«ایمان آورندگانی که بدتر از کافران هستند» به روایت آیت‌الله احدی
کد خبر: 3713625
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶

«ایمان آورندگانی که بدتر از کافران هستند» به روایت آیت‌الله احدی

کانون خبرنگاران نبأ ــ خداوند متعال در آیه 72 سوره حج می‌فرماید: «قُلْ أَفَأُنَبِّئُكُمْ بِشَرٍّ مِنْ ذَلِكُمُ النَّارُ وَعَدَهَا اللَّهُ الَّذِينَ كَفَرُوا وَبِئْسَ الْمَصِيرُ»؛ این آیه خطاب به پیامبر(ص) است که خداوند می‌فرماید آیا می‌خواهی بدانی بدتر از این کافران چه کسانی هستند؟ آن‌هایی که وعده خدا را قبول دارند ولی کفر می‌ورزند.

«ایمان آورندگانی که بدتر از کافران هستند» به روایت آیت‌الله احدی

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، آیت الله مهدی احدی، استاد درس خارج حوزه علمیه قم و مدیر مرکز تحقیقاتی و علمی جواد الائمه(ع) شامگاه جمعه، 21 اردیبهشت ماه در جلسه درس هفتگی اخلاق خود در مسجد الزهرا(س) تهران با توجه به نقش زن در جامعه گفت: زن در جامعه نقش مهمی خصوصا در تربیت دارد و حتی می‌تواند غرق در ذات خدا شود و جامعه زیبایی در پرتوی پاکی زن به‌وجود آید، و در مقابل چنانچه زن غرق در شهوت شود، جامعه زشتی از پرتو شهوت او به‌وجود خواهد آمد. بنابراین پاکی و زشتی یک جامعه در گرو پاکی و ناپاکی زن است که نقش تربیتی را دارد.
وی ادامه داد: فقر معنوی در جامعه زیاد شده و عجیب این فقر معنوی در جامعه حکمفرما شده است؛ به خانواده‌ها توصیه می‌کنم برای اینکه دخترانتان در آینده و بزرگسالی با حجاب و پاک باشند از همین دوران کوچکی و کودکی آرام آرام آنان را با حجاب آشنا و آن‌ها را با حجاب کنید.
ایمان آورندگانی که بدتر از کافران هستند
این مفسر حوزوی با اشاره به آیه‌ای از قرآن به بدترین افرادی که از کافران هم بدتر هستند، اشاره و بیان کرد: یکی از نکات مهمی که خواستم عرض کنم این است که خداوند متعال در آیه 72 سوره حج می‌فرماید: «قُلْ أَفَأُنَبِّئُكُمْ بِشَرٍّ مِنْ ذَلِكُمُ النَّارُ وَعَدَهَا اللَّهُ الَّذِينَ كَفَرُوا وَبِئْسَ الْمَصِيرُ»؛ این آیه خطاب به پیامبر(ص) است که خداوند می‌فرماید آیا می‌خواهی بدانی بدتر از این کافران چه کسانی هستند؟ آنهایی که وعده خدا را قبول دارند ولی کفر می‌ورزند.
وی ادامه داد: دوستان خدایی نکرده ما در صف این آیه نباشیم؛ خدایی نکرده ما که ایمان آورده و وعده خدا را قبول داریم نکند از ما گناهی سر بزند، زنا سر بزند، لواط سر بزند، استمناء سر بزند، اختلاط زن و مرد سر بزند.
آیت الله احدی با بیان اینکه اداره شهوت سخت است، اظهار کرد: من نمی‌گویم اداره شهوت کار آسانی است اما هوس‌بازی هم حدی دارد، باید مواظب باشید که هوس باز نشوید و خود را کنترل و مواظبت و مراقبت کنید.
زنای ذهنی/ مراقبت ذهنی در لحظه رابطه زناشویی حلال
این استاد حوزوی با تذکر به متأهلین در ارتکاب زنای ذهنی گفت: در مسئله زناشویی اگر با حلال خود نیز رابطه برقرار می‌کنید، در این رابطه زناشویی حلال مواظب باشید آن را حرام نکنید، در آن لحظه خدایی نکرده مراقب باشید ذهنتان زنا نکند و آقا چهره خانمی دیگر و خانم چهره مرد دیگری را در ذهن نداشته باشد، که اگر چنین شد بدانید در چنین شرایطی شیطان در اولاد و نطفه شما شریک خواهد شد و قرآن هم به این کار شیطان اشاره و در آیه 64 سوره اسراء می‌فرماید: «وَشَارِكْهُمْ فِي الْأَمْوَالِ وَالْأَوْلَادِ وَعِدْهُمْ».
درخواست ماه رمضان خوب و معنوی از خداوند
آیت‌الله احدی با توجه به نزدیک شدن ماه مبارک رمضان گفت: گناه سخت است، در آستانه ماه مبارک رمضان این تذکر را می‌دهم که قبل از ورود به ماه مبارک توبه کنید دیگر گناه نکنید و از خداوند متعال یک ماه رمضان خوب را درخواست کنید.
وی افزود: امسال ماه رمضان وقت خود را پای تلویزیون نگذرانید، خود را به این فیلم و سریال مشغول نکنید، نگذارید کوچکترین وقت و لذت معنوی شما در این یک ماه رمضان هدر رود.
نذر آیت الله بروجردی برای سلامتی در ماه رمضان
این استاد حوزوی به نذر مرحوم آیت‌الله بروجردی برای صحت و سلامتی و فراغت در ماه رمضان جهت کسب بهره کامل از این ماه مبارک اشاره و بیان کرد: آیت الله بروجردی قبل از اینکه ماه رمضان برسد نذر می‌کرد و از خدا می‌خواست که در ماه رمضان مریض نشود و برای ایشان مسافرتی هم پیش نیاید تا بتواند کامل از این ماه بهره‌مند شود.
وی ادامه داد: خداوند متعال هم نذر آیت‌الله بروجردی را اجابت نموده بود و هرگز در ماه رمضان ایشان مریض نشدند و مسافرت هم نرفتند، حتی در تابستان گرم هم توانایی روزه ماه رمضان را خدا به ایشان داده بود، و سالی هم که وفات کردند بعد از ماه مبارک رمضان بود.
این استاد حوزوی توصیه کرد: شما هم برای بهره کامل از ماه رمضان چنین نذر کنید و از خدا چنین بخواهید، بدانید که خداوند متعال هم اجابت خواهد کرد و شما را به کمال و معرفت می‌رساند.
چرا فلان مذهبی گناهکار شد!
خداوند متعال در آیه 92 سوره شعرا می‌فرماید: «وَ قيلَ لَهُمْ أَيْنَ ما کُنْتُمْ تَعْبُدُونَ: و به آن‌ها گفته می‌شود: کجاست آنچه پرستش می‌کردید»؛ همیشه این آیه را یادتان باشد، بعد نگویید چرا فلان حاج آقا یا فلان خانم محجبه جهنمی شد، بدانید این‌ها را گناهکاران گمراه کردند. پس حواس شما جمع باشد با هر کسی رفاقت نداشته باشید، یک وقت مجرمیت و گناهکاران شما را هم مثل خود مجرم نکنند.

دو چیز که باعث آزار و اذیت پیامبر(ص) است
این مفسر حوزوی با بیان اینکه پیامبر را اذیت نکنید، گفت: خداوند متعال در آیه 61 سوره توبه می‌فرماید: «وَمِنْهُمُ الَّذِينَ يُؤْذُونَ النَّبِيَّ وَيَقُولُونَ هُوَ أُذُنٌ قُلْ أُذُنُ خَيْرٍ لَكُمْ يُؤْمِنُ بِاللَّهِ وَيُؤْمِنُ لِلْمُؤْمِنِينَ وَرَحْمَةٌ لِلَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَالَّذِينَ يُؤْذُونَ رَسُولَ اللَّهِ لَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ»؛ خداوند می‌فرماید هرکس رسول خدا(ص) را اذیت کند عذاب دردناکی خواهد داشت. حتی بعد از حیات ایشان هم هستند کسانی که ایشان را اذیت می‌کنند.
وی بیان کرد: گفتند دو چیز است که بعد از حیات رسول الله(ص) باز ایشان را اذیت می‌کند، اول اینکه شرک امت ایشان است، که این شرک بت‌پرستی نیست بلکه ریا کار شدن، جاه‌طلب شدن، خودبین شدن امت پیامبر(ص) است که حضرت را آزار می‌دهد. و دوم چیز که باعث آزار پیامبر(ص) بعد از حیاتشان است، داشتن آرزوهای طولانی در امتشان است.
امیرمحسن سلطان احمدی

انتهای پیام

captcha