اولین مرحله سیزدهمین آزمون اعطای مدرک به حفاظ در چهارمحال و بختیاری برگزار شد
کد خبر: 3713408
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۵

اولین مرحله سیزدهمین آزمون اعطای مدرک به حفاظ در چهارمحال و بختیاری برگزار شد

گروه فعالیت های قرآنی - سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: اولین مرحله سیزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ صبح روزجمعه 21 اردیبهشت برگزار شد.

اولین مرحله سیزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ در چهارمحال و بختیاری برگزار شد

محسن تقی پور، سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری با اشاره به برگزاری آزمون کتبی اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم افزود: این آزمون ساعت 30/8 صبح جمعه 21 اردیبهشت ،همزمان با سراسر کشور در چهارمحال و بختیاری برگزارشد.
وی در ادامه به تشریح آزمون کتبی این دوره پرداخت و گفت: تعداد 114 نفر در استان در این آزمون که در دو حوزه شهرکرد و بروجن برگزار شد، شرکت کردند .
تقی پور ادامه داد: شرکت کنندگان در این آزمون در رشته های سه جزء، پنج جزء ، 10جزء، 20 جزء و 30 جزء ( حفظ کل ) ثبت نام داشته اند که در آزمون برای رشته سه جزء «15 سوال»، پنج جزء « 25 سوال» ، 10 جزء « 50 سوال» ، 20 جزء « 100 سوال» و حفظ کل « 150 سوال »مطرح شد.
سرپرست اداره امور قرآنی همچنین گفت: مدت زمان در نظر گرفته شده برای پاسخ به هر سوال یک دقیقه بود و هر پنج سوال اشتباه یک امتیاز منفی در پی دارد.
محسن تقی پور با بیان این که ثبت نام سیزدهمین دوره ارزیابی اعطای مدرک تخصصی به حفاظ از اسفند سال گذشته شروع و تا اواسط فروردین امسال نیز ادامه داشت افزود: نتایج این مرحله از آزمون در تیرماه اعلام می شود و آن دسته از حافظان که حد نساب امتیاز آزمون کتبی را دریافت کنند در آزمون شفاهی شرکت می کنند.
وی بیان کرد: این آزمون بنا بر مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد و مدرک آن معتبر ترین مدرک حفظ در کشور است که به پنج سطح تقسیم بندی شده است و سطح یک برای حافظ کل بالاترین امتیاز این آزمون است که مدرکی معادل دکتری صادر می شود و برای سطوح پایین تر نیز این مدرک معادل سازی می شود.
یاد آور می شود ، دوازده دوره از این آزمون در سال های گذشته برگزار شده است و امسال نیزتا کنون مرحله کتبی سیزدهمین دوره برگزار شد .

 انتهای متن

captcha