فعالیت 2میلیون نفر داوطلب در جمعیت هلال احمر
کد خبر: 3713187
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۳

فعالیت 2میلیون نفر داوطلب در جمعیت هلال احمر

گروه اجتماعی ــ رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت: 2 میلیون نفر داوطلب و 50 هزار امدادگر در جمعیت هلال احمر فعال هستند و در صحنه های مختلف حضور دارند.

به گزارش ایکنا از قم؛ علی اصغر پیوندی صبح امروز در دیدار با حجت الاسلام جواد شهرستانی نماینده آیت الله سیستانی در ایران عنوان کرد:خدمات جمعیت هلال احمر بر اساس فعالیت های داوطلبانه می باشد.
رئیس جمعیت هلال احمر کشور افزود: 2 میلیون نفر داوطلب و 50 هزار امدادگر در جمعیت هلال احمر فعال هستند و در صحنه های مختلف حضور دارند.
وی تصریح کرد: در نجات و امداد که پیشانی فعالیت های ماست در داخل و خارج اقداماتی را انجام داده ایم، همچنین در فعالیت های فرهنگی و اجتماعی نیز حضور موثری را داریم.
پیوندی بیان کرد: مبنای کار هلال احمر، نیکوکاری و انسان دوستی است که بر اساس تعالیم دینی و فرهنگ ایرانی اسلامی به رسالت خود عمل می کنیم.
وی اظهار کرد: درمان و سلامت یکی از حوزه های مهم فعالیت در هلال احمر می باشد که در سفر به عتبات عالیات و حج به زائران خدماتی را ارائه می نمائیم.

رییس جمعیت هلال احمر کشور افزود: فعالیت های ما با شعار تسکین آلام بشری، توجه به کرامت، احترام انسان ها، ارتقای سلامت در حوزه درمان، توانبخشی در تاب آوری جامعه، صلح و دوستی و جلوگیری از خشونت شکل می‌گیرد.
پیوندی عنوان کرد:خدمات ما بعد از انقلاب اسلامی توسعه یافت و در حال حاضر نیز جزء هیات حاکمه فدراسیون جهانی صلیب سرخ و هلال احمر هستیم که 189 کشور به ایران رای دادند تا در سیاست گذاری و برنامه فدراسیون نقش داشته باشیم.
وی تصریح کرد: در نیمه سال 96 شاهد حوادث تلخی در کشور بودیم، به طور کلی ایران حادثه خیز است و در راس حوادث آن زلزله قرار دارد.
رئیس جمعیت هلال احمر کشور عنوان کرد: زلزله کرمانشاه یکی از حوادث تلخ بود که در آن 620 تن از هم وطنان جان خود را از دست دادند و بیش از 9 هزار نفر مصدوم شدند.  

وی گفت: هلال احمر در ساعات اولیه وقوع زلزل کرمانشاه در منطقه حضور داشت، مردم نیز با اعتماد به این جمعیت 63 میلیارد تومان به حادثه دیدگان کمک کردند که به شکل نقدی به عنوان عیدی و هزینه درمان به حساب سرپرستان خانوار واریز شد؛ ضمن اینکه بالغ بر 300 میلیارد تومان اقلام امدادی را تهیه کردیم.
پیوندی خاطرنشان کرد: حادثه دوم فاجعه انسانی در میانمار بود که رهبری 1 میلیارد تومان در این باره کمک کردند و بر اساس کمک های مردم 100 تن مواد دارویی و پزشکی را برای مردم ارسال کردیم که در حدود 2 میلیارد تومان هزینه در برداشت.

 انتهای پیام

captcha