فعالیت‌های شبکه قرآن و معارف سیما در مسابقات مالزی
کد خبر: 3713139
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸
محمدرضا خالقی تشریح کرد:

فعالیت‌های شبکه قرآن و معارف سیما در مسابقات مالزی

گروه بین‌الملل ـ پوشش خبری جلسه قرعی‌کشی مسابقات قرآن مالزی، تولید برنامه مستند «روزنه» با موضوع حواشی و مصاحبه با شرکت‌کنندگان و دست‌اندرکاران و تحلیل تلاوت‌ها با حضور استاد سید جواد سادات فاطمی از جمله فعالیت‌های شبکه قرآن و معارف سیما در مسابقات قرآن مالزی است.

فعالیت‌های شبکه قرآن و معارف سیما در مسابقات مالزی
محمدرضا خالقی، مدیر گروه جلسات و مسابقات شبکه قرآن و معارف سیمای جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی ایکنا به مالزی گفت: شبکه قرآن و معارف سیما از سه روز قبل از آغاز مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی تیمی را به همراه نماینده ایران به شهر کوالالامپور اعزام کرد و از بدو ورود هیئت ایرانی و همراهان شرکت‌کننده، تولید مستند این دوره از مسابقات آغاز شده است.

وی افزود: جلسه قرعه‌کشی این دوره از رقابت‌ها که روز یکشنبه(16 اردیبهشت‌ماه) با حضور هیئت ایرانی و شرکت‌کنندگان کشورهای مختلف جهان برگزار شد، از جمله برنامه‌های بود که ضبط و به استحضار ملت شریف ایران رسید.

خالقی گفت: شامگاه دوشنبه مراسم افتتاحیه تقریبا به صورت کامل از شبکه قرآن و معارف سیما پخش و در روز سه‌شنبه نیز، دومین روز بخش قرائت آقایان به صورت کامل از این شبکه پوشش داده شد، این در حالی است که در بخش حفظ نیز هر روز گزارشی ضبط و به تهران ارسال می‌شود.

مدیر گروه جلسات و مسابقات شبکه قرآن و معارف سیمای جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: از شامگاه پنجشنبه تا روز شنبه که قرار است، آیین اختتامیه و تجلیل از نفرات برتر برگزار شود، تمامی قرائت‌ها پخش می‌شود، این در حالی است که مختار دهقان، نماینده کشورمان در بخش قرائت این مسابقات امشب به عنوان آخرین قاری اجرا می‌کند و قرار است تلاوت خود را از آیه 59 سوره نساء آغاز کند.
 
خالقی با اشاره به این که رقابت شرکت‌کنندگان در بخش قرائت در شامگاه جمعه، آخرین برنامه رقابت این مسابقات است، گفت: قرار است تمامی قرائت‌ها در بخش آقایان از شبکه قرآن پخش شود و روز شنبه نیز برنامه اختتامیه به صورت کامل پوشش داده می‌شود.

وی در ادامه به تولید برنامه مستند «روزنه مسابقات» در حاشیه شصتمین دوره رقابت‌های بین‌المللی قرآن مالزی و پخش آن از شبکه قرآن و معارف سیما اشاره کرد و گفت: استاد جاودان، مجری و کارشناس این برنامه است و پرداختن به حواشی مسابقات، مصاحبه با شرکت‌کنندگان کشورهای مختلف و مسئولان این دوره از رقابت‌ها، نحوه اجرای مسابقات و ویژگی‌های شصتمین مسابقات قرآن مالزی از جمله بخش‌های این برنامه است.

محمدرضا خالقی اضافه کرد: هر شب و پس از پایان بخش قرائت، اجرای شرکت‌کنندگان این بخش و تلاوت‌های آن‌ها در قالب برنامه مستقلی تحلیل و ضبط می‌شود که این برنامه با اجرای استاد جاودان و تحلیل سید جواد سادات فاطمی به‌عنوان استاد راهنمای دهقان به مدت 15 تا 20 دقیقه ضبط و پخش می‌شود.

وی در پایان گفت: مستند کاملی به مدت یک ساعت از مسابقات ضبط می‌شود که پس از پایان مسابقات پخش خواهد شد؛ این مستند از قبل از ورود شرکت‌کننده ایرانی به کشور مالزی آغاز و تا پایان مسابقات و اهدای جوایز به برگزیدگان و برگشت مختار دهقان و هیئت همراه به کشورمان ادامه دارد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha