اجرای طرح نهضت قرآنی در مدارس علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری
کد خبر: 3714923
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۶
اسکندری خبر داد:

اجرای طرح نهضت قرآنی در مدارس علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری

گروه فعالیت‌های قرآنی - معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری از اجرای طرح نهضت قرآنی در مدارس علمیه خواهران این استان هم‌زمان با ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: باید بکوشیم در این ماه انس با قرآن و مفاهیم نورانی آن در اولویت همه برنامه‌ریزی‌ها قرار گیرد.

اجرای طرح نهضت قرآنی در مدارس علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری

 

فاطمه اسکندری، معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری، در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: ماه رمضان ماه بندگی حق‌تعالی است؛ بکوشیم در این ماه فعالیت‌ها و خدمات مان بیش از پیش رنگ و بوی الهی به خود بگیرد.
اسکندری با بیان اینکه فعالیت های قرآنی در ماه مبارک رمضان رنگ و بوی دیگری به خود می گیرد، ابراز کرد: ماه رمضان ماه نزول قرآن است؛ بنابراین باید بکوشیم در این ماه انس با قرآن و مفاهیم نورانی آن در اولویت همه برنامه ریزی ها قرار گیرد.
وی از اجرای طرح نهضت قرآنی در مدارس علمیه خواهران این استان همزمان با ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: همه برنامه ها و فعالیت های اخلاقی و معنوی مدارس علمیه خواهران استان در ماه مبارک رمضان با محوریت قرآن و در راستای انس هر چه بیشتر طلاب با مفاهیم کاربردی این کتاب نورانی برگزار می شود.
معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه فعالیت های قرآنی مدارس در این ماه در قالب ترتیل، قرائت، آموزش روخوانی، مفاهیم، ترجمه، تفسیر و حفظ جزء 30 برگزار می شوند، خاطرنشان کرد: باید بکوشیم سبک زندگی قرآنی در جامعه خصوصا در بین طلاب فراگیر و نهادینه شود که اگر این شد، همه مشکلات برطرف خواهد شد.
این مقام مسؤول با اشاره به اینکه در حال حاضر 65 دانش آموخته مدارس علمیه خواهران برای انجام فعالیت های قرآنی و به عنوان مربی در خانه های نور استان ساماندهی شده اند، گفت: به دنبال آن هستیم که همه جلسات قرآنی بانوان در سطح استان با محوریت طلاب و دانش آموختگان مدارس علمیه خواهران استان برگزار شوند تا کاربردی و بدور از انحرافات باشند.
اسکندری با بیان اینکه در همه مدارس علمیه خواهران استان همزمان با ماه مبارک رمضان مراسم جزءخوانی قرآن کریم برگزار می شود، تصریح کرد: این مراسم تنها ویژه طلاب نیست بلکه همه بانوان محله و شهر می توانند در این نشست های معرفتی شرکت کنند.
وی همچنین به فعالیت بیش از 30 دانش آموخته خواهر استان در بقاع متبرکه همزمان با ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: برپایی خیمه های معرفت، مشاوره دینی، پاسخ به سؤالات شرعی و شبهات دینی و برگزاری مجالس انس با قرآن کریم در بقاع متبرکه مهمترین برنامه هایی است که از سوی این مبلغات پیگیری و اجرا می شود.

captcha