انسجام و وحدت ملی؛ لازمه اقتصاد پویا و فعال
کد خبر: 3713236
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۸

انسجام و وحدت ملی؛ لازمه اقتصاد پویا و فعال

گروه فرهنگی - استاندار تأکید کرد: لازم است با انسجام و وحدت ملی، به اقتصاد مقاومتی برگردیم و اقتصاد خود را فعال و پویا کنیم.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، اقبال عباسی، استاندار چهارمحال و بختیاری، روز گذشته 19 اردیبهشت‌ماه، در جلسه ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان، با اشاره به اتفاقات اخیر از سوی آمریکا، اظهار کرد: خوشبختانه مقامات کشوری از مدت‌ها پیش این اتفاق را پیش‌بینی کرده بودند که نام‌گذاری شعار امسال هم با توجه به این پیش‌بینی‌ها صورت گرفته است.
وی با اشاره به لزوم توجه و حمایت از تولید داخل هم در تولید هم در مصرف، افزود: باید از تولید داخل و کالای ایرانی حمایت شود و تولید داخل تقویت‌شده و تولیدکنندگان در این زمینه تلاش کنند.
عباسی با اشاره به مصوبه دولت در خصوص ارز صادرات، واردات و دانشجویی، تصریح کرد: هیچ‌گونه نگرانی در این خصوص وجود ندارد و از مدت‌ها پیش برای ایران تصمیماتی اتخاذ شد که دولت پیش از آن پیش‌بینی‌های لازم را انجام داد.
وی گفت: شرکت‌های اروپایی در برجام منافعی دارند که نمی‌توانند به‌راحتی دست بکشند ممکن است آمریکا به دنبال منافع سیاسی باشد اما اروپایی‌ها به دنبال تأمین منافع خود هستند، همچنین شرکت‌ها و سرمایه‌داران در اروپا برای اعمال حاکمیت خود در کشورهای اروپایی به دنبال تأمین منافع اقتصادی خود هستند.
استاندار تأکید کرد: لازم است با انسجام و وحدت ملی، به اقتصاد مقاومتی برگردیم و اقتصاد خود را فعال و پویا کنیم.
وی با اشاره به اینکه دنیای اقتصاد دنیای پیچیده‌ای است، تصریح کرد: آمریکا به دنبال منافع اقتصادی و سیاسی است و آمریکا قصد دارد از نفوذ جمهوری اسلامی در دنیا و کشورهای همسایه پیشگیری کند.
عباسی در ادامه بر لزوم برگزاری جلسات امربه‌معروف و نهی از منکر تأکید و خاطرنشان کرد: لازم است به‌منظور پیشگیری از وقوع مسائل غیرشرعی و غیرقانونی در مراکز تفریحی و توریستی، رستوران‌ها و خیابان‌ها برنامه‌ریزی صورت گیرد و تصمیمات لازم برای این موضوع اتخاذ شود.
وی با اشاره به اینکه نباید نیروی انتظامی و بسیج در ماه رمضان با مردم درگیر شوند، تصریح کرد: فضاسازی و فرهنگ‌سازی برای پیشگیری از این امر لازمه کار است.
عباسی خاطرنشان کرد: لازم است فرمانداران برنامه‌ای ارائه دهند و در شهرستان‌ها برای مسافران مکان‌هایی برای غذاخوری آن‌ها اختصاص یابد که مالکین و متولیان اماکن عمومی و خصوصی مسئول هستند بر این امر نظارت کنند.

captcha