برداشت‌ متفاوت صفحات معارفی رسانه‌ها از تشریح جزئیات نمایشگاه قرآن
کد خبر: 3714423
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۲

برداشت‌ متفاوت صفحات معارفی رسانه‌ها از تشریح جزئیات نمایشگاه قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ برگزاری نشست خبری بیست‌و‌ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، یکی از اخبار مهم قرآنی صفحات معارفی خبرگزاری‌های کشور طی امروز، 24 اردیبهشت‌ماه است.

برداشت‌ متفاوت صفحات معارفی رسانه‌ها از تشریح جزئیات نمایشگاه قرآن

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ برگزاری نشست خبری بیست‌و‌ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم که هر یک از صفحات معارفی رسانه‌های مختلف با تیتری متفاوت بدان پرداخته‌اند، یکی از اخبار مهم قرآنی است که طی امروز دوشنبه، 24 اردیبهشت‌ماه بر روی خروجی صفحات معارفی خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مختلف کشور منتشر شده است.
تسنیم
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم طی امروز دوشنبه، 24 اردیبهشت‌ماه و تا ساعت 14:30 تعداد 13 خبر را بر روی خروجی خود منتشر کرده که شش خبر از این اخبار در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار دارد و مابقی اخبار نیز در حوزه‌های معارفی منتشر شده‌اند.
«تقدیر رئیس اوقاف از رتبه دوم مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی»، «انتصاب مدیران بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم»، «۷ کشور در نمایشگاه قرآن حضور دارند»، «پای درس شهید قرآنی| از عشق به «صیاد‌القلوب» تا حضور در جلسات استاد مولایی»، «تلاوت جدید پورعاشوری در کرسی نفحات‌القرآن» و «مسئولان حداقل ۱۵ دقیقه برای برنامه های قرآنی وقت بگذارند» عناوین اخبار قرآنی امروز این صفحه از خبرگزاری تسنیم را تشکیل می‌دهند.
همچنین، اخبار دیگری نیز با عناوین «ویژه‌برنامه هیئت میثاق با شهداء در ماه مبارک رمضان»، «زمان برگزاری اختتامیه هفتمین جشنواره ملّی «سفرنامه و خاطره‌نویسی رضوی» اعلام شد»، «رمضان؛ میدان مسابقه در اطاعت و رضایت خداست»، «رمضان؛ دوره‌ بازسازی، بازیابی و نجات از فساد است»، «ویدئو کلیپ «طفوله مقتوله» اثری از گروه هم‌آوایی‌ انوارالهدی»، «۱۵ مهر؛ آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره «گفت‌وگو و مناظرات رضوی»» و «مناجات شعبانیه از عظیم‌ترین معارف الهی است» بر روی خروجی این صفحه منعکس شده که این اخبار در حوزه‌های مختلف معارفی قرار دارند.
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم طی امروز اقدام به انتشار خبری با عنوان «۷ کشور در نمایشگاه قرآن حضور دارند» در رابطه با دومین نشست خبری بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم کرده که در بخش‌هایی از این خبر آمده است: «نشست خبری تشریح برنامه‌های بیست و ششمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم صبح امروز دوشنبه 23 اردیبهشت ماه با حضور «عبدالهادی فقهی زاده» معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از اصحاب رسانه در ساختمان معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد برگزار شد.
فقهی زاده نمایشگاه بین المللی قرآن کریم را جشنواره بزرگ قرآنی دانست و گفت: نمایشگاه قرآن تماشاخانه نیست، بلکه ما آن را جشنواره ای بزرگ و علمی با محتوای قرآنی تلقی می کنیم که نهادها، مؤسسات و مراکز فرهنگی در آن مشارکت می کنند.
وی نمایشگاه قرآن را به عنوان یکی از شاخصه ها و ماموریت های بزرگ وزارت ارشاد برشمرد و افزود: برگزاری 26 دوره از نمایشگاه در کنار کلان پروژه‌های دیگر را می‌توان یک رویداد دینی و مورد توجه در ماموریت های وزارت ارشاد دانست.
معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد به رویکردهای اصلی نمایشگاه بیست و ششم اشاره کرد و گفت: همکاری نهادهای مختلف، حضور 32 موسسه مردمی و 16 مرکز دانشگاهی در این رویداد و حضور 15 حوزه علمیه و مرکز حوزوی و برنامه های محتوایی و علمی دیگر از رویکردهای این نمایشگاه است.
وی با بیان اینکه تلاش کردیم در این رویداد از روزمرگی خارج شویم افزود: ما تلاش کردیم تا در این دوره، از انفعال خارج شویم و به سوی فعالیت حرکت کنیم و بر همین اساس نیز بیش از 400 طرح و برنامه را از موسسات دریافت و در نهایت 120 عنوان برنامه در شورای سیاست گذاری تدوین شد.
فقهی زاده نمایشگاه بیست و ششم را متمایز از سال های گذشته دانست و افزود: از کشورهای متعددی برای حضور در این دوره از نمایشگاه دعوت بعمل آمد که برخی از کشورهای اسلامی استقبال کردند و در بخش بین الملل از 7 کشور جهان و ده ها شخصیت برجسته قرآنی از کشورهایی نظیر عراق، مالزی، آذربایجان و ... دعوت بعمل آمد و امیدواریم در سال آینده این بخش توسعه یاید.
فقهی زاده در ادامه سخنان خود به شاخصه های نمایشگاه اشاره کرد و گفت: بیست و ششمین نمایشگاه قرآن در واقع جشنواره ملی و سراسری در کشورمان است که مختصر و محدود به چند روز نمی شود بلکه برآیند جشنواره عمومی است که سعی شده تا موسسات و ارگان های دولتی و حتی نظامی در آن نقش آفرینی کنند».
فارس
اخبار امروز صفحه قرآن و فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس همانند روزهای گذشته و طبق روال معمول این خبرگزاری با خبر تلاوت ترتیل صفحه 378 قرآن کریم توسط شهریار پرهیزگار، حافظ بین‌المللی کل قرآن کریم آغاز شده است.
همچنین، در ادامه و تا این ساعت نیز اخبار دیگری با عناوین «مرکز شبانه‌روزی حفظ قرآن امام رضا(ع) در مشهد راه‌اندازی شد»، «تجلیل از خادمان قرآن با حضور رئیس‌جمهور/ توزیع بن‌ خرید نمایشگاه قرآن ویژه فعالان قرآنی»، «تدارک گسترده شبکه قرآن و معارف سیما برای ماه مهمانی خدا» و «لزوم تداوم ارتباط با شرکت‌کنندگان مسابقات بین‌المللی قرآن» بر روی خروجی این صفحه منتشر شده که تمامی این اخبار در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار دارند.
صفحه قرآن و فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس نیز طی امروز اقدام به انتشار خبری با عنوان «لزوم تداوم ارتباط با شرکت‌کنندگان مسابقات بین‌المللی قرآن» در رابطه با نشست مشترک ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی کشور و مسئولان کمیته‌های ستاد برگزاری سی‌وپنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کرده که در بخش‌هایی از این خبر قرآنی آمده است: «نشست مشترک ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی کشور و مسئولان کمیته‌های ستاد برگزاری سی‌وپنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن باحضور حجت‌الاسلام محمدی؛ نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه صبح امروز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت‌ماه در هتل موقوفه ارم برگزار شد.
در این نشست پس از ارائه گزارش تحلیلی مسئولان کمیته‌های ستاد برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم درباره روند برگزاری این دوره از مسابقات، حجت‌الاسلام محمدی اظهار کرد: تمامی نقاط قوت این مسابقات به یمن هدایت‌های رهبری انقلاب، نظام و انقلاب اسلامی به وجود آمده است.
وی افزود: زمانیکه رهبر معظم انقلاب دو ساعت برای مسابقات بین‌المللی قرآن زمان را اختصاص می‌دهند، سایر مسئولان نیز بالطبع باید حداقل ۱۵ دقیقه برای حضور در برنامه‌های قرآنی و ترویج فرهنگ و آموزه‌های قرآنی در بخش‌ها و دستگاه‌های مختلف وقت بگذارند.
رئیس سازمان اوقاف بر لزوم ارزیابی کلی از مجموع فعالیت‌های مسابقات بین‌المللی قرآن و نقاط قوت و ضعف و همچنین ارائه راهکارهای مناسب تأکید کرد و گفت: نظیر مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران به جهت شاخصه‌های برجسته، در دنیا وجود ندارد».
مهر
صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر نیز طی امروز و تا این ساعت یک خبر را با عنوان «پررنگ شدن بخش بین الملل نمایشگاه قرآن/ حضور ۲۰ موسسه بین المللی» بر روی خروجی خود منتشر کرده و این خبر که مربوط به نشست خبری بیست‌و‌ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم می‌باشد، به عنوان تیتر اصلی این صفحه نیز انتخاب شده است.
ایرنا
صفحه معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز طی امروز و تا این لحظه دو خبر با عناوین «همزمان با نمایشگاه قرآن جشن رمضان در 16 استان برگزار می شود» و «مبلغان در رمضان دولت را تخطئه نکنند» را بر روی خروجی خود منتشر کرده است که یکی از این اخبار دور حوزه قرآنی و خبر دیگر نیز در حوزه اسلامی قرار دارند.
«همزمان با نمایشگاه قرآن جشن رمضان در 16 استان برگزار می شود»، عنوان تنها خبر قرآنی این صفحه از خبرگزاری ایرنا است که این خبر نیز مربوط به دومین نشست خبری بیست‌و‌ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم است.
ایسنا
دو خبر با عناوین «نمایشگاه قرآن جشنواره بزرگ علمی، فرهنگی و هنری است» و «لزوم برنامه‌ریزی برای سی‌وششمین مسابقات بین‌المللی قرآن» طی امروز و تا این ساعت بر روی خروجی صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان منتشر شده که هر دو خبر نیز در حوزه تخصصی قرآن کریم جای دارند.
همچنین، تیتر اصلی این صفحه نیز که خبری با عنوان «مهم‌ترین مولفه‌ها و اصول حاکم بر مدرنیت» را شامل می‌شود، مربوط به روز چهارشنبه، 19 اردیبهشت‌ماه بوده و از آن زمان تاکنون نیز هنوز به‌روزرسانی نشده است.
باشگاه خبرنگاران جوان
از پنج خبری که طی امروز و تا این ساعت بر روی خروجی صفحه قرآن و عترت خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان منتشر شده، دو خبر با عناوین «خادمان قرآنی با حضور رئیس‌جمهور تجلیل می‌شوند/ برنامه‌محوری؛ اصلی‌ترین رویکرد نمایشگاه قرآن» و « لزوم برنامه‌ریزی برای سی‌وششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن / مسئولان حداقل ۱۵ دقیقه برای برنامه‌های قرآنی وقت بگذارند» در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار داشته و مربوط به نشست خبری بیست‌و‌ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم و نشست مشترک ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی کشور و مسئولان کمیته‌های ستاد برگزاری سی‌وپنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن هستند.
ایبنا
صفحه دین خبرگزاری تخصصی کتاب ایران نیز طی امروز و تا این لحظه تعداد چهار خبر را بر روی خروجی خود منتشر کرده که دو خبر از این اخبار با عناوین «25 اردیبهشت‌ آخرین مهلت ثبت‌نام ناشران در نمایشگاه قرآن» و «نمایشگاه قرآن را از روزمرگی و انفعال خارج می‌کنیم» قرآنی بوده و در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار دارند.
میزان
«نمایشگاه قرآن امسال به معنی واقعی بین‌المللی است/فعالان قرآنی هفت کشور جهان به ایران می‌آیند»، عنوان تنها خبری است که طی امروز و تا این ساعت بر روی خروجی صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان منتشر شده که این خبر نیز قرآنی بوده و در رابطه با نشست خبری بیست‌و‌ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم است.

انتهای پیام

captcha