تعامل مؤسسات قرآنی با آستان قدس رضوی
کد خبر: 3713170
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۴

تعامل مؤسسات قرآنی با آستان قدس رضوی

گروه فعالیت‌های قرآنی- رئیس اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی خراسان رضوی با بیان اینکه حرکت ارزشمندی سال گذشته با همکاری تولیت آستان قدس رضوی انجام شد، گفت: این حرکت در سال جاری یک گام دیگر به جلو برداشته شده است و با مرکز آموزش قرآن آستان قدس ارتباط گرفتیم تا مؤسسات قرآنی مانند گذشته در مقابل آستان قدس نباشند؛ بلکه آستان قدس رضوی مؤسسات قرآنی را به عنوان پایگاه آموزش قرآن خود قبول کند.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام رضا‌علی عزیزی، رئیس اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی خراسان رضوی در همایش تجلیل از اساتید و مدیران قرآنی مؤسسات و تشکلهای قرآنی که امروز، ۲۰ اردیبهشت‌ماه در سالن همایش اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، عنوان کرد: حضرت علی(ع) در روایت آینده پژوهشی می‌فرمایند: «ایرانیان را می‌بینم که در آینده در مسجد کوفه خیمه و حلقه‌های تدریس و تفسیر قرآن را برپا کردند و به مردم آنگونه که قران نازل شده است آموزش می‌دهند».

وی با بیان اینکه این فرموده امام علی(ع) رسالت بزرگی بر عهده قرآنیان می‌گذارد، ابراز کرد: امروز زیرساخت‌ها و سنگ بناهایی که قرار است برای آن روز بنا شود در اختیار قرآنیانی است که برروی فکر و اندیشه نونهالان با قرآن کار می‌کنند.

حجت‌الاسلام عزیزی با تأکید بر اینکه امروز مدیران مؤسسات قرآنی باید به این نکته توجه کنند برای جهان بشریت که پایتخت آن کوفه و مسجد کوفه است، فرزندان قرآنی تربیت کنند، تشریح کرد: باید نسلی تربیت شود که قرآن را آنگونه که نازل شده است به بشریت انتقال دهد.

قرآن؛ راه نجات از مشکلات

رئیس اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی خراسان رضوی با بیان اینکه این رسالت، رسالت سنگین و ارزشمندی است، تشریح کرد: از این حقیقت نباید بگذریم که اگر ما بتوانیم جامعه را با قرآن مأنوس کنیم بشریت از بسیاری از مشکلاتی که امروز از آن رنج می‌برد، رهایی خواهد یافت.

وی در رابطه با جسارت و بی‌حرمتی رئیس جمهور آمریکا نسبت به ملت ایران گفت: آمریکا از بحث برجام اعلام کناره‌گیری کرد، در روایتی امام سجاد(ع) می‌فرمایند: «اگر آنچه در بین مشرق و مغرب است از دنیا برود و از دایره همکاری، همیاری و ... خارج شود، تا زمانی که قرآن با من است وحشتی ندارم».

حجت‌الاسلام عزیزی با اشاره به اینکه اگر امروز مسئولان در برخی از عرصه‌ها وحشت دارند دلیل آن این است که روحیه و تربیت قرآنی ندارد، تشریح کرد: در مقابل شیر مردی چون رهبر معظم انقلاب که با قرآن پرورش یافته و اندیشه قرآنی دارد در مقابل این هجمه‌ها در آرامش کامل می‌گوید: «آمریکا نمی‌تواند هیچ غلطی بکند».

رئیس بنیاد مهدویت خراسان رضوی با تأکید بر اینکه اگر قرار است جامعه، خانواده، سیاست و ... خود را در برابر این هجمه‌ها بیمه کند، بهترین گزینه قرآن است، تصریح کرد: اگر روزی در جامعه ما فردی یا گروهی در مقابل دشمن ببازد ما قرآنیان مسئولیم زیرا نتوانستیم حقیقت قرآن را انتقال دهیم.

وی در رابطه با فعالیت‌های اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی خراسان رضوی در سال گذشته گفت: تا امروز ما مشکلات مختلفی را پشت‌ سر گذاشته‌ایم و بر اساس آمار سالم‌ترین و بهترین انتخابات در بحث ادغام اتحادیه مؤسسات قرآنی سازمان تبلیغات و ارشاد اسلامی، در خراسان رضوی برگزار شده است. 

حجت‌الاسلام عزیزی با بیان اینکه این امر بیانگر تجارب و تلاش مسئولان نهادهای قرآنی مختلف است، تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم ارتباط بهتر و فعالیت‌های بیشتری با مؤسسات داشته باشیم تقسیم کاری میان 13 گروه اعضای اتحادیه شکل گرفته است.

رئیس اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی خراسان رضوی با اشاره به اینکه بیشتر موانعی که سر راه مؤسسات قرآنی بود برطرف شد، ابراز کرد: رایزنی‌هایی انجام شد که سایر مجموعه‌های قرآنی به خواسته‌های خود برسند و مانع از سر راه آنان برداشته شود.

مؤسسات قرآنی؛ پایگاه قرآنی آستان قدس رضوی

وی با بیان اینکه حرکت ارزشمندی سال گذشته با تولیت آستان قدس رضوی انجام شد، عنوان کرد: این حرکت در سال جاری یک گام دیگر به جلو برداشته شده است و با مرکز آموزش قرآن آستان قدس ارتباط گرفتیم تا مؤسسات قرآنی مانند گذشته در مقابل آستان قدس نباشند؛ بلکه آستان قدس رضوی مؤسسات قرآنی را به عنوان پایگاه آموزش قرآن خود قبول کند.

حجت‌الاسلام عزیزی با اشاره به اینکه در این طرح دیگر آموزش قرآن به صورت رایگان نخواهد بود، تشریح کرد: البته افراد نیازمند که توان پرداخت هزینه را ندارد از پرداخت معاف خواهند بود و با توافق انجام شده مؤسسات، پایگاه قرآنی آستان قدس رضوی خواهند بود.

رئیس بنیاد مهدویت خراسان رضوی ادامه داد: دو نشست با آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی برگزار کردیم که بنا شد نشستی با فعالان و قاریان قرآن با حضور خودشان برگزار شود.

وی با بیان اینکه در یک طرح قرآنی در نظر داریم که تمام قرآنیان کشور را پای کار بیاوریم، تشریح کرد: در اربعین حرکت 20 میلیون زائر به کشور عراق توجه جهانیان را به خود جلب می‌کند لذا تصمیم داریم اجتماع عظیم قرآنیان را سال آینده در خراسان رضوی برپا کنیم.

حجت‌الاسلام عزیزی با اشاره به اینکه از این به بعد یکی از اعضای اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی در دفتر هیئت مدیره واقع در فرهنگسرای غدیر حضور خواهد داشت تا مربیان مشکلات خود را در آنجا پیگیری کنند، ابراز کرد: بنا نیست ما معجزه کنیم، بلکه می‌خواهیم به سوی بهتر شدن گام برداریم و موانع از سر راه برداشته شود. 

رئیس اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی خراسان رضوی در پایان گفت: رسالت اول اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی، توجه به مؤسسات قرآنی است، البته ما به بحث قرآنیان، فعالان قرآنی، مشکلات قاریان، خانه‌ها قرآن و افرادی که در هیچ نهادی جای ندارند نیز توجه می‌کنیم و حتی اگر نتوانیم کمکی به آنان بکنیم پای حرف آنان خواهیم نشست.

انتهای پیام 

captcha