هر شهید مدافع حرم تلنگری برای ماست
کد خبر: 3713136
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱
يک مبلغ افغان:

هر شهید مدافع حرم تلنگری برای ماست

گروه فرهنگی- يک مبلغ افغان گفت: امروز هر شهید مدافع حرم یک تلنگری برای دل‌ها و جان‌های تمامی جهانیان است به همین جهت به‌راحتی از این اتفاق بزرگ نگذریم.

هر شهید مدافع حرم تلنگری برای ماست

به گزارش ايكنا از قزوین، با حضور مردم شهید پرور قزوین و خانواده‌های مهاجران افغان پیکر شهید 18 ساله تیپ فاطمیون شهید«حسین محمدی» که در سوریه به شهادت رسیده بود تشییع و به خاک سپرده شد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمين فیاض شهرستانی از طلاب و مبلغان افغانستان در این مراسم با بیان اینکه طبق آموزه‌های دینی دنیا میدان مسابقه است، اظهار کرد: در این میدان گروه‌هایی سرفراز بوده و مدال‌های جاوادنگی را از خداوند دریافت می‌کنند که از جمله آن‌ها می‌توان به مؤمنان، تقوامداران، صالحان، مجاهدان در راه خدا و مهاجران فی سبیل الله اشاره کرد.
وی افزود: در این میان گروه علما و شهدا در رأس هرم و جایگاه ارزشمند الهی قرار دارند چراکه هر کدام از آن‌ها در راه الهی قدم‌های محکمی را برداشتند.
فیاض شهرستانی با اشاره به جایگاه شهدا در نزد حضرت حق عنوان کرد: آن‌ها کسانی هستند که در راه دین و ارزش‌های خداوند از تمام وجود خود گذشته و جان خود را تقدیم این راه کرده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: مهاجران افغان در طول 8 سال دفاع مقدس برای حفظ تمامیت ارضی و حاکمیت و آرمان‌های انقلاب اسلامی همواره حضوری مستدام داشتند که گواه این مدعا تقدیم 8 هزار شهید افغان در طول دفاع مقدس است.
وی با اشاره به حضور تیپ فاطمیون در کشور سوریه و در نبرد با جریان تکفیری بیان کرد: جوانان غیور و مومن افغان امروز دوشادوش دیگر رزمندگان از کشورهای مختلف بدون هیچ توقعی و به صورت داوطلبانه کمر همت بستند و طبق اقرار فرماندهان در دفاع از حریم حضرت زینب(س) حرف نخست را می زنند.
این مبلغ افغان تصریح کرد: جوانان بسیاری از کشور افغانستان این آمادگی را دارند که در صورت نیاز در دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی حاضر شده و جان خود را تقدیم حفظ و نگه‌داشت آن کنند.
وی با بیان اینکه اگر تعصبات قومی و نژادی در کشورهای مسلمان کنار رود بی‌شک شاهد شکل‌گیری یک امت اسلامی بزرگ در جهان خواهیم بود، تشریح کرد: تحقق این امر با اراده‌ای که در درون ملت‌ها و در اطاعت از فرمایشات رهبری معظم انقلاب وجود دارد نزدیک خواهد بود.
فیاض شهرستانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با انتقاد از برخی تبعیض‌ها که نسبت به شهدای افغان و خانواده‌های آن‌ها می‌شود، گفت: امروز شهدای افغان بسیار مظلوم هستند و برخی رفتارها موجب آزار خانوده‌های آن‌ها می‎شود، لذا از مسئولان به‌ویژه دستاندرکاران بنیاد شهید خواهشمندیم ضمن اجتناب از هر گونه تبعیض در برخورد با شهدا و خانوده‌های آن‌ها از مظلومیت شهدا بکاهند.
این مبلغ افغان در پایان خاطرنشان کرد: امروز هر شهید مدافع حرم یک تلنگری برای دل‌ها و جان‌های تمامی جهانیان است به همین جهت به‌راحتی از این اتفاق بزرگ نگذریم.

انتهای پیام

captcha