الگوگیری از تابوشکنی جهاد دانشگاهی در برگزاری مسابقات قرآن
کد خبر: 3714330
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶
در جلسه ستاد عالی مسابقات بیان شد:

الگوگیری از تابوشکنی جهاد دانشگاهی در برگزاری مسابقات قرآن

گروه مسابقات ــ در چهلمین جلسه ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کشور، تغییرات و شیوه جدید برپایی مسابقات بین‌المللی دانشجویان توسط جهاد دانشگاهی به عنوان شکستن یک تابو مطرح شد.

مسابقات قرآن

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ چهلمین جلسه ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی کشور صبح امروز 24 اردیبهشت ماه برگزار شد.

در بخشی از این جلسه حجت الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف در سخنانی با اشاره به اینکه برای برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم شورایی با عنوان شورای معین، فعالیت دارد، گفت: یکی از دغدغه‌های این شورا مباحث فنی بوده است. جدی‌ترین ملاحظه قابل بهبودی که برای سال آینده در این شورا مطرح شد و همه حوزه‌ها را با خود درگیر می‌کند، یک تصمیم اساسی در حوزه فنی است.
وی با اشاره به اینکه کاری که امسال دوستان ما در جهاد دانشگاهی و مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان انجام دادند، بسیار الهام‌بخش بود، گفت: جهاد دانشگاهی باعث شد تا این تابو شکسته شود و اعضای شورای معین این جرأت را پیدا کردند که این را در جلسات با صدای بلند تکرار کردند.
وی افزود: این موضوع باعث شد این جرأت پیدا شود که نباید همه مراحل مسابقات به صورت حضوری برگزار شود. همه اتفاق نظر داشتند که مسابقات باید رسانه‌ای، دیدنی و جذاب شود و اگر می‌خواهیم اینگونه شود باید مثل مسابقات دانشجویان مراحل مقدماتی در مبدأ برگزار شود. یعنی ما سال آینده مسابقات مقدماتی بخش‌های مختلف را در مبدأ برگزار کنیم و مرحله نهایی به صورت حضوری باشد.
حسینی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات ما برگزاری مسابقات در نوبت صبح بوده است، گفت: اگر این اتفاق رخ دهد این مشکل برطرف خواهد شد. امروز شیوه برگزاری مسابقات با دهه 60 متفاوت است، شرایط و سبک زندگی امروز تغییر کرده و کسی حاضر نیست شش ساعت در مسابقات حضور یابد. ما اگر تمهیداتی داشته باشیم، می‌توانیم شرایطی را فراهم کنیم تا شاهد این تغییرات باشیم.
براساس گزارش ایکنا در بخش دیگری از این جلسه حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در سخنانی با اشاره به گزارش ارائه شده از نتایج افکارسنجی صورت گرفته از مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، گفت: اینکه نتایج نشان می‌دهد که 45 درصد از مردم تهران در هیچ محفل و برنامه قرآنی تاکنون حضور نداشته‌اند یک هشدار و تذکر به همه ما و جامعه قرآنی و پرچم‌داران این جامعه است.
محمدی با اشاره به اینکه این گزارش مربوط به پایتخت جمهوری اسلامی است، افزود: این فاصله باید از بین برود و این نیاز به یک مجاهدت دارد.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اذعان کرد: خود قرآن، ظرفیت فراوانی دارد و هر قدمی که برای آن برداریم خود قرآن کمک‌کننده خواهد بود. امیدوارم خداوند از همه ما قبول کند.
وی با تأکید بر اینکه از هم اکنون باید خود را برای دوره سی و هشتم مسابقات بین‌المللی قرآن کریم آماده کنیم، گفت: اگر از ابتدای انقلاب، ارتباط ما با متسابقان آغاز شده بود، تاکنون برکات بسیار زیادی را به دست آورده بودیم.
محمدی بیان کرد: بحث فنی خوب است اما باید یک نکته را مورد توجه قرار داد. ما اضافه بر برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن در سطح کیفی یک رسالت انقلابی هم داریم که سایر کشورها این رسالت را قائل نیستند و آن آموزش و حمایت از کشورهای ضعیف است، این نباشد که آنها را فراموش کنیم.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان کرد: تعدادی از متسابقان به صراحت نیاز به کمک‌های آموزشی دارند و نیاز را به صراحت بیان کرده‌اند. این رسالت انقلابی فراموش نشود و یک برنامه پیشنهادی عملی و انقلابی ارائه شود.

انتهای پیام 

captcha