استقرار 7 گروه استهلال ماه رمضان در سیستان و بلوچستان
کد خبر: 3714910
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۴

استقرار 7 گروه استهلال ماه رمضان در سیستان و بلوچستان

گروه اجتماعی- رییس ستاد استهلال سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با ایام پایانی ماه شعبان، 7 گروه استهلال ماه رمضان از امروز، چهارشنبه 26 اردیبهشت‌ماه مصادف با ۲۹ شعبان در نقاط مختلف استان مستقر می‌شوند.

استقرار 7 گروه استهلال ماه رمضان در سیستان و بلوچستان

حجت‌الاسلام غلامرضا عباسی، رییس ستاد استهلال سیستان و بلوچستان، در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌ و بلوچستان، گفت: همزمان با ایام پایانی ماه شعبان، 7 گروه استهلال ماه رمضان از امروز، چهارشنبه 26 اردیبهشت‌ماه مصادف با ۲۹ شعبان در نقاط مختلف استان مستقر می‌شوند.
رییس ستاد استهلال سیستان و بلوچستان اظهار کرد: این گروه‌ها با تجهیزات لازم در شهرستان‌های مختلف استان از جمله زاهدان، زابل، سراوان، چابهار و ایرانشهر مستقر می‌شوند و کار رصد ماه را یک ساعت قبل از غروب آفتاب آغاز می‌کنند.
وی با بیان اینکه جمعی از کارشناسان علم نجوم و علمای شیعه و سنی در این گروه‌ها حضور دارند، ادامه داد: گروه های استهلال استان در دو شهر زاهدان و زابل مجهز به تلسکوپ هستند، اما در سایر شهرستان‌ها از دوربین‌های دو چشمی جهت رؤیت هلال ماه استفاده می‌شود.
عباسی با اشاره به اینکه ستاد استهلال بعد از جمع‌بندی رصدها و رؤیت هلال ماه نتیجه را به ستاد مرکزی و دفتر رهبری اعلام می‌کند، افزود: پیش بینی ستاد استهلال این است که در غروب چهارشنبه، هلال ماه قابل رویت و بنابراین پنجشنبه 27 اردیبهشت‌ماه، روز اول ماه مبارک رمضان خواهد بود.

انتهای پیام

captcha