تقویت باورهای اعتقادی و ایمانی جوانان، رسالت اصلی حلقه‌های صالحین است
کد خبر: 3713765
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۱
حجت الاسلام نکونام:

تقویت باورهای اعتقادی و ایمانی جوانان، رسالت اصلی حلقه‌های صالحین است

گروه اجتماعی - نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری هدف و رسالت اصلی حلقه‌های صالحین را تقویت باورهای اعتقادی و ایمانی جوانان دانست و تأکید کرد: باید بر تقویت باورهای جوانان کار بکنیم زیرا این باورها مهم‌اند و اگر جوانان ما به این باورها نرسند با این مشکل که امروز در جامعه مواجه هستیم همچنان مواجه خواهیم بود.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری ظهر امروز 22 اردیبهشت‌ماه در جلسه سر حلقه‌های صالحین بسیج با تأکید بر این‌که در حلقه‌های صالحین باید معنویت و ارزش‌های والای دینی برجسته باشد تصریح کرد: اساس کار و فعالیت در حلقه‌های صالحین باید بر محوریت معنویت، معرفت و ارتباط و انس بیش از پیش با خدای تبارک و تعالی باشد که احساس می‌شود این أمور جایش در حلقه‌های صالحین خالی است.
وی هدف و رسالت اصلی حلقه های صالحین را تقویت باورهای اعتقادی و ایمانی جوانان دانست و تاکیدکرد: باید بر تقویت باورهای جوانان کار بکنیم زیرا این باورها مهم‌اند و اگر جوانان ما به این باورها نرسند با این مشکل که امروز در جامعه مواجه هستیم همچنان مواجه خواهیم بود.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به نامگذاری امسال به نام حمایت از کالای ایرانی و رسالت حلقه‌های صالحین در تحقق این مهم در جامعه، تصریح کرد: در مسئله اقتصاد و حمایت از کالای ایرانی باید کار جدی انجام دهیم و در این عرصه تیشه به ریشه دشمن بزنیم و راه نفوذ دشمن را ببندیم باید آن را هم گره بزنیم به باورهای دینی و ایمانی چرا که در سایه همین باورها پیروز هستیم.
وی تاکیدکرد: انتظار دارم در حلقه‌های صالحین روی باورهای اعتقادی، سیاسی و اقتصادی که همه به همان باورهای ایمانی برمی‌گردد از جمله باور به توانمندی‌های درونی با تکیه به خدای متعال، باور به روحیه جهادی و ضرورت روحیه جهادی، باور به اینکه باید دشمن و مکر آن مدام رصد بشود و باور به آینده روشن و حقانیت خودمان و باور به قطعیت امداد الهی که ثمره ایمان است و باور به اینکه دشمن هرچه باشد ضعیف است و خانه ها و کاخ های طاغوتی و استبدادی خانه های عنکبوتی اند، کار بکینم.
امام جمعه شهرکرد با اشاره به خروج آمریکا از برجام تصریح کرد: آمریکایی ها همه دنیا را به خاطر مقابله با ایران تحریم کردند، این کار معنایش چه می‌تواند باشد؟ آیا این نشان از ضعف آن‌ها نیست؟ اگر کسی که دلش از ایمان خالی باشد می‌گوید الان همه چی بهم می‌ریزد ولی اگر دلش از ایمان پر باشد می‌گوید دشمن ضعیف است و آمریکا، اروپا و حتی تمام دنیا هم که با هم متحد باشند، هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.
امام جمعه شهرکرد تاکیدکرد: انتظار من از دست اندرکاران و سرمربیان و مربیان حلقه‌های صالحین این است که روی این باورها و مسائل معنوی و ضرورت های جامعه در حلقه‌های صالحین کار کنند و همه امور را به مسئله معنویت، ایمان، تقوا و راه درست گره بزنیم.
در ابتدای این دیدار سردار اکبری، فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم(ع) استان، نیز با بیان اینکه ما یک وظیفه برون سازمانی و درون سازمانی در حوزه‌های مختلف داریم، گفت: در بحث حمایت از کالای ایرانی وظیفه درون سازمانی نظارت بر خرید اقلام ایرانی مورد استفاده در پایگاه‌ها و مراکز سپاه است و در حوزه برون سازمانی فرهنگ سازی استفاده از کالای ایرانی است.
وی با اشاره به برگزاری طرح شهید بهنام محمدی در استان توسط حلقه‌های صالحین بسیج، افزود: مسئولیت اجرای این طرح به عهده سازمان‌های بسیج دانش آموزی، بسیج مساجد و محلات و اماکن متبرکه و تعلیم و تربیت بسیج است که اگر این طرح به صورت کامل برگزار شود زمینه ای برا تربیت نیروی انسانی تراز انقلاب است.
سردار اکبری طرح نهج البلاغه خوانی در جلسات صالحین بسیج را یک هدف دانست و اظهار کرد: این طرح نباید صرفا به جلسات نهج البلاغه خوانی محدود شود بلکه تفسیر و عملکرد به رهنمودها مد نظر این طرح است.
در ابتدای این جلسه نیز تعدادی از مربیان حلقه‌های صالحین بسیج مهم ترین مشکلات و دغدغه های خود را بیان کردند.

captcha