تاکید آیت‌الله حسینی بوشهری بر برپایی جلسات تفسیر در ماه رمضان
کد خبر: 3714350
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱

تاکید آیت‌الله حسینی بوشهری بر برپایی جلسات تفسیر در ماه رمضان

گروه حوزه‌های علمیه ــ عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه ضمن برشمردن ویژگی‌های مبلغ موفق بر لزوم برپایی جلسات تفسیر قرآن از سوی مبلغین تاکید کرد.

تاکید آیت‌الله حسینی بوشهری بر برپایی جلسات تفسیر در ماه رمضان

به گزارش ایکنا؛ آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، امروز 24 اردیبهشت در همایش طرح «ضیافت الهی» ویژه مبلغین ماه مبارک رمضان که در سالن اجتماعات امامزاده سیدعلی(ع) قم برگزار شد به ارائه راه‌کارهای تبلیغ  موفقپرداخت و گفت: تبلیغ و ابلاغ رساندن پیام دین به مردم با زبانی ساده و در عین حال دقیق و عالمانه است بنابراین نمی‌توان با چند کار ساده و مطالعه چندین کتاب این کار را انجام دهیم.
وی با بیان اینکه پیامبر(ص) این همه سختی را تحمل کردند تا بتوانند پیام دین را در جامعه آن روز تبلیغ کنند و جامه عمل بپوشانند اظهار کرد: تبلیغ آن قدر مهم است که حضرت موسی(ع) ازخداوند درخوست شرح صدر، آسانی در کارش و زبان گویا دارد تا بتوانند در آن موفق شود. 
عضو خبرگان رهبری، اخلاص، سعه صدر و گفتارزیبا را جزءمهمترین لوازم تبلیغ موفق برشمرد و تصریح کرد: در کنار این مسائل مبلغ باید به آنچه می‌گوید عمل کند و  با مردم همراهی و همنشینی داشته باشد همان طور که پیامبر(ص) با رفتار خود توانست مردم را به خود جذب کند.
آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: سیره علمای گذشته نیز تبلیغ توام با اخلاص در رفتار بوده و هر کسی هم که در این زمینه ماندگار شده واجد این صفات بوده است و برخی آز آنان با اینکه سال‌ها از مرگشان هم می‌گذرد باز هم در ذهن و یاد مردم هستند.
نائب رئیس جامعه مدرسین با تاکید بر لزوم گسترش اخلاق در جامعه بیان کرد: تبیین ارزش‌های اخلاقی و بیان سخنان و سیره زندگی اهل‌بیت(ع)ِاز مهمترین بایسته‌های تبلیغی برای یک مبلغ است.
حسینی بوشهری، اثرگذاری را ازویژگی‌های مبلغ برشمرد و عنوان کرد: برای اثرگذاری باید شناخت درستی از مخاطب و نیزهای او داشته باشیم نه اینکه هر چه را دوست داریم بیان کنیم.
نائب رئیس جامعه مدرسین با بیان اینکه یکی از نیازهای روز، بیان مسائل شرعی است گفت: خطر فضای مجازی از دیگر مسائلی است که جامعه با آن درگیر است و ماه رمضان نیز بهترین فرصت برای شنیدن نیازهای تبلیغی مردم و رفع این نیاز است.

حسینی بوشهری با تاکید بر برپایی جلسات تفسیر در ماه مبارک رمضان عنوان کرد: مبلغ موفق و موثر کسی است که با زبانی گویا و رسا بتواند پیام خدا، پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) را به مردم برساند و با همه شیوه‌های تبلیغی و مؤثر آشنا باشد؛ زیرا ابلاغ دین تنها منبررفتن نیست.
حسینی بوشهری، اخلاق‌مداری، دغدغه داشتن نسبت به امورمردم، توجه به اقامه نماز اول وقت را در فرصت‌های تبلیغی مورد تاکید قرار داد و افزود: مبلغان باید زبان گویای حوزه و مراجع تقلید باشند.

انتهای پیام

captcha