اشتغال به تحصیل ۶۷ دانش‌آموز مبتلا به اوتیسم در مدارس کردستان
کد خبر: 3715027
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳

اشتغال به تحصیل ۶۷ دانش‌آموز مبتلا به اوتیسم در مدارس کردستان

گروه اجتماعی- رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان از اشتغال به تحصیل ۶۷ دانش‌آموز مبتلا به اوتیسم در مدارس استان کردستان خبر داد.

وجود 67 دانش‌آموز مبتلا به اوتیسم در مدارس کردستان

خلیل رنجبر، رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: اوتیسم تا پایان دو سالگی در کودکان مبتلا به این بیماری تشخیص داده می شود و دارای سه نوع خفیف، متوسط و شدید است.
وی افزود: اکثرا دانش آموزان مبتلا به این بیماری در دوران پیش دبستانی که در طرح سنجش سلامت شرکت می‌کنند، شناسایی می شوند.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان بیان کرد: هنگام مراجعه کودک و والدینش برای طرح سنجش سلامت، پرسشنامه‌ای به آنها داده می‌شود که در آن سؤلاتی پیرامون بیماری اوتیسم آمده است و در این مرحله دانش‌آموز مبتلا به این بیماری شناسایی می‌شود.
وی عنوان کرد: در سال 93 فقط 13 دانش‌آموز مبتلا به اوتیسم در استان وجود داشت اما در سال تحصیلی جاری بالغ بر 67 دانش‌آموز مبتلا به این بیماری در مدارس استان مشغول به تحصیل هستند.
رنجبر با اعلام اینکه بیشترین دانش‌آموزان مبتلا به اوتیسم مربوط به شهر سنندج هستند، اعلام کرد: براساس پیش‌بینی ما تعداد این دانش‌آموزان برای سال تحصیلی جدید بیشتر می‌شود که این دانش‌آموزان باید در مدارس ویژه اوتیسم درس بخوانند.
وی بیان کرد: کلاس های ضمیمه اوتیسم در مدارس استان دایر هستند اما با توجه به افزایش دانش‌آموزان اوتیسمی، برای سال تحصیل جدید مجوز راه اندازی دو مدرسه ویژه این دانش آموزان برای شهرهای سنندج و سقز اخذ شده است.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان در پایان به علایم این بیماری اشاره کرد و یادآور شد: درخودماندگی، ارتباطات ضعیف، اختلالات حسی و حرکتی و مشکلات عاطفی از جمله بارزترین علایم بیماری اوتیسم است.
انتهای پیام

captcha