تحقیر و سرکوب آمریکا امری واقع است نه یک تاکتیک
کد خبر: 3713523
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳
حجت‌الاسلام پناهیان:

تحقیر و سرکوب آمریکا امری واقع است نه یک تاکتیک

کانون خبرنگاران نبأ ــ امروز قدرت مدیریت جمهوری اسلامی از قدرت مدیریت آمریکا و غرب بیشتر است و اگر می‌بینیم رهبر انقلاب، آمریکا و اسرائیل را در کلام‌شان تحقیر می‌کند؛ این یک واقعیت است، نه تاکتیک و روحیه‌بخشی به مردم و نیروهای خودی.

تحفیر و سرکوب آمریکا امری واقع است نه یک تاکتیک

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، مراسم بزرگداشت چهلمین روز شهادت محمدمهدی لطفی‌نیاسر، شهید راه مبارزه با اسرائیل جمعه، ۲۱ اردیبهشت‌ماه با حضور آیت‌الله مؤمن؛ عضو مجلس خبرگان رهبری، سیدمصطفی خامنه‌ای؛ فرزند ارشد رهبر معظم انقلاب، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدحسین مؤمنی، امیرآبادی؛ نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، شخصیت‌های لشکری و کشوری، مسئولان دولتی و مردم قدرشناس قم در تکیه شاه خراسان برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه گفت: مفهوم طاغوت در قرآن مفهوم مهم و کلیدی است و طاغوت گاهی بالاتر از نقطه مقابل انبیا و نقطه مقابل خود خداوند قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام پناهیان افزود: ارتباط مردم ما با مفهوم کفر به طاغوت عمیق نیست. گاهی مردم به کسانی رأی می‌دهند که به طاغوت کفر نمی‌ورزند. در واقع شعار انبیاء هم مبنی بر عبادت خداوند و پرهیز از طاغوت بوده است.
وی گفت: امام خمینی(ره) نمونه یک کافر به طاغوت بود که می‌فرماید «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» و کفر به طاغوت معنایش جهل به طاغوت نیست؛ بلکه باید با علم به کفر قدرت او را قبول نداشته باشیم.

این استاد حوزه عنوان کرد: بر اساس پیام نورانی خداوند کسانی که کافر می‌شوند، اولیایشان طاغوت هستند و طاغوت آن‌ها را از نور به ظلمت وارد می‌کند. همچنین نقش طاغوت در سیاه‌بخت شدن انسان‌ها عاملی مهم است و تا زمانی که زورگویان قدرتمندی هستند که به مردم ستم می‌کنند، شاید بشود امامت را غیر سیاسی بحث کرد؛ اما نمی‌توان طاغوت را غیر سیاسی بررسی کرد.

پناهیان ادامه داد: کسی که کافر به طاغوت نباشد، به قدرت طاغوت معتقد باشد، به صحت راه و مرام او ایمان داشته باشد و آمریکا را کدخدای جهان بخواند، این فرد اعتقاد به کفر ورزیدن به طاغوت ندارد و غرب‌زده‌ها کفر به طاغوت ندارند و مرعوب قدرت طاغوت هستند.

وی افزود: ما در چهلمین روز شهادت سردار جوانی هستیم که بعدها بیشتر از او خواهیم شنید. او هیمنه طاغوت را به بازی گرفته بود و مقام معظم رهبری سال‌ها است که می‌خواهد هیمنه پوشالی طاغوت را به مسئولان ما بفهماند. همان‌گونه که مدام از نصرت الهی برای مسئولان سخن می‌گوید. همچنین آمریکا توانایی توقف انقلاب اسلامی را ندارد و حتی به این راضی است که فقط سوریه، عراق و یمن در دست ما باشد و جلوتر از این نرویم که ما در چهلمین سالگرد شهادت شهید لطفی اقتدار نیروهای مقاومت را جشن می‌گیریم.

این استاد دانشگاه بیان کرد: برخی را باید با اخبار، به طاغوت کافر کرد. اما برخی مؤمنان به طاغوت با اخبار و واقعیات هم دست از طاغوت نمی‌کشند. یکی از شاخصه‌های کفر به طاغوت این است که قائل به قدرت طاغوت نباشیم. همان‌گونه که خداوند در سوره محمد(ص) می‌فرماید «وَالَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَلَن يُضِلَّ أَعْمَالَهُمْخون» شهدا اثرات فروانی را دارند و ما به‌خاطر وجود این سربازان رشید اسلام شاهد این معجزات در پیروزی جبهه مقاومت هستیم که با این حال برخی هم‌چنان به طاغوت ایمان دارند و این افراد در اثر ایمان به طاغوت عقل‌هایشان زائل شده است.

وی افزود: قدرت و نفوذ آمریکا چهل سال پیش در جهان بیشتر از امروز بود که امروز جمهوری اسلامی قدرت و نفوذش بیشتری را دارد و همه این را قبول دارند. در واقع این نشان دهنده این است که قدرت مدیریت جمهوری اسلامی از قدرت مدیریت آمریکا و غرب بیشتر است. امروز اگر می‌بینیم رهبر انقلاب آمریکا و اسرائیل را در کلام‌شان تحقیر می‌کند؛ این یک واقعیت است، نه تاکتیک و روحیه‌بخشی به مردم و نیروهای خودی.

مبلغ حوزه گفت: امید آمریکا به غرب‌زده‌های داخلی است که اگر بر سر موشکی مذاکره نکنند، بودجه موشکی را که می‌توانند کم کنند! بودجه موشکی و دفاعی ما در این چند سال چقدر کم شده است و اگر غرب زمزمه غرب‌زده‌های داخلی را نمی‌دید، جرئت نداشت هواپیمای مسافربری ما را بزند.

وی در پایان عنوان کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید «جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ كَانَ زَهُوقًا» که با آمدن حق، باطل نابود می‌شود. پس با وجود حق و انقلاب اسلامی، چرا وضعیت ما این‌گونه است. در واقع اشکال از ما اهل حق است؛ زیرا باطل که مردنی بوده و است و ایراد از مؤمنان غرب‌زده است که این آیه را نمی‌توانند درک کنند.

انتهای پیام

 

captcha