انتقال لانه فساد آمریکا به بیت‌المقدس به قیمت قتل عام فلسطینیان مظلوم
کد خبر: 3714839
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸

انتقال لانه فساد آمریکا به بیت‌المقدس به قیمت قتل عام فلسطینیان مظلوم

گروه اندیشه ــ آیت‌الله علی‌اکبر رشاد، مؤسس و رئیس پژوهشگاه و رئیس شورای حوزه‌های علمیه استان تهران در درس خارج امروز خود مورخ ۲۵ اردیبهشت‌ماه جاری نسبت به انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف واکنش نشان داد.

انتقال لانه فساد آمریکا به بیت المقدس به قیمت قتل عام فلسطینیان مظلوم

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، آیت‌الله علی‌اکبر رشاد، مؤسس و رئیس پژوهشگاه و رئیس شورای حوزه‌های علمیه استان تهران در درس خارج امروز خود مورخ ۲۵ اردیبهشت‌ماه جاری نسبت به انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف واکنش نشان داد و بیان کرد: دیروز شاهد بودیم که آمریکا لانه‌ی فساد خود را به قیمت قتل عام و ضرب و جرح هزاران فلسطینی در بیت المقدس افتتاح کرد. مسلما اگر اتفاقات ماه‌های اخیر در منطقه جهت تسهیل سیطره، سلطه و اعمال نفوذ آمریکایی‌ها از سوی سران مزدور، فاسد، فاسق و سر سپردهای عرب صورت نمی‌پذیرفت این اتفاق رخ نمی‌داد.

وی ادامه داد: هر چند هیچ کشوری موافق انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس نبوده و آن را محکوم کرد و عمده مسلمانان و نهادهای بین المللی به مخالفت با آن پرداختند، ولی استکبار و ابر قدرت‌ها می‌دانند که این مخالفت‌ها صوری است. واقعا تأسف دارد وقتی یک فاجعه‌ای رخ می‌دهد سازمان‌های بین‌المللی تنها به تکرار حرف بی‌معنا، بی اثر و کلیشه‌ای خود مبنی بر ابراز تأسف و دعوت طرفین به خویشتنداری‌ می‌پردازند.

استاد رشاد، از اقدام آمریکا مبنی بر انتقال سفارت خود به قدس به عنوان یک فاجعه بزرگ و خیانت تاریخی یاد کرد و عنوان داشت: آمریکای قدار و سفاک بیت المقدس مسلمانان را به پایتخت کفر، الحاد و شرک بدل کرد و جرم این جنایت بر زمه مجرمان اصلی آن یعنی سران بی‌عرضه و خائن عرب، مسلمان و در رأس آن‌ها سعودی‌های یهودی الاصل است.

وی تأکید کرد: جنایات دیروز صهیونیست‌ها در تاریخ بی نظیر بود که منجر به شهادت بیش از ۵۰ نفر شد. این جنایات در مرحله نخست نشانگر ناتوانی، بی ارادگی و بی عرضگی سران کشورهای اسلامی است و در مرحله دوم نشانگر آن است که صهیونست‌ها، مستکبران و آمریکایی ها به هیچ اصلی پایبند نیستند و حقوق بشر و دموکراسی آن‌ها تنها لقلقه زبان است و به هیچ رأی، اخلاق، حقوق و موضوعی ارزش قائل نیستند.

رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی عنوان کرد: بیت المقدس متعلق به مسلمانان است و این که آمریکا عامدانه و معاندانه سفارت خود را به این سرزمین منتقل کرده و دست به قتل عام افراد می‌زند نشانگر آن است که قانون جهان قانون جنگل است و مسلما تمدن به مفهوم متعالی آن در جهان نیست بلکه توحش محض است.

وی اضافه کرد: امروزه تمدن مفهوم خودش را از دست داده و یا به معنای بی طرف و فاقد شاخص‌های ارزشی شد. در گذشته تمدن در مقابل توحش بود و مفهومش رعایت اخلاق، قانون عمل براساس روابط انسانی بود ولی اکنون تمدن به سبک زندگی تعبیر می‌شود. اکنون سردمداران غربی ادعای تمدن می‌کنند ولی همه ملل را محکوم، محاکمه، تهدید و تحریم می‌کنند، حکومت‌های قانونی را سرنگون می‌کنند، جنگ راه می‌اندازند. سبک زندگی این‌ها جائرانه و وحشیانه است و هیچ ارزشی به شعارهایی که می‌دهند، نمی‌گذارند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی رسالت علما، حوزه‌های علمیه و دولت مردان را در دنیای کنونی بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: خون شهید هرگز پایمال نمی‌شود بلکه سفاک‌ها و قاتلین را نابود می‌کند و ما این موضوع را در انقلاب اسلامی خودمان تجربه کردیم و هر چه کشتار صورت گرفت مردم مسنجم‌تر، جدی‌تر و با عزم‌تر شدند و سرانجام رژیم به ظاهر پرپیشینه و پرتاریخ را متلاشی کردند.

استاد رشاد با ابراز تأسف از جنایات روزهای اخیر صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان و غم انگیز خواندن این حوادث گفت: تصور بنده این است حوادث در حال وقوع تحقق وعده‌ای است که رهبر خردمند، دوراندیش، شجاع، قوی دل و صاحب بصیرت و بینش درباره نابودی اسرائیل غاصب دارند.

وی ادامه داد: اکنون شاهد هستیم که مردم فلسطین عزم خود را جزم کرده و تنها راه را مبارزه می‌دانند. این مردم باید به مبارزه مسلحانه روی بیاورند و راهی جز مسلح کردن کرانه باختری وجود ندارد. چون وقتی دشمن قتل عام می‌کند باید به شیوه خودش با او مقابله به مثل کرد.

captcha