برخی دنبال ایجاد تنش در حوزه هستند/ایمان؛ تنها توشه مفید برای آخرت
کد خبر: 3714455
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۹
آیت‌الله هادوی تهرانی:

برخی دنبال ایجاد تنش در حوزه هستند/ایمان؛ تنها توشه مفید برای آخرت

گروه حوزه‌های علمیه ــ استاد تفسیر حوزه گفت: هدف دشمنان ایجاد تنش‌ مستمر و برپایی تظاهرات گوناگون به بهانه‌های مختلف در سراسر کشور است و در قم نیز قصد دارند در حوزه تنش‌هایی را ایجاد کنند.

برخی دنبال ایجاد تنش در حوزه هستند/ایمان؛ تنها توشه مفید برای آخرت

به گزارش ایکنا؛ آیت‌الله مهدی هادوی تهرانی در ادامه سلسله مباحث تفسیر سوره زمر با اشاره به توبه‌پذیری خداوند گفت: خداوند فرمود برگشتتان و توبه به تبعیت از همین قرآنی است که بهترین کلام است و اگر برنگشتید و انابه نکردید، عذاب می‌آید.

وی افزود: در آیه ۵۵ به حتمی بودن عذاب این نکته را اضافه کرد که «بغتة» خواهد آمد؛ این بغتة را اگر ما می‌فهمیدیم، خیلی خوب بود؛ بعضی ها اینطور فکر می‌کنند که وقتی یک تیر به آنان می‌زنند،  می‌تواند فرار کند ولی بنده خدا تو وقتی می‌فهمی که مرده‌ای. عذاب الهی از آن تیری که به آن سرعت می‌آید، سریع تر است.

هادوی تهرانی بیان کرد: از لبنان به سمت سوریه رفتیم، در سوریه در حال رفتن بودیم که به راننده گفتم: منطقه‌هایی که ما در دید هستیم، کجاست؟ با خونسردی گفت: یکی از آن‌ها اینجاست! گفتم: یعنی الآن در دیدیم؟! گفت:‌ آره. الان تک تیراندازهایشان خوب ما را می‌بینند. گفتم: نمی‌زنند؟ گفت: نه. نمی‌زنند چون که می‌دانند که اگر بزنند، ما عکس‌العمل سنگین نشان می‌دهیم، نمی‌زنند و فعلا کاری ندارند.

وی ادامه داد: در جاده می‌روی یکدفعه مثل برگ درخت می‌افتی و بغل دستی شما می‌فهمد که شما مرده‌ای! خودت که نمی فهمی که بخواهی فرار کنی؛ عذاب الهی چه برای فرد و چه برای جامعه از این سریع تر است.

این استاد تفسیر حوزه با اشاره به برخی کارهای نادرست از  سوی برخی از طلاب عنوان کرد: طلبه به جای اینکه درسش را بخواند و فکر کار و زندگی خودش باشد، در توهماتی که چهار نفر دیگر می‌خواهند (مثلا یکی با یکی حساب خورده دارد و یا یک عده از بیرون حوزه دنبال این هستند که داخل حوزه را در قم شلوغ کنند) قرار دارد؛ چون الآن می‌دانید که در کشور و در مناطق مختلف، دنبال این هستند که شلوغ کنند. یک جا می‌گویند آب نیست کشاورز ها را به خیابان می‌آورند؛ یک جا می گویند فلان قرض الحسنه نتوانسته بدهی‌هایش را بدهد، آن‌هایی که آنجا حساب دارند به خیابان می‌آیند.

هادوی تهرانی ادامه داد: یک جا می‌گویند مثلا فلان اتفاق افتاده کارگر ها حقوقشان عقب افتاده، آنها را به خیابان می‌کشانند؛ در قم که نمی‌توانند بگویند آب نیست و... این چیزها جواب نمی‌دهد، برای همین فعلا به دنبال این هستند که بین آقایان درگیری درست کنند.

وی در توصیه‌ای عنوان کرد: برو فکر این باش که درست را بخوانی، فکر این باش که تقوا پیدا کنی؛ فکر این باش خدا را بشناسی زیرا وقتی از این دنیا رفتیم آن موقع دیگر نه این کفایه و مکاسب به دردت می‌خورد و نه درس خارج؛ آن چیزی که به دردت می‌خورد، ایمان است. اگر این کفایه و مکاسب و درس خارج برایت ایمان نیاورد، به درد انسان نخواهد خورد. 

هادوی تهرانی بیان کرد: خدا می‌فرماید: عذاب یک دفعه می‌آید... . این برای فرد، برای جامعه هم همین طور است؛ یک دفعه می‌آید همان طور که در داستان عاد و ثمود خدا در قرآن اشاره کرده است؛ خب این‌ها فکر می کنید فقط مال عاد و ثمود هست و برای ما نیست. 

انتهای پیام

captcha