کتاب «نقد ادله خلافت» رونمایی شد
کد خبر: 3713419
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳

کتاب «نقد ادله خلافت» رونمایی شد

گروه حوزه‌های علمیه ــ کتاب «نقد ادله خلافت» اثر آیت‌الله نجم‌الدین طبسی در مورد استنادات اهل سنت به قرآن برای موجه جلوه دادن خلافت شیخین، رونمایی شد.

 کتاب «نقد ادله خلافت» رونمایی شدبه گزارش ایکنا؛ آیت‌الله نجم‌الدین طبسی، استاد و محقق برجسته حوزه علمیه شب گذشته 21 اردیبهشت‌ماه در گردهمایی استادان تفسیر حوزه در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) در سخنانی با اشاره به تالیف کتاب نقد ادله خلافت گفت: در این اثر 9 آیه که عمدتا اهل سنت برای مخالفت با امام علی(ع) و تایید خلافت شیخین استناد می‌کنند بحث شده است.

طبسی افزود: تمامی استنادات آنان در این کتاب به صورت یکجا جمع، نقد و استدلالشان رد شده که از جمله آیه «غار» است و این کتاب ماحصل سه سال تحقیق است.

وی افزود: اولین سفری که به اروپا رفته بودم، نامه‌ای از سوی عده‌ای از علمای اهل سنت آنجا به امام خمینی(ره) نوشته بودند که ما حاضریم از انقلاب حمایت کنیم به شرط اینکه به جای بحث ولایت فقیه از خلافت سخن گفته شود و همین مسئله سبب شد تا بنده به بررسی ریشه و مبنای بحث خلافت بپردازم و این کتاب نیز در این راستا تالیف شده است.

همچنین مرتضی نجفی قدسی با اشاره به کتاب گفت: دردآور است که برخی افراد به علت عدم شناخت از دیکتاتورترین شخصیت تاریخ ایران یعنی رضاشاه از او تمجید کنند.

وی با تاکید بر شناخت بیشتر افرادی مانند آیت‌الله مدرس عنوان کرد: اگر شخصیت‌هایی مانند ایشان را بشناسیم دیگر حتی یک ایرانی نباید پیدا شود که چنین دیدگاهی نسبت به رضاخان داشته باشد.

انتهای پیام

captcha