قرآن و حدیث؛ محور رایزنی اساتید دانشگاه تهران در روسیه
کد خبر: 3713536
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸

قرآن و حدیث؛ محور رایزنی اساتید دانشگاه تهران در روسیه

گروه بین‌الملل - اعضای هیأت علمی دانشکده الهیات دانشگاه تهران از بنیاد مطالعات اسلامی روسیه در مسکو بازدید کرده و همکاری‌های قرآنی، دینی و پژوهشی دو جانبه را بررسی کردند.

قرآن و حدیث؛ محور رایزنی دانشگاه تهران با بنیاد روسبه گزارش ایکنا به نقل از بنیاد مطالعات اسلامی روسیه؛ جمعی از اعضای هیئت علمی دانشکده الهیات دانشگاه تهران، ضمن بازدید از بنیاد مطالعات اسلامی روسیه با حمید هادوی، رئیس این بنیاد دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار مجید معارف، عبدالهادی فقهی زاده، احد فرامرز قراملکی، علی عسگری یزدی، محمود واعظی و علی بیات از اساتید دانشگاه تهران حضور داشتند و موضوعاتی همچون همکاری در زمینه آموزش الکترونیکی رشته‌های اسلامی، ترجمه آثار پژوهشی به زبان روسی با همکاری بنیاد، همکاری در تولید مجموعه مقالات پژوهشی مشترک با موضوعات اسلامی همچون قرآن، حدیث، اخلاق، کلام و مباحث جدید و نوپدید، برگزاری همایش‌های تخصصی مشترک به صورت فصلی و سالانه و برقراری تعامل علمی بین پژوهشگران و استادان ایران و روسیه مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

قرآن و حدیث؛ محور رایزنی دانشگاه تهران با بنیاد روس

در ادامه این دیدار علاوه بر گفت‌و‌گو درباره فعالیت‌های بنیاد مطالعات اسلامی، کم و کیف ترجمههای قرآن به زبان روسی، وضعیت پژوهش متون حدیثی و تراث اسلامی در روسیه، اخلاق در کشورهای صنعتی و توسعهیافته نیز بررسی شد.

همچنین اجرای مشترک دورههایی با همکاری بنیاد در زمینه آموزش الکترونیکی به زبان روسی بر اساس رشتههای فعال در کارشناسی ارشد دانشکده الهیات دانشگاه تهران مطرح و ظرفیت‌های بنیاد در راستای این هدف بسیار بالا ارزیابی شد.

انتهای پیام

captcha