گسترش همکاری‌های وزارت علوم و بعثه مقام معظم رهبری
کد خبر: 3714377
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶

گسترش همکاری‌های وزارت علوم و بعثه مقام معظم رهبری

گروه دانشگاه ــ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با معاون بین‌الملل بعثه مقام معظم رهبری دیدار و گفتگو کرد که در این دیدار دو طرف برای ارتقا سطح همکاری‌ها اعلام آمادگی کردند.

گسترش همکاری‌های وزارت علوم و بعثه مقام معظم رهبری
به گزارش ایکنا؛ به نقل از سایت حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت، در دیدار معاون بین‌الملل بعثه مقام معظم رهبری با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، سیدمحمد حسینی، که اخیرا سکانداری معاونت بین الملل بعثه را عهده دار شده است به تشریح فعالیت‌ها و اهداف و ماموریت‌های بعثه مقام معظم رهبری در جهت گسترش و نشر فرهنگ زیارت در بین اقشار جامعه پرداخت.

وی در ادامه آمادگی بعثه رهبری را برای انجام فعالیت‌های مشترک با وزارت علوم ابراز کرد و افزود: همکاری‌های سازنده و موثری بین وزارت علوم و بعثه در گذشته وجود داشته و از این رو ما خواهان تقویت این قبیل همکاری‌ها هستیم.

وی اضافه کرد: سفر‌های زیارتی و آموزش دانشگاهیان پیش از این سفرها، آشنایی با جغرافیای اماکن متبرکه و مشاهد شریفه در عربستان سعودی، عراق و سوریه و بهره‌برداری از ظرفیت‌های فرهنگی سفر‌های زیارتی می‌تواند از محور‌های اصلی همکاری بین دو دستگاه قلمداد شود.

در ادامه این دیدار منصورغلامی، وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری ضمن تبریک انتصاب معاون بین‌الملل بعثه رهبری خواستار تقویت همکاری‌ها بین دو دستگاه شد.

وزیر علوم ظرفیت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور را ظرفیتی استثنایی برشمرد و برگزاری سفر‌های زیارتی برای جامعه دانشگاهی را عامل مهمی در تثبیت و نهادینه سازی معنویت در دانشگاه‌های کشور دانست.

وی اظهار کرد: وزارت علوم در حوزه فرهنگی اجتماعی آمادگی خود را برای ارتقاء سطح همکاری‌ها اعلام می‌کند.
 
انتهای پیام
captcha