کد خبر: 3714342
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۷
گروه شهرستان‌ها- مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با بیان اینکه بسیاری از روش‌های تبلیغ و انتقال مفاهیم دینی و ارزشی کهنه و تاریخ گذشته شده و نسل جدید این موضوع را از ما نمی‌پذیرند، گفت: در انتقال مفاهیم دینی از روش‌های نو استفاده شود.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، در آستانه ماه مبارک رمضان، همایش طلایه داران هدایت در سبزوار با حضور روحانیون و مبلغان این شهرستان امروز، 24 اردیبهشت، در تالار همایش‌های اداره تبلیغات اسلامی سبزوار برگزار شد.
در این همایش حجت‌الاسلام سیدجواد سجادی‌نژاد، رئیس اداره تبلیغات اسلامی سبزوار با بیان اینکه در ایام ماه مبارک رمضان بیش از دویست مبلغ و مبلغه برای تبلیغ اعزام خواهند شد، گفت: یکی از برنامه‌های مبلغان حمایت و تبلیغ استفاده از کالاهای تولید ملی در راستای شعار سال است.

انتقال مفاهیم دینی نیازمند بهره‌گیری از روش‌های نو است
شهدا، تربیت یافتگان مکتب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) هستند
در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام جواد مهدوی نسب، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با تبیین بایسته‌های تبلیغ و با اظهار اینکه شهدا گل‌های خودرو نبودند، اظهار کرد: شهدا تربیت یافتگان مکتب اهل بیت(ع) بودند و روحانیون نقش موثری در این تربیت و انس با معارف ائمه اطهار(ع) دارند.
وی با مقایسه جذب جوانان در کلیساهای مسیحیت و حضور جوانان در مساجد تصریح کرد: بر خلاف آنچه که در کشور ما وجود دارد و افراد مسن در مساجد حضور دارند بیشتر افرادی که از نزدیک در کلیسا دیدم جوانان بودند.
حجت‌الاسلام مهدوی نسب با تاکید بر اینکه تبلیغ عملی روحانیون در جذب عملی جوانان نقش بسیار موثری دارد، بیان کرد: زیبایی محیط مساجد و زیبا سازی فضای اطراف مسجد در جذب جوانان به سمت مسجد نقش دارد.

انتقال مفاهیم دینی نیازمند بهره‌گیری از روش‌های نو است
وی با اشاره به اینکه متقاعدسازی افراد از طریق ارسال پیام به تغییر نگرش‌ها از نظر روانشناسی و علمی مردود است با اشاره به آیه 99 سوره مائده گفت: ما مبلغ هستیم و تبلیغ کننده و وکیل متقاعدسازی دیگران نیستیم.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی سبزوار اضافه کرد: زمانی که می‌خواهیم به دیگران آنچه را که ما فکر می‌کنیم تحمیل کنیم تا مانند ما فکر کنند متقاعدسازی انجام می‌شود و وادار ساختن مخاطب بدون تفکر و تعقل هرگز مورد تایید دین نیست.
در انتقال مفاهیم دینی از روش‌های نو استفاده شود
وی با بیان اینکه ما وظیفه آگاه سازی مردم را داریم، عنوان کرد: دین اجباری بی ارزش است و باید در انتقال مفاهیم دینی از روش‌های روز و جدید استفاده کنیم تا جوانان به سمت مفاهیم دینی ترغیب و جذب شوند.
حجت‌الاسلام مهدوی نسب با اشاره به ارکان تبلیغ از جمله پیام دهنده، پیام گیرنده، محتوی پیام و روش انتقال تصریح کرد: ما در سه گزینه اول مشکلی نداریم و مشکل ما در ابزار و روش‌های کهنه و تاریخ گذشته تبلیغ است که نسل جدید این موضوع را از ما نمی‌پذیرند و نیاز به به‌روزرسانی توسط مبلغان است.

انتقال مفاهیم دینی نیازمند بهره‌گیری از روش‌های نو است
وی از دیگر عوامل تاثیرگذاری بر مخاطب را بیان سخنان مستند دانست و با تاکید بر اینکه در سخنرانی‌ها حتما باید مستند صحبت شود تا در مخاطب تاثیرگذار باشد، ابراز کرد: بر خلاف تعدادی از مبلغان برخی از علمای روحانی در سخنان خودشان بیشتر از آیات کلام‌الله مجید، حدیث و روایت استفاده می‌کنند که این نوع سخنرانی قطعا تاثیرگذاری‌اش در مخاطب بیشتر است.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علم پزشکی سبزوار با بیان اینکه در سخنرانی باید با توجه به فهم مخاطب مطالب بیان شود، ابراز کرد: بهترین سن مخاطب برای تبلیغ هشت تا 9 سالگی است‌ که متاسفانه در بین ما کمتر از آن در مدارس و جذب مخاطب استفاده شده است.
روحانیت زیر ذره‌بین مردم
در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام غلامرضا مغیسه، امام جمعه شهرستان سبزوار درباره اهمیت کار مبلغان گفت: اگر دایره دید ما وسیع باشد مادیات در آن اثر و نقش کمتری دارد.
وی افزود: ارزش کارهای معنوی هیچ وقت قابل مقایسه با مادیات نبوده و فراتر از اینگونه مباحث است.
وی با تاکید بر اینکه هر روحانی پرچمدار و هدایتگر است، تصریح کرد: باید روحانیون به لباس روحانیتی که بر تن می‌کنند مقید باشند و در معاشرت‌ها و برخورد با مردم حرمت و جایگاه روحانیت و دین اسلام را حفظ کنند چرا که زیر ذره‌بین مردم قرار دارند و تمام رفتارهای آنها از طرف مردم کنترل می‌شود.
انتهای پیام

نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی: