حضور قاری بین‌المللی در برنامه «حالا خورشید»/ به زودی حافظ کل قرآن خواهم شد + فیلم و عکس
کد خبر: 3713397
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۷
صبح امروز؛

حضور قاری بین‌المللی در برنامه «حالا خورشید»/ به زودی حافظ کل قرآن خواهم شد + فیلم و عکس

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ سیدمحمدجواد حسینی، قاری بین‌المللی کشورمان که به تازگی تلاوت‌های شورانگیزش در بنگلادش در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود، میهمان برنامه پرمخاطب حالا خورشید شد.

به گزارش ایکنا؛ امروز 22 اردیبهشت‌ماه، برنامه تلویزیونی زنده و صبحگاهی «حالا خورشید» شبکه سوم سیما با اجرای رضا رشیدپور، میزبان سیدمحمدجواد حسینی، قاری بین المللی کشورمان بود.

دعوت از این قاری بین‌المللی در این برنامه به جهت انتشار مقاطعی از تلاوتش در کشور بنگلادش بود که با استقبال کم‌نظیر مخاطبان در فضای مجازی مواجه شد و توجه شبکه سوم که به عنوان شبکه جوان شناخته می‌شود به این اتفاق، قابل قدردانی است.
سیدمحمدجواد حسینی در آغاز، از آشناییش با فعالیت‌های قرآنی در سنین کودکی گفت و عنوان کرد: تلاوت قرآن را در سنین نوجوانی شروع کردم و حدود 25 سال است که در این حوزه فعالیت دارم و شغلم تولید قطعات پلاستکی است.

هدفم از تلاوت قرآن، صاحب‌سبک شدن است
این قاری بین‌المللی پیرامون مقاطع تصویری از تلاوتش که در فضای مجازی منتشر شد، گفت: این تلاوت‌ها در مدرسه علوم دینی اهل سنت کشور بنگلادش اجرا شد. از من خواستند که سوره حمد را با یک نفس تلاوت کنم. این محافل در کشور بنگلادش قدمت دیرینه دارد و اساتید بنامی همچون عبدالباسط محمد عبدالصمد نیز در این محافل معروف به «محافل فصل باران» که در اواخر سال برگزار می‌شود، حضور داشته و تلاوت کرده‌اند. حدود هفت یا هشت هزار نفر از شهرهای مختلف در این محافل جمع شده و حدود سه تا چهار ساعت را به استماع قرآن می‌پردازند و طبق خواسته بنگلادشی‌ها سوره حمد را در یک دقیقه و پنج ثانیه خواندم.
حسینی در پاسخ به سوال رضا رشیدپور در مورد تأثیرگذار بودن قرائت قرآن در زندگی‌اش گفت: اینکه شخصی با قرآن مأنوس باشد، از لحاظ اجتماعی و فردی در امورات زندگی‌اش تأثیرگذار خواهد بود. من هر چه دارم از قرآن است و اگر قرآن را از زندگی حذف کنم، چیزی نخواهم داشت.
وی در ادامه گفت: در خیلی از مواقع، حین رانندگی محفوظات خود را مرور می‌کنم و یا به استماع قرآن می‌پردازم و ان‌شاءالله به زودی حافظ کل قرآن خواهم شد.
حسینی صاحب‌سبک بودن را هدف خود عنوان کرد و گفت: سال 88 در مسابقات بین‌المللی ایران، رتبه اول را کسب کردم. از یک جایی به بعد تصمیم گرفتم نگاهم را به تلاوت قرآن تغییر دهم و این هدف را برای خود تعیین کردم که صاحب‌سبک شوم، البته این کار سختی است. مواقعی که در مشهد حضور دارم، روزی هفت یا هشت ساعت را با راهنمایی‌های سعید بیژنی، مدرس قرآن به تمرین می‌پردازم و امیدوارم در مقابل قاری‌های مصری، قاری ایرانی صاحب‌سبک نیز داشته باشیم.

حالا خورشید جواد حسینی
به گزارش ایکنا، این قاری بین‌المللی در ادامه گفت: با توجه به تبلیغاتی که خارج از ایران، ضد مکتب شیعه می‌شود، این کار، هدف بزرگی است و می‌تواند تأثیرات زیادی را در بر داشته باشد و تبلیغات سوء را خنثی کند.
حسینی در پایان از اساتیدی که در این راه همراهش بودند، تشکر کرد و گفت: از اساتید سادات‌فاطمی، جاویدی، بیژنی و دیگر اساتید که در این مسیر برای من زحمات زیادی کشیدند، تشکر می‌کنم و از مسئولان تقاضا دارم، فضا را برای جوان‌ها باز بگذارند تا بیشتر دیده شوند و از صدا و سیما می‌خواهم در فرهنگ‌سازی قرائت قرآن کمک کند.
این قاری بین‌المللی همچنین از مردم خواستار شد که در ماه مبارک رمضان در مساجد به همراه فرزندان خود حضور یابند تا ارتباط با قرآن در نسل‌های آینده قطع نشود.
یادآور می‌شود که در خلال این برنامه، مقاطعی از تلاوت سیدجواد حسینی در کشور بنگلادش نیز پخش شد. در ادامه فیلم حضور این قاری بین‌المللی در برنامه «حالا خورشید» را مشاهده می‌کنید.

زهره رجبی اصلی
انتهای پیام

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۲ - ۱۵:۳۷
0
1
حقير به عنوان عضو كوچکی از جامعه قرآنی از جناب رشید پور بسیار ممنونم که پس از سالها یک قهرمان قرآنی در رسانه ملی معرفی واقعی شد
علیرضا محمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۲ - ۱۶:۴۳
0
1
دم رضا رشیدپور با این حسن سلیقه گرم گرم گرم باد!
captcha