران درخشنده، جمعه 21 اردیبهشت‌ماه ساعت 18 از شبکه امید پخش خواهد شد. داستان فیلم از این قرار است: مليحه بر اثر ضربهي روحي در كودكي، قدرت تكلم را از دست داده است و با يادآوري گذشته دچار تشنج عصبي مي‌شود. آزار بچه‌هاي محل نيز، ناسازگاري و پرخاشگري او را تشديد مي‌كند. مسئولان آموزشگاه ناشنوايان تصميم به اخراج او مي‌گيرند؛ اما با تقاضاي خانم شفيق، متخصص امور تربيتي، فرصت ديگري به او داده مي‌شود. خانم شفيق اعتماد مليحه را جلب مي‌كند و با كمك شوك مصنوعي قدرت تكلم او را بازمي‌گرداند. امین تارخ، هما روستا، جمیله شیخی و آزیتا لاچینی بازیگران این فیلم هستند.

انتهای پیام

captcha