برپایی همایش ملی «استاد مطهری؛ نوآوری و نقدها» در شیراز/ اندیشه‌های استاد را برای جوانان كاربردی نكردیم
کد خبر: 3712994
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۲

برپایی همایش ملی «استاد مطهری؛ نوآوری و نقدها» در شیراز/ اندیشه‌های استاد را برای جوانان كاربردی نكردیم

گروه اجتماعی ـ همایش ملی «استاد مطهری؛ نوآوری و نقدها» به‌منظور بررسی و روش‌شناسی مرحوم شهید آیت‌الله مطهری در شیراز در حال برگزاری است.

به گزارش ایكنا از فارس، همایش ملی «استاد مطهری؛ نوآوری و نقدها» به‌منظور بررسی و روش‌شناسی مرحوم شهید آیت‌الله مطهری امروز، 19 اردیبهشت‌ماه در مجتمع ولایت دانشگاه علوم پزشكی شیراز در حال برگزاری است.
حجت‌الاسلام والمسلمین حمید مقامی، مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشكی شیراز در حاشیه این همایش و در جمع خبرنگاران گفت: هدف از برگزاری این همایش، بررسی آرای شهید مطهری ، روش‌شناسی استاد است ضمن اینكه در این همایش نوآوری‌های شهید مطهری كه توسط اساتید هیئت علمی دانشگاه‌های مختلف در زمینه‌های تربیتی و تحول علوم انسانی و روش‌شناسی تهیه شده است، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

كمتر به نقد آثار شهید مطهری پرداخته شده است
وی، نقد آرا و اندیشه‌های شهید مطهری چه در حوزه روش‌شناسی و چه در حوزه محتوا را از دیگر اهداف برگزاری این همایش برشمرد و گفت: معمولاً همایش‌هایی كه درباره شهید مطهری برگزار شده است كمتر به نقد آثار ایشان پرداخته شده است لذا ما در این همایش بابی باز كردیم تا بعد از 40 سال بتوانیم آثار و اندیشه‌های آن شهید بزرگوار را مورد نقد و بررسی قرار دهیم تا شاید نقطه تحولی در علوم انسانی پدید آوریم.
مقامی با تصریح اینكه ما می‌توانیم یك نظام تعلیم و تربیت از آرای تربیتی شهید مطهری با مطالعه آثار تربیتی ایشان استخراج كنیم، گفت: این مسئله می‌تواند ریشه تدوین یك نظام تربیتی باشد كه اگر نظام تربیتی بر اساس آرای شهید مطهری تدوین شود، از مهد كودك تا دانشگاه را می‌توانیم را برای نسل جوان خود تضمین كنیم.
رئیس همایش ملی «استاد مطهری؛ نوآوری و نقدها» تأكید كرد: آرای متفكری كه در حوزه‌های مختلف نظریه دارد، می‌تواند اكنون تبدیل به نظام تربیتی در جامعه اسلامی ما شود كه در این زمینه طبیعتاً كار نشده است و این همایش نقطه شروعی برای این مهم است كه امیدواریم بتوانیم به آن دست یابیم.

اندیشه‌های شهید مطهری را برای جوانان كاربردی نكردیم
وی اعتقاد دارد كه در حق شهید مطهری جفا شده است چرا كه ما تنها آثار ایشان را خوانده، حفظ كرده و یا چاپ كردیم اما اندیشه‌های ایشان را برای جوانان خود كاربردی نكردیم و سپس ادامه داد: باید اندیشه‌ها و نوآوری‌های شهید مطهری را از سال 60 استخراج كرده و برای نسل جوان امروزی، كاربردی كنیم.
مقامی در پایان یادآور شد كه این همایش به‌همت دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشكی شیراز، دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های فارس، مؤسسه فرهنگی پژوهشی راقی، مركز مطالعات فارا، پژوهشكده تحول در علوم انسانی دانشگاه شیراز، دفتر تبییت نشر اندیشه‌های مقام معظم رهبری در كشور و مركز پژوهش‌های معارف اسلامی و سلامت وابسته به دانشگاه علوم پزشكی شیراز برگزار شده است.
انتهای پيام

captcha