مشکلات اقتصادی تنها با دانش و خردورزی حل می‌شود
کد خبر: 3714541
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۴

مشکلات اقتصادی تنها با دانش و خردورزی حل می‌شود

گروه اجتماعی- معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: مشکل امروز ما، پول نیست، بلکه فراموش کردن دانش و غفلت از ظرفیت‌های درونی و پنهان خودمان است و برای رفع مشکلات پیش‌رو نیز باید تنها بر دانش، عقل و شناخت پتانسیل‌ها تکیه زد.

مشکلات اقتصادی تنها با دانش و خردورزی حل می‌شود

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری شب گذشته در نشست شورای اداری با حضور مدیران ارشد استانی، گفت: در اقتصاد علمی، آنچه به‌عنوان پایه و سرمایه شناخته می‌شود، نیروی انسانی جوان، ریسک‌پذیر و خلاق است.
وی ادامه داد: مشکل امروز ما، پول نیست، بلکه فراموش کردن دانش و غفلت از ظرفیت‌های درونی و پنهان خودمان است و برای رفع مشکلات پیش‌رو نیز باید تنها بر دانش، عقل و شناخت پتانسیل‌ها تکیه زد.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری بیان کرد: راه حل مشکلات این نیست که دولت فقط هزینه کند؛ وقتی خودمان را دیدیم، توانمندی‌های خود را باور کردیم و از ظرفیت‌های درونی خود غافل نشدیم، مشکلات خود به‌خود حل می‌شود و پول به‌همراه می‌آورد.
وی افزود: در دانشگاه‌ها جهت‌گیری ما باید به سمت کارآفرین کردن دانشجوها باشد، بطوری که دانشجویان به سمت ایجاد شرکت بروند. دانشگاه‌های استان دارای هیئت علمی است که از معتبرترین دانشگاه‌ها فارغ التحصیل شده‌اند و باید از این ظرفیت بهره برد.
ستاری اظهار کرد: دنیای آینده بر اساس عقل، علم و ایده ساخته می‌شود؛ دیگر نباید تکیه ما بر پول نفت و فولاد و سیمان باشد. بچه‌های خودمان را ببینیم، پتانسیل‌های نهفته درون استان را کشف کنیم و چشم ما به بیرون نباشد.
وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های بسیار خوبی در زمینه استفاده از کسب و کارهای نوین دارد؛ با بهبود وضعیت کسب و کارهای نوین در استان، سرمایه گذاران بخش خصوصی تمایل بیشتری برای سرمایه گذاری در این استان پیدا می‌کنند.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری افزود: این استان دارای ظرفیت فوق‌العاده‌ای در زمینه صنایع دستی، گردشگری و همچنین کشت گیاهان دارویی است و از طرف دیگر، از نیروی انسانی جوان و با استعدادی برخوردار است که می‌توانند برای مشکلات استان راهگشا باشند.
یادآور می‌شود، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری صبح روز گذشته وارد فرودگاه زابل شد و پس از آغاز عمليات اجرايی احداث نيروگاه خورشيدی بر روی چاه نيمه سوم و نشست با اعضای هیئت علمی دانشگاه زابل، به مرکز استان سفر کرد.

انتهای پیام

captcha