موفقیت شورای ادیان تایلند در رونق بازار اسلامی
کد خبر: 3713692
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴

موفقیت شورای ادیان تایلند در رونق بازار اسلامی

گروه بین‌الملل – شورای بین‌المللی گفت‌وگوی بین ادیانی تایلند از نهادهای فعال در این کشور بوده و فعالیت‌هایی به منظور ایجاد بازار برای محصولات تولید‌شده مسلمانان انجام داده است.

موفقیت شورای ادیان تایلند در رونق بازار اسلامی

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ در پی برگزاری موفق همایش بین‌المللی «نشست گفت‌وگوی اسلام و بودیسم» توسط رایزنی فرهنگی ایران در تایلند در اواخر سال گذشته، نشستی با حضور رایزن فرهنگی كشورمان در تایلند و با اعضای هیأت امنای شورای بین‌المللی گفت‌وگوی بین ادیانی تایلند ـ که به تازگی در این کشور تأسیس شده است ـ برگزار شد.

در این نشست ضمن معرفی اعضای هیأت امنای شورا و ارائه گزارش‌هایی درباره فلسفه و اهداف تشکیل و راه‌اندازی آن، با توجه به سابقه و تجربه رایزنی فرهنگی ایران و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در حوزه گفت‌وگوی بین‌الادیانی، از سوی طرف‌های تایلندی درخواست انتقال تجربیات و برگزاری مشترک نشست‌های بین ادیانی ارائه شد.

محمدرضا زینلی، رایزن فرهنگی ایران در تایلند ضمن استقبال از پیشنهاد فعالیت‌های مشترک در حوزه گفت‌وگوی ادیان، مرکز بین‌المللی گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را معرفی و برخی از فعالیت‌ها و تاریخچه فعالیت این مرکز را تشریح كرد.

وی پیشنهاد داد شورای بین‌المللی گفت‌وگوی بین ادیانی تایلند برای کسب تجربیات مفید و موفقیت در دستیابی به اهداف تعیین‌شده و برنامه‌های پیش‌رو با مرکز بین‌المللی گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌ها در ایران ارتباط و پیوند ایجاد كند و فعالیت‌های مشتركی را برنامه‌ریزی و تنظیم کند.

موفقیت شورای ادیان تایلند در رونق بازار اسلامی

آپینیتا چای چانا، رییس شورای جهانی گفت‌وگوی بین ادیانی تایلند، راچانیوان سیرینا وین، کارمند عالیرتبه وزارت بهداشت و سلامت عمومی تایلند و عضو شورای جهانی پیشاهنگان بودائیان، سومچای چاتری (کومار کارکی)، رییس هیأت مدیره انجمن تائی ـ نپالی، پراسرت سوکساسکاوین، استاد فلسفه و الهیات دانشگاه سیام تکنولوژی و مشاور انجمن جهانی گفتگوی بین ادیانی تایلند اعضای هیأت تایلندی حاضر در این نشست بودند.

گفتنی‌ است؛ این شورا در زمینه ایجاد ارتباط بین ادیان  فعالیت می‌كند و در اوایل سال 2018 به طور رسمی در مراجع قانونی دولتی تایلند ثبت و به دفتر نمایندگی سازمان ملل در این کشور نیز معرفی شده است.

هدف بزرگ  و اصلی این شورا، متحد کردن، گردهم آوری و به اشتراک گذاری آرا و نظرات رهبران ادیان جهان است تا درگیری‌ها و اختلاف‌های روزمره بین پیروان ادیان حل شود یا کاهش یابد.

از جمله فعالیت‌های موفق این شورا ایجاد بازار رونق برای محصولات تولید‌شده مسلمانان تایلند با برگزاری نمایشگاه و عرضه محصولات آنها است. این شورا همچنین به مسلمانان روهینگیا نیز کمک‌های شایانی اهدا كرده است.

انتهای پیام

captcha