برنامه ترتیل‌خوانی ماه مبارک رمضان در حرم رضوی
کد خبر: 3715110
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶

برنامه ترتیل‌خوانی ماه مبارک رمضان در حرم رضوی

گروه فعالیت‌های قرآنی- محافل و جلسات ترتیل‌خوانی روزانه قرآن کریم در طول ماه مبارک رمضان در حرم رضوی برگزار می شود.

برنامه ترتیل‌خوانی ماه مبارک رمضان در حرم رضوی

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، جزءخوانی قرآن کریم از جمله برنامه‌های مهم حرم مطهر رضوی در طول سال است که در همین راستا و با آغاز ماه مبارک رمضان روزانه حدود 10 جلسه ترتیل خوانی قرآن در حرم حضرت رضا(ع) و چند جلسه نیز در مساجد و مکان های وابسته در سطح شهر مشهد به همت اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی تدارک دیده شده است.
بنا بر این گزارش، محافل انس با قرآن کریم ویژه ماه رمضان هر روز بعد از اقامه نماز جماعت صبح در صحن انقلاب اسلامی آغاز می شود که این مراسم به صورت زنده و مستقیم از شبکه اول صدا و سیما پخش می‌شود.
همچنین مرسم ترتیل خوانی کلام الله مجید هر روز از ساعت 10:30 الی 11 در رواق امام خمینی(ره) از دیگر این برنامه‌ها است که پخش مستقیم از شبکه قرآن و معارف صدا و سیما دارد.
علاوه بر این، جلسات ترتیل قرآن کریم هر روز از ساعت 9 تا 10 صبح در رواق دارالرحمه، 9:30 الی 10:30 رواق کوثر، ساعت 17 صحن هدایت، 18 تا 19 ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد و رواق غدیر و از ساعت 19 در صحن رضوان حرم مطهر رضوی برگزار می شود. که ترتیل خوانی مسجد گوهرشاد به صورت زنده از شبکه افق صدا و سیما به روی آنتن می‌رود.
از دیگر برنامه ها در این ماه مبارک برگزاری محفل قرآنی «میهمانی خدا» ویژه نوجوانان از ساعت 17 تا 18:30 در دارالقرآن الکریم و برپایی ترتیل‌خوانی قرآن ویژه بانوان هر روز از ساعت 10 الی 11 با حضور بانوان قرآنی در رواق حضرت زهرا(س) است.
برپایی محافل قرآنی بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در مسجد کتابخانه مرکزی، مسجدالرضای احمد آباد، حسینیه امام رضا(ع) و از ساعت 18 در بقعه خواجه ربیع از دیگر ین برنامه ها است.

همچنین برگزاری مسابقات مختلف قرآنی، ختم گروهی کلام الله مجید، کارگاه‌های تصحیح قرائت نماز و برگزاری محافل تفسیر قرآن با حضور اساتیدی همچون بهرام‌پور، هر روز بعد از نماز ظهر و عصر در مسجد گوهرشاد از دیگر برنامه‌های این ماه به شمار می رود.

برنامه درس‌هایی از قرآن با حضور حجت‌الاسلام محسن قرائتی، مفسر قرآن و کرسی تلاوت قرآن هر شب بعد از نماز مغرب و عشاء در صحن جامع رضوی از دیگر موارد است.

گفتنی است، جمعی از قاریان و حافظان ممتاز و بین‌المللی قرآن کریم تلاوت در جلسات ترتیل‌خوانی حرم مطهر رضوی را بر عهده دارند.

انتهای پیام

captcha