برگزاری مراسم ترتیل‌خوانی قرآن در ۶۶ بقعه خراسان رضوی
کد خبر: 3715046
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶

برگزاری مراسم ترتیل‌خوانی قرآن در ۶۶ بقعه خراسان رضوی

گروه اجتماعی - مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با تأکید بر اینکه در 73 بقعه متبرکه مراسم شب‌های قدر برگزار خواهد شد، ادامه داد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای مراسم ترتیل‌خوانی قرآن کریم در 66 بقعه متبرکه تدارک دیده شده است، همچنین در 44 بقعه دیگر نیز جلسات تفسیر دایر خواهد بود.

برگزاری مراسم ترتیل خوانی قرآن کریم در 66 بقعه متبرکه

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمد احمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، صبح امروز 26 اردیبهشت‌ماه در نشست خبری تشریح برنامه‌های این اداره در ماه مبارک رمضان، با عرض تسلیت به مناسبت شهادت 60 فلسطینی مسلمان توسط رژیم منحوس صهیونستی، اظهار کرد: رژیم صهیونستی با انتقال سفارت‌خانه خود به بیت‌المقدس، باعث تشدید وخامت اوضاع منطقه شده و کشورهای عربی و مجامع حقوق بشر نیز در مقابل این حرکت رژیم صهیونستی واکنشی نشان نداده و سکوت اختیار کردند.
وی با بیان اینکه طرح ضیافت الهی امسال در 90 بقعه متبرکه استان خراسان رضوی اجرایی خواهد شد، ادامه داد: طرح ضیافت الهی از 27 اردیبهشت‌‌ماه تا 26 خردادماه در بقاع متبرکه برگزار خواهد شد.
حجت‌الاسلام احمدزاده با اشاره به اینکه طرح ضیافت الهی شامل برنامه‌های مختلفی است، ابراز کرد: اقامه نماز جماعت در بقاع متبرکه در دو یا سه وعده با توجه به ظرفیت بقاع، اعزام و به‌کارگیری صد مبلغ برای فعالیت‌های دینی و معرفتی، برپایی خیمه‌های معرفت که شامل غرفه کودک، چند رسانه‌ای، مشاوره دینی، وقف و خانواده از جمله برنامه‌های طرح ضیافت الهی است.
برپایی محفل انس با قرآن کریم در 70 بقعه شاخص
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه محافل انس با قرآن کریم نیز در 70 بقعه متبرکه شاخص برگزار خواهد شد، عنوان کرد: این محافل با حضور قاریان بین‌المللی، ملی، استانی و شهرستانی در بقاع متبرکه اجراخواهد شد.
وی با تأکید بر اینکه در طرح ضیافت الهی، 66 سخنرانی معرفتی توسط سخنرانان مطرح کشوری نیز برگزار می‌شود، گفت: مراسم گرامیداشت رحلت حضرت خدیجه(س) با عنوان«خدیجه مادر امت» در 41 بقعه متبرکه برگزار خواهد شد.
حجت‌الاسلام احمدزاده با اشاره به اینکه سفره‌های افطاری نیز با کمک خیران و نیکوکاران در 58 بقعه متبرکه گسترده خواهد شد، ابراز کرد: برنامه‌های ویژه‌ای نیز برای جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) نیز در 62 بقعه متبرکه خواهیم داشت.
برگزاری مراسم ترتیل خوانی قرآن کریم در 66 بقعه متبرکه
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با تأکید بر اینکه در 73 بقعه متبرکه مراسم شب‌های قدر برگزار خواهد شد، ادامه داد: برنامه ریزی‌های لازم برای مراسم ترتیل خوانی قرآن کریم در 66 بقعه متبرکه تدارک دیده شده است، همچنین در 44 بقعه دیگر نیز جلسات تفسیر دایر خواهد بود.
وی با بیان اینکه نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی نیز در 9 بقعه متبرکه برپا خواهد بود، تصریح کرد: اقامه نماز عید سعید فطر نیز در 44 بقعه متبرکه برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام احمدزاده با اشاره به اینکه علاوه بر سفره‌های افطاری، بسته‌های افطاری خشک نیز از محل موقوفات در مناطق محروم توزیع خواهد شد، اظهار کرد: برنامه‌های ویژه‌ای برای دیدار با خانواده شهدا نیز ترتیب داده شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه در نمایشگاه قرآن مشهد نیز این اداره حضوری پررنگ خواهد داشت، گفت: برای مبلغان اعزامی و مشاوران وقف، جلسات توجیهی برگزار خواهد شد.
وی با تأکید بر اینکه همه ما در راهپیمایی روز قدس، روز دفاع از فلسطین همیشه حضور خواهیم داشت، عنوان کرد: اداره اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی در طول سال با توجه به مناسبت‌های مهم ویژه برنامه‌های مختلفی دارد؛ در فصل بهار طرح آرامش بهاری، ماه مبارک رمضان طرح ضیافت الهی و... از جمله برنامه‌های این اداره کل است.
حجت‌الاسلام احمدزاده با بیان اینکه با توجه به فرمایش رهبری مبنی بر اینکه بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شود، ابراز کرد: برای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی باید برنامه‌های ویژه و مستمر در این مکان‌ها برگزار کرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به اینکه با اجرای این برنامه‌ها در بقاع، شاهد ترویج فرهنگ دینی و قرآنی و تبدیل شده بقاع به قطب فرهنگی هستیم، افزود: سال گذشته هزار و 200 بسته افطاری خشک بین گروه‌های هدف توزیع شد. همچنین امسال نیز همین بسته‌ها با ارزش صد و ده هزار تومان در بین گروه‌های هدف توزیع خواهد شد.
گفتنی است؛ علاقه‌مندان برای مشارکت در طرح اکرام و اطعام افطاری خشک می‌توانند مبلغ صد و ده هزار تومان را به شماره کارت مجازی 6037992230343008 بانک ملی واریز کنند.
انتهای پیام

captcha