بیش از 900 مسجد در سمنان غبارروبی شد
کد خبر: 3714927
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۹

بیش از 900 مسجد در سمنان غبارروبی شد

گروه اجتماعی- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان از برگزاری مراسم معنوی غبارروبی ۹۴۵ مسجد در شهرها و روستاهای استان با حضور مردم، مسئولان و امنای مساجد خبر داد.

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام علی شکری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان شب گذشته 25 اردیبهشت در حاشیه آئین غبارروبی مسجد قرآن شاهرود ، با اشاره به برگزاری مراسم معنوی غبارروبی مساجد در ۹۴۵ مسجد استان سمنان، اظهار کرد: آئین غبارروبی در ۱۱۹ مسجد سمنان، ۳۱۰ مسجد شاهرود، ۲۲۹ مسجد دامغان، ۹۹ مسجد بسطام، ۱۰۶مسجد گرمسار و ۸۲ مسجد مهدی‌شهر برگزار می‌شود.

وی افزود: در آستانه ماه مبارک رمضان مانند سنوات گذشته مراسم غبارروبی مساجد باهدف مهیا ساختن مسجد برای حضور مردم و روزه‌داران در این اماکن مذهبی و معنوی برگزار و مورد استقبال آحاد مردم قرار می‌گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان تکریم مساجد، مهیا ساختن آن برای حضور روزه‌داران و همچنین محور قرار دادن مردم در امورات معنوی را سه اولویت نخست در سطح استان خواند و گفت: تأکید تبلیغات اسلامی بر برگزاری مردمی آئین های ملی و مذهبی در سطح استان است.

شکری در پاسخ به سؤالی با موضوع اعزامی مبلغان در ماه رمضان نیز، اذعان کرد: یک هزار و ۱۲۷ مبلغ مرد و زن شامل مبلغان بومی و غیربومی در ایام ماه رمضان در سطح هشت شهرستان استان به تبلیغ امور دینی و معنوی می‌پردازند.

به گفته وی؛ ۷۷۹ مبلغ بومی شامل ۴۹۹ مبلغ مرد و ۲۸۰ مبلغ زن در کنار ۳۳۸ مبلغ غیربومی شامل ۱۲۰ مبلغ مرد و ۵۸ مبلغ زن در کنار ۸۰ روحانی مستقر، ۳۵روحانی طرح هجرت و ۴۵خطیب شامل ائمه جمعه و جماعات یک هزار و ۱۲۷ مبلغی را شکل می‌دهند که قرار است در ماه رمضان پیش رو مجریان برنامه‌های تبلیغی استان باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: مبلغان غیربومی از دفاتر قم و مشهد مقدس به سراسر استان اعزام می‌شوند تا برنامه‌های تبلیغی را اجرا کنند. انتهای پیام

منبع: خبرگزاری مهر

captcha