طرح بینات در خراسان جنوبی برگزار می شود
کد خبر: 3714312
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷
در ماه مبارک رمضان؛

طرح بینات در خراسان جنوبی برگزار می شود

گروه فعالیت‌های قرآنی- رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی از اجرای طرح بینات 21 نیز با محوریت سوره قصص در ماه مبارک رمضان در خراسان‌جنوبی خبر داد.

حسن سلمانی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از از خراسان‌جنوبی گفت: اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی، طرح با قرآن در ماه مبارک رمضان را اجرا می‌کند.

طرح بینات در خراسان جنوبی برگزار می شود
وی با بیان اینکه در این طرح از محافل محوری جز خوانی قرآن کریم در سطح استان حمایت می‌شود، افزود: 100 میلیون ریال اعتبار برای این طرح در نظر گرفته شده است.
رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در این محافل، قاریان توانمند، قرآن را تلاوت می‌کنند، تصریح کرد: همچنین اساتیدی، مباحث سبک زندگی قرآنی را ارائه می‌کنند.
سلمانی با بیان اینکه این محافل در برخی از مساجد، هیات های محوری، پارک ها و امامزاده های شهرستان های استان برگزار می‌شود، اظهار کرد: طرح بینات 21 نیز با محوریت سوره قصص با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی نیز در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: معمولا هر ساله یک سوره به عنوان سوره محوری در این طرح برای پرداختن به ترجمه و تفسیر آن توسط خانه‌های روستایی و شهری و موسسات قرآن اجرا می‌شود.
رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: در این طرح، دوره آموزش ترجمه و تفسیر عمومی قرآن کریم برگزار می‌شود.
سلمانی ادامه داد: هدف از اجرای این طرح، پرداختن و توجه به تفسیر و محتوای قرآن علاوه بر مباحث ظاهری قرآن است.
وی اظهار کرد: ترجمه، تفسیر قرآن، پرداختن به فرهنگ غنی قرآن در جامعه، انس فراگیران با مفاهیم و آموزه‌های قرآن در ماه مبارک رمضان از اهداف دیگر این طرح است.
رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه به موسسات و خانه‌های قرآن توانمند این طرح را ابلاغ کردیم، افزود: حدود 100 میلیون ریال اعتبار از سوی اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی هزینه خواهد شد.
سلمانی با بیان اینکه به تعدادی از افرادی که در آزمون‌های این طرح حد نصاب لازم را به دست آورند به قید قرعه جوایزی اهدا خواهد شد، تصریح کرد: به قرآن آموزانی که حد نصاب لازم را آورند گواهینامه‌ای نیز اهدا خواهد شد.
توزیع 400 جلد قرآن کریم در ماه مبارک رمضان
رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی از توزیع 400 جلد قرآن کریم در ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: این تعداد قرآن که توسط خیرین قرآنی تامین شده در میان مناطق محروم استان استان توزیع خواهد شد.
سلمانی به دیگر برنامه‌های ماه مبارک رمضان اشاره کرد و ادامه داد: اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی در اجرای برنامه رادویی با عنوان «شمیم وحی» در ماه رمضان، همکاری خواهد داشت.
وی با بیان اینکه این برنامه در ماه مبارک رمضان، هر روزه از رادیوی خراسان‌جنوبی پخش خواهد شد، خاطرنشان کرد: این برنامه با هدف معرفی تشکل‌های قرآنی و چهره‌های شاخص قرآنی، آموزش تجوید، سبک زندگی قرآنی و اجرای مسابقه قرآنی اجرا خواهد شد.
انتهای پیام

 

captcha