تسلط آمریکایی‌ها بر جهان با امپراطوری پولی
کد خبر: 3714421
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷
پروفسور الکساندر دوگین ابراز کرد:

تسلط آمریکایی‌ها بر جهان با امپراطوری پولی

گروه سیاست و اقتصاد- پروفسور الکساندر دوگین با اشاره به اینکه حکومت آمریکا حکومتی لیبرال دموکراسی است، ابراز کرد: آمریکایی‌ها برای نفوذ در جهان از امپراطوری پولی خود بسیار استفاده می‌کنند.

تسلط آمریکایی‌ها بر جهان با امپراطوری پولی

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، پروفسور الکساندر دوگین، بنیان‌گذار حزب اوراسیا، اهل روسیه و مهمان ششمین کنفرانس بین‌المللی «افق نو» که با موضوع «قدس، پایتخت همیشگی فلسطین» از ۲۲ الی ۲۶ اردیبهشت‌ماه به میزبانی مشهد در حال برگزاری است، در حاشیه این کنفرانس ظهر امروز، 24 اردیبهشت ماه در نشست تخصصی «تئوری جهان چند قطبی» که در دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی برگزار شد، با بیان اینکه از دید آمریکا جهان، دنیای تک قطبی است که همه قدرت آن در اختیار آن‌ها است، اظهار کرد: در جهان تک قطبی تصمیم گیرنده‌ نهایی آمریکا است.
وی با بیان اینکه ناتو در این موضوع بسیار دخیل است، ادامه داد: خرید و فروش و تولید اسلحه‌ برای کشور آمریکا بسیار اهمیت دارد.
تسلط آمریکایی‌ها بر جهان با امپراطوری پولی
دوگین با اشاره به اینکه حکومت آمریکا حکومتی لیبرال دموکراسی است، ابراز کرد: آمریکایی‌ها برای نفوذ در جهان از امپراطوری پولی خود بسیار استفاده می‌کنند.
بنیان‌گذار حزب اوراسیا با اشاره به اینکه فرهنگ غرب، فرهنگ هالیوودی است، عنوان کرد: شعار آنان یک شکل بودن انسان‌ها است لذا آنها وجوهات و پوشش خود را بهترین الگو می‌دانند و متأسفانه ما در این زمینه عقب افتادیم، لذا اگر بر همین منوال پیش رویم در سال‌های آینده ما نیز کپی‌برداری از اعمال و رفتار آنها خواهیم کرد.
دیپلمات سابق وزارت خارجه آمریکا با تأکید بر اینکه اگر کاری نکنیم جهان، ما را تبدیل به الگوی غربی می‌کند، ابراز کرد: اگر عجله و اقدام نکنیم سرنوشت خوبی نخواهیم داشت.
بنیان‌گذار حزب اوراسیا با بیان اینکه در مقابل دنیای تک قطبی آمریکا، دنیای چندقطبی متشکل از ایران، روسیه، چین و دیگر کشورها است، گفت: در دنیای چندقطبی اصل بر یک قائده مشخص نیست بلکه در این دنیا مجموعه‌ای از افراد تصمیم‌گیری خواهند کرد.
وی با تأکید بر اینکه در دنیای چند قطبی این تنها غرب نیست که برای ما الگوسازی می‌کند، ادامه داد: در دین دنیا، همه تفکرات می‌تواند وجود داشته باشد.
دوگین با بیان اینکه در دنیای چند قطبی حتی واحد پول نیز یکسان نیست، ابراز کرد: در این دنیا انسان‌ها به صورت جمعی عمل می‌کنند نه فردی، حقوق بشر در این دنیا بسیار اهمیت دارد.
وی با بیان اینکه تمام ذهنیت دنیای چند قطبی مبارزه با دنیای تک قطبی است، گفت: این همان دلیلی است که ایران، روسیه و ... را برای مبارزه با دنیای تک قطبی مجاب می‌کند.
در ادامه این مراسم پیتر وان بورن، دیپلمات سابق وزارت خارجه آمریکا، با بیان اینکه ایالات متحده دشمن‌های بسیاری را علیه ایران درست کرده است، اظهار کرد: آمریکا خیلی محرمانه ارتش خود را علیه ایران در عراق تجهیز می‌کند.
فعالیت‌های گسترده آمریکا علیه ایران در عراق
وی با بیان اینکه آمریکا علیه ایران فعالیت‌های گسترده‌ای انجام می‌دهد، عنوان کرد: در سطح دنیا، کشور ایران بیشترین جمعیت مسلمان را دارد و آمریکا تقریبا از همه جهات ایران را هدف قرار داده است، حتی دموکراسی ایران نیز زیر نظر آمریکا است و ایران در حال حاضر قدرت بسیاری برای مبارزه با آمریکا دارد.
آمریکا تعهدات خود با ایران را زیر پا گذاشت
دیپلمات سابق وزارت خارجه آمریکا با اشاره به اینکه آمریکا، تعهدات هسته‌ای خود را با ایران زیر پا گذاشت، اظهار کرد: در کشور آمریکا اطلاعات غلطی در مورد برجام داده می‌شود، خیلی از مردم آمریکا از محتوای این پیمان خبر ندارند و فکر می‌کند که ایران برجام را نقص کرده است.
وی با بیان اینکه در سال 2015 آمریکا به این نتیجه رسید که باید در روابط خود با ایران تغییراتی ایجاد کند، ادامه داد: در حوالی سال 2015 بود که آمریکا تصمیم گرفت با لباس‌های رسمی به دور از لباس‌های نظامی پای میز مذاکره با ایران بنشیند.
وان بورن با بیان اینکه آمریکا معتقد بود که با این پیمان به توافقاتی مالی با ایران برسد، تصریح کرد: دیپلماسی برای آمریکا واژه بی‌معنا است، لذا این توافق باعث شد که آمریکا دیگر نتواند به حالت اولیه و سابق خود برگردد سوال اینجاست ترامپ چگونه آمریکا را به حالت سابق خود برمی‌گرداند؟
وان بورن با تأکید بر اینکه هزینه‌های بسیاری برای تولید، خرید و فروش اسلحه در آمریکا می‌شود، گفت: آمریکا در پی اعمال تحریم‌های سخت علیه ایران است و می‌خواهد قدرت اول جهان باشد و به عنوان دنیای تک قطبی بر همه تسلط یابد، البته ایران از این مطلب نگران نیست چرا که می‌داند این اتفاق نخواهد افتاد.
انتهای پیام

captcha