54 کشور شرکت در مراسم انتقال سفارت آمریکا را نپذیرفتند
کد خبر: 3714799
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۶

54 کشور شرکت در مراسم انتقال سفارت آمریکا را نپذیرفتند

گروه بین‌الملل – در حالی که رژیم صهیونیستی از 86 کشور برای شرکت در مراسم انتقال سفارت آمریکا به قدس دعوت کرده بود، اغلب کشورها ترجیح دادند در این مراسم حضور نداشته باشند.

 حضور نمایندگان 32 کشور در مراسم انتقال سفارت آمریکا/ انگلیسیبه گزارش ایکنا به نقل از الجزیره؛ در پی تصمیم دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در آذرماه گذشته، دیروز دوشنبه طی مراسمی که با کشتار فلسطینی‌های نوار غزه همراه شده بود، مراسم انتقال رسمی سفارت آمریکا به قدس برگزار شد.

این در حالی بود که بسیاری از کشورها و نهادهای بین‌المللی با این اقدام مخالفت کردند و  آن را نقض قوانین بین‌المللی خواندند.

بیشتر کشورهای جهان بر این باورند که وضعیت قدس، شهری که برای یهودیان، مسلمانان و مسیحیان مقدس است باید به صورت مسالمت‌آمیز حل شود و انتقال سفارت کشورها به قدس، در این زمان، هرگونه تصمیم منطقی را به تأخیر می‌اندازد و باعث ایجاد تنش‌های بیشتر در منطقه می‌شود.  

بر همین اساس، اکثر کشورهای دعوت شده به این مراسم، حتی کشورهایی که اغلب مواضعی در حمایت از رژیم صهیونیستی اتخاذ می‌کنند، ترجیح دادند از حضور در آن خودداری کنند. 

به گفته وزارت خارجه اسرائیل، از نمایندگان 86 کشور برای حضور در این مراسم دعوت شده بود، اما تنها 32 کشور در آن شرکت کردند.

 حضور نمایندگان 32 کشور در مراسم انتقال سفارت آمریکا/ انگلیسی

برخی از کشورهای حاضر در این مراسم عبارت بودند از: آلبانی، آنگولا، اتریش، کامرون، جمهوری دموکراتیک کنگو، ساحل عاج، جمهوری چک، جمهوری دومینیکن، السالوادور، اتیوپی، گرجستان، گواتمالا، هندوراس، میانمار، جمهوری مقدونیه، پاناما، پرو، فیلیپین، رومانی، رواندا، صربستان، سودان جنوبی، تایلند، ویتنام، پاراگوئه، تانزانیا و زامبیا.

انتهای پیام

 

captcha