«ربنا» و روزه‌داران + دانلود
کد خبر: 3714594
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸

«ربنا» و روزه‌داران + دانلود

گروه فناوری اطلاعات ــ بسیاری از روزه‌داران به‌دنبال اپلیکیشنی می‌گردند تا به وسیله آن از اوقات شرعی مطلع شوند و احکام و اعمال روزهای ماه مبارک را بدانند و لذت عبادت و بندگی را با یک اپلیکیشن اندرویدی بچشند که برنامه ربنا در بر دارنده هرآن چیزی است که روزه‌داران به آن نیاز دارند.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ کمتر از 2 روز دیگر تا شروع ماه مبارک رمضان باقی‌نمانده است و مردم در تکاپوی آماده‌سازی خود برای ورود به این ماه پر برکت هستند. برخی امور در این ماه مبارک به نعمت ابزار فناوری مجازی برای روزه‌داران آسان شده و برخی از این ابزار امکانات فراوانی را در اختیار روزه‌داران قرار داده است.

بسیاری از روزه‌داران در این ماه پربرکت به‌دنبال اپلیکیشنی می‌گردند تا به وسیله آن از اوقات شرعی مطلع شوند و احکام و اعمال روزهای ماه مبارک را بدانند و لذت عبادت و بندگی را با یک اپلیکیشن اندرویدی بچشند. برنامه ربنا در بر دارنده هرآن چیزی است که روزه‌داران به آن نیاز دارند. این برنامه ابزار و امکانات خوبی را در مدیریت برنامه‌های مبارک رمضان از احکام ماه مبارک گرفته تا دعا‌های این ماه ‌در اختیار شما قرار می‌دهد. در ادامه با معرفی این اپلیکیشن با ما همراه شوید:

00000000r-5

رنگ‌بندی و قالب گرافیکی کاربرپسند این اپلیکیشن با حفظ یکپارچگی در همه صفحات، اولین نکته مثبت آن به شمار می‌رود؛ استفاده از رنگ‌های زنده و هماهنگ، آیکن‌های یک‌دست و زیبا، فونت خوانا با امکان تغییر سایز و چیدمان مرتب اجزای صفحه، ازجمله نقاط قوتی هستند که باعث ایجاد چنین ویژگی در «ربنا» شده‌اند. البته طی بررسی انجام شده توسط خبرنگار ایکنا در مورد ظاهر این برنامه اندرویدی، نقص خاصی به چشم نخورد، اما انتظار می‌رفت با دقت نظر بیشتر، به جذابیت‌های محیط آن برای جلب بیشتر مخاطب افزوده شود.

اپلیکیشن مذهبی ربنا از قسمت‌های متعددی تشکیل شده که جابجایی بین آنها بدون پیچیدگی انجام می‌شود و استفاده از امکانات موجود نیز راحت و بدون دردسر است. در پیاده‌سازی رابط کاربری ربنا از تکنیک‌های اصولی با رعایت استانداردهای لازم استفاده شده و در نهایت منجر به پیدایش خصوصیات مذکور شده است.

البته نواقص کوچکی ازجمله زمان نسبتا زیاد بارگذاری صفحات (Loading) در آن مشاهده شد که بهتر بود بدین منظور از روش سریعتری استفاده شود. همچنین عملکرد دکمه سخت افزاری بازگشت به درستی، در این برنامه تعریف نشده و اگر چندین‌بار بین بخش‌های مختلف جابجا شده باشید، با لمس این دکمه باید همه آنها را بطور مجدد به عقب بازگردید.

ربنا

مهمترین نکته مثبت از لحاظ کارایی در این اپلیکیشن اندرویدی، محتوای نسبتا کامل و امکانات متعدد و مفید است. ‌ربنا‌ از قسمت‌های مختلفی همچون ادعیه روزهای ماه رمضان، سایر دعاهای ماه رمضان، احکام روزه و ماه رمضان، فضیلت و اعمال شب قدر، پیامک‌های مناسبتی، تصاویر مذهبی، رینگتون‌های مناسبتی، و آهنگ‌های پیشواز برای ایرانسل و همراه اول تشکیل شده است. البته انتظار می‌رفت تولید‌کنندگان این برنامه بخشی را هم به قرآن و آموزه‌های آن اختصاص می‌دادند.

پخش خودکار اذان، اولین ابزار پرکاربرد در «ربنا» به شمار می‌رود و هنگامی که برای اولین‌بار برنامه را باز می‌کنید باید تنظیمات مربوط به آن ازجمله انتخاب شهر و فعال کردن پخش برای هریک از اوقات سه‌گانه نماز را انجام دهید. برای مشاهده سایر اوقات شرعی نیز می‌توانید از گزینه‌ای با همین نام در منوی اصلی استفاده کنید. در بخش مذکور، قابلیت مشاهده اوقات در استان‌ها و روزهای دیگر نیز با لمس دکمه تنظیمات وجود دارد.

این اپلیکیشن ابزاری را برای شمردن ذکر با امکان صفرکردن شمارنده در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید از آن بهره‌ ببرید. قبله نما از دیگر امکانات موجود در اپلیکیشن فوق است که وجود آن در مواقع ضروری بسیار سودمند خواهد بود. نکته دیگری که باید به آن اشاره کنیم، نمایش تاریخ روز به شمسی، قمری و میلادی و همچنین اوقات شرعی مکان‌های مختلف است.

00000000r-1

در قسمت‌های ادعیه روزهای ماه رمضان و سایر دعاها در این نرم‌افزار شما می‌توانید با اشاره بر روی عنوان هر دعا، ‌ علاوه بر مشاهده متن عربی، ترجمه فارسی آن را نیز ببینید. در این دو بخش پس از لمس عناوین دعاها، فایل صوتی مربوط به آنها بلافاصله دانلود و پخش می‌شود که به هر دو زبان عربی و فارسی در دسترس است. دکمه‌های توقف و پخش صدا نیز در پایین صفحه وجود دارند. در بخش‌های احکام روزه و فضیلت شب‌های قدر، محتوا به صورت متنی بوده که برای برخی از متن‌های عربی، ترجمه فارسی موجود است.

از‌ جمله قابلیت‌هایی که باعث تمایز «ربنا» با سایر برنامه‌های مشابه می‌شود، وجود بخش‌هایی با محتوای پیامک‌های مناسبتی، تصاویر مذهبی، رینگتون مناسبتی و آهنگ‌های پیشواز برای اپراتورهای تلفن همراه است. برای استفاده از این قسمت‌ها باید به اینترنت متصل باشید چون با هر بار لمس دکمه بیشتر، فایل‌های مربوطه به نمایش درمی‌آیند. اشتراک‌گذاری متن پیام، ذخیره و ارسال تصاویر و فعال‌سازی آهنگ پیشواز، ازجمله امکانات بخش‌های مذکور است.

به گزارش ایکنا؛ با‌توجه به قابلیت‌هایی که نام برده شد، باید گفت که اپلیکیشن «ربنا» کارایی لازم را برای مخاطبان خود دارد اما در عین حال کمبودهایی نیز در آن به چشم می‌خورد. برای مثال می‌توانیم به نبود ویجت کارآمد، دعاهای متنوع تر و امکانات حرفه‌ای‌تر برای پخش اذان یا ذکر شمار اشاره کنیم. همچنین بهتر بود دریافت فایل‌های صوتی مربوط به ادعیه به انتخاب کاربر باشد و پیاده‌سازی بخش‌های پیامک، رینگتون و آهنگ پیشواز بطور کاربردی‌تر انجام می‌شد.

00000000r-4

در پایان باید گفت این اپلیکیشن با وجود قابلیت‌های مناسبی که دارد می‌تواند ابزار مناسبی در برآورده کردن نیاز‌های روزده‌داران در ماه مبارک رمضان باشد و شما می‌توانید این برنامه را به صورت رایگان و بدون پرداخت هرگونه هزینه، از اینجا و یا اسکن بارکد زیر دریافت و از آن استفاده کنید.

captcha