اعزام ۶۰ مبلغ دینی به بقاع متبرکه استان چهارمحال و بختیاری
کد خبر: 3714922
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۴
حجت الاسلام عزیزی خبر داد:

اعزام ۶۰ مبلغ دینی به بقاع متبرکه استان چهارمحال و بختیاری

گروه فرهنگی- مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری به اعزام ۶۰ مبلغ دینی به بقاع متبرکه استان در قالب طرح ضیافت الهی اشاره کرد و گفت: این طرح در ۲۰ بقعه شاخص استان برگزار می‌شود.

 

اعزام ۶۰ مبلغ دینی به بقاع متبرکه استان چهارمحال و بختیاری

حجت‌الاسلام مرتضی عزیزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری، در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، از اجرای طرح ضیافت الهی در بقاع متبرکه شاخص استان هم‌زمان با ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: این طرح در 20 بقعه شاخص استان برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام عزیزی به اعزام 60 مبلغ دینی به بقاع متبرکه استان در قالب این طرح اشاره کرد و افزود: برگزاری نماز جماعت در بقاع متبرکه، پاسخ به سؤالات شرعی، مشاوره دینی، برگزاری جلسات اخلاق و برگزاری مراسم‌های ویژه قرائت قرآن کریم از مهم‌ترین وظایف این مبلغان دینی است.
وی بابیان اینکه در قالب طرح ضیافت الهی توجه ویژه‌ای به امور قرآنی در بقاع متبرکه صورت می‌گیرد، اظهار کرد: برگزاری مراسم جزء خوانی قرآن کریم به صورت روزانه، برگزاری جلسات مفاهیم، تفسیر و آموزش روخوانی قرآن کریم از مهمترین فعالیتهای قرآنی در بقاع متبرکه همزمان با ماه مبارک رمضان است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سازمان اوقاف و امور خيريه به عنوان يکی از دستگاه های دست اندرکار فعاليتها و مسابقات قرآنی، دعوت از قاريان برجسته ايرانی و مصری برای حضور در محافل قرآنی را در ماه مبارک رمضان در دستور کار خود قرار داده است، گفت: برگزاری محافل انس با قرآن در زمینه ترغیب جوانان و حضور مؤثر و فعال این قشر در مساجد و شرکت در نماز جماعت تأثیر بسزایی برای جامعه و قشر جوان دارد.
این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: برگزاری محافل انس با قرآن با حضور قاریان بین اللملی از جمله برنامه های اداره کل اوقاف است که هر سال همزمان با ماه مبارک رمضان در مساجد و بقاع متبرکه این استان برگزار می ‌شود.
حجت الاسلام عزیزی در پایان توزیع کتابچه، بروشور، اجرای برنامه هایی همچون برگزاری دعا و مناجات، اطعام دهی به ایتام در شبهای قدر و برپایی سفره های افطاری در ماه مبارک رمضان را از دیگر اقدامات اداره کل اوقاف در سطح اماکن مذهبی استان چهارمحال و بختیاری در قالب طرح ضیافت الهی ذکر کرد.

captcha